Sundby Lokalhistoriske Arkiv
Fra : Jørgen Grandt

Dato : 15-08-03 23:54

Har nogen af jer erfaringer med det amagerkanske arkiv hvad angår
omfanget af arkivalier (især billeder) og graden af kundeservice?

Kan man få lov til selv at kigge i billedskuffer under den og den gade
- som man som regel kan i et tilsvarende arkiv her i Århus - og kan
man i givet fald også i Sundby få eller købe scannede kopier?

Hvordan er mikrofilmmaskinen med de gamle årgange af Amager Bladet
at arbejde med?

--
Forbindtligst:
Jørgen Grandt / Mails til mig er minus 'men'

Fra : Hugh Watkins

Dato : 16-08-03 12:00

"Jørgen Grandt" <Unstable@ButOnCable.dk> wrote in message news:bhjoch$h6k$1@sunsite.dk...
> [...]
> man i givet fald også i Sundby få eller købe scannede kopier?
>
> Hvordan er mikrofilmmaskinen med de gamle årgange af Amager Bladet

også aviserne på www.kb.dk

HO !!
http://www.illustrerettidende.dk/iti_pub/cv/main/Forside.xsql?nnoc=iti_pub

uses djvu plug in

http://www.lizardtech.com/download/?f=0&d=1

http://www.illustrerettidende.dk/iti_pub/cv/main/HaefteSide.xsql?nnoc=iti_pub&p_AargangNr=64&p_HaefteNr=45&p_SideNr=926

eller pdf http://img.kb.dk/iti/64/pdf/iti_64_1112.pdf

REX >> Tidsskrifter og aviser

Post 1 - 20 af 73 Amager
præciser sogning

intet for 1911

ellers http://www.illustrerettidende.dk/iti_pub/cv/main/Forside.xsql?nnoc=iti_pub

mvh

Hugh W

Fra : Poul Erik Jensen

Dato : 16-08-03 15:15

> Har nogen af jer erfaringer med det amagerkanske arkiv...
Jo, ved et enkelt besøg er jeg blevet yderst venligt betjent af arkivets
leder. Der er vist ikke noget i vejen for at få lov at gennemse
billedarkivet, men hvordan det er organiseret og omfanget kender jeg ikke.

Mikrofilmmaskinen med de gamle årgange af Amager Bladet er samme type som de
på avislæsesalen på KB - som er udmærket på skærm, men ikke overvældende
gode til kopier (antagelig fordi film ikke gemmer tilstrækkelig opløsning og
at optikken ikke er den bedste (centreret skarphed fader ud i kanterne,
hvilket begrænser kopier til mindre udsnit)).

Måske er maskinen på Sundby Lokalhistoriske Arkiv bedre - jeg har ikke
prøvet dén.

--
Poul Erik Jensen - jep@genealog.dk
www.genealog.dk - www.skolekammeraten.dk