MS Access 2000 database problemer [Microso~
Fra : Morten Just Jensen

Dato : 05-04-01 14:04

Hej

Jeg er ved at gå ud af mit gode skind. Jeg har indtil fornyeligt ikke haft
problemer med at tilgå en ms access 2000 database via ASP på en Windows 2000
Professional (W2K) med IIS 5 Jeg har dog haft problemer med andre ting på
maskinen og derfor har jeg valgt at reetablere denne. Jeg har så installeret
W2K igen og ligeledes IIS5 hvorefter jeg fik problemer med min ASP side som
jeg have til at virke med access 2000. Jeg har installeret mdac 2.6 samt MS
Jet sp3 som microsoft foreskriver at man bør gøre. Men lige meget hjælper
dette.

Jeg få fejl når jeg vil rette i databasen via ASP- Scriptet.

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80004005)
[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Cannot update. Database or object
is read-only.

Og jeg har tjekket om der er sat nogle flag på databasen således at den
skulle være skrivebeskyttet med det er ikke tilfældet.

hvis der er nogen der kan hjælpe mig vil jeg blive gald og måske får jeg lov
til at beholde noget af det hår jeg har tilbage.

MVH og på forhånd tak

Morten Jensen

Fra : Claus O

Dato : 05-04-01 15:29

"Morten Just Jensen" <just@iname.com> wrote

> [...]
>
> Og jeg har tjekket om der er sat nogle flag på databasen således at den
> skulle være skrivebeskyttet med det er ikke tilfældet.

Har du checket det hele: højreklikke på db og sæt IUSR rettigh. samt huske
at checke dir som database ligger i har skriverettigheder.
Claus

Fra : Morten Just Jensen

Dato : 05-04-01 16:10

"Claus O" <ClausOlsen@NOSPAMhotmail.com> wrote in message

> "Morten Just Jensen" <just@iname.com> wrote

> Har du checket det hele: højreklikke på db og sæt IUSR rettigh. samt huske
> at checke dir som database ligger i har skriverettigheder.
> Claus

Så virker det. Tak for hjælpen. Det var IUSR rettighederne der ikke var
tilstede!
Hmmm burde IIS 5 ikke selv finde ud af dette når man fortæller at der er
tale en applikation. Det er første gang at jeg har skulle denne vej rundt
for at få det til at virke normalt virker det uden problemer. når jeg bare
højre klikker på en mappe og siger at den skal share den for web..