Malawi ekspert søges
Fra : Anja Rosgaard Lyngga~

Dato : 15-08-03 18:36

Hej NG

Jeg har i dag reddet en flok malawier fra at blive skyllet ud, men dem jeg
fik fiskene af anede ikke hvad det var for en art. Måske kan I hjælpe?

Jeg har lagt nogle billeder ind på min side, som I kan kigge på. Det vides
ikke om de alle er samme art, eller om det er flere forskellige. Jeg tror
der er flere arter. Ikke alle er udfarvede, men kom med et bud!

Se billederne på www.anjarosgaard.dk Der er et tydeligt link til de ukendte
fisk.

MHV

Anja
--
www.anjarosgaard.dk

Fra : Carsten Gall

Dato : 15-08-03 20:00

Anja Rosgaard Lynggaard <anja_rosgaard@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3f3d18f9$0$13220$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Hej NG
>
> Jeg har i dag reddet en flok malawier fra at blive skyllet ud, men dem
jeg
> fik fiskene af anede ikke hvad det var for en art. Måske kan I hjælpe?

Uden at ville lægge hovedet på huggeblokken, vil jeg mene at dem på
billed 2 + 6 er de samme,
og at der er en mulighed for at det er Pseudotropheus kingseizi, det
kan også være en Labidiochromis freibergi eller
chisumulae.

Hvis du kan tage nogle bedre billeder vil det hjælpe gevaldigt på
chancen for at finde ud af hvad der er hvad.

Carsten

Fra : Anja Rosgaard Lyngga~

Dato : 16-08-03 06:39

Ja, der er nogle af de sammen fisk på flere billeder. Men de er ikke til at
fotografere, da de gemmer sig i hulerne hele tiden.

Men jeg prøver i aften.

Anja

--
www.anjarosgaard.dk