/ Forside / Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mobil-Telefoni
#NavnPoint
Klaudi 20830
refi 17101
Nordsted1 13879
o.v.n. 13756
Kortoverv.. 9673
thyfoon 6564
Ghettofam.. 6087
rotw 5524
katekismus 5124
10  g_h 4281
Unlock Og Garanti ??
Fra : Mads


Dato : 15-08-03 17:30

Hej Jeg har set denne tråd før men har aldrig fundet ud af svaret !!

Jeg har tænkt på at købe en T310 med debitel, låse den op, og bruge mit
telmore kort i den.. Men ryger garantien hvis jeg får den låst op ??

På for Hånd tak Mads !!



 
 
Jonas M. Nielsen (15-08-2003)
Kommentar
Fra : Jonas M. Nielsen


Dato : 15-08-03 17:34

"Mads" <snoop_adsl@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:8U7%a.50679$Kb2.2282517@news010.worldonline.dk...

> Jeg har tænkt på at købe en T310 med debitel, låse den op, og bruge mit
> telmore kort i den.. Men ryger garantien hvis jeg får den låst op ??

Nej, det er ikke ulovligt at få låst sin telefon op i Danmark, derfor
påvirker det ikke din garanti

/ Jonas



Lasse Hedegaard (16-08-2003)
Kommentar
Fra : Lasse Hedegaard


Dato : 16-08-03 19:22

Jonas M. Nielsen skrev:

>Nej, det er ikke ulovligt at få låst sin telefon op i Danmark, derfor
>påvirker det ikke din garanti

Det er heller ikke ulovligt at kaste sin mobiltelefon ned i gulvet
(eller blot få andet lys i displayet), derfor betyder det nu ikke, at
reklamationsretten ikke påvirkes!

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - låsesmeden til din simlock

Ole Rasmussen (16-08-2003)
Kommentar
Fra : Ole Rasmussen


Dato : 16-08-03 21:35


Hej

Lasse Hedegaard <laxxe@nospam.dk> wrote:

>>Nej, det er ikke ulovligt at få låst sin telefon op i Danmark, derfor
>>påvirker det ikke din garanti

>Det er heller ikke ulovligt at kaste sin mobiltelefon ned i gulvet
>(eller blot få andet lys i displayet), derfor betyder det nu ikke, at
>reklamationsretten ikke påvirkes!

Njae Lasse, mobiltelefonen er jo ikke ligefrem beregnet til at smide ned
i gulvet, hvorimod den er beregnet til at blive låst, og låst op, eller
sagt på en anden måde, det at en telefon er låst er en naturlig del af
telefonens funktion, og derfor påvirker det natuligvis _ikke_ garanti
eller reklamationsret på nogen måde, selv om visse udbydere prøver at
foregive noget andet.

--
M.v.h. Ole®

"Skik følge, eller land fly"

Ukendt (16-08-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 16-08-03 22:49


"Ole Rasmussen" <newsfeed@melby-online.dk> wrote in message
news:i55tjv4r7o2rhof53j2r0p5u425gmsfkr6@130.133.1.4...
> Njae Lasse, mobiltelefonen er jo ikke ligefrem beregnet til at smide ned
> i gulvet, hvorimod den er beregnet til at blive låst, og låst op, eller
> sagt på en anden måde, det at en telefon er låst er en naturlig del af
> telefonens funktion, og derfor påvirker det natuligvis _ikke_ garanti
> eller reklamationsret på nogen måde, selv om visse udbydere prøver at
> foregive noget andet.

Det må og kan påvirke garantien, men ikke reklamationsretten.
Mvh
FB
--
Gratis SMS? Gratis Unlock? Gratis Java spil til din mobil?
--> http://mobil.dontdoit.dk <-- Lidt af hvert til din mobil



Knud Berggreen (17-08-2003)
Kommentar
Fra : Knud Berggreen


Dato : 17-08-03 10:32

On Sat, 16 Aug 2003 23:48:30 +0200, "FB" <.> wrote:

>
>"Ole Rasmussen" <newsfeed@melby-online.dk> wrote in message
>news:i55tjv4r7o2rhof53j2r0p5u425gmsfkr6@130.133.1.4...
>> Njae Lasse, mobiltelefonen er jo ikke ligefrem beregnet til at smide ned
>> i gulvet, hvorimod den er beregnet til at blive låst, og låst op, eller
>> sagt på en anden måde, det at en telefon er låst er en naturlig del af
>> telefonens funktion, og derfor påvirker det natuligvis _ikke_ garanti
>> eller reklamationsret på nogen måde, selv om visse udbydere prøver at
>> foregive noget andet.
>
>Det må og kan påvirke garantien, men ikke reklamationsretten.

Det hverkan kan eller må påvirke garantien. Der er ingen
garantier der kun dækker 6 måneder og på det tidspunkt kan
telefonen blive låst op uden nogen konsekvens.

Låsen har alene den funktion at telefonen er begrænset til
at bruge SIMkort fra en bestemt teleoperatør.

Det er ikke ulovligt at få låst telefonen op, men idet man
har indgået en aftale om minimum 6 måneders abonnement vil
det være aftalebrud - og dermed ulovligt - hvis man skifter
teleoperatør indenfor de 6 måneder. Man kan sige at låsen er
opsat for at brugeren ikke skal føle sig fristet til at begå
aftalebrud.

/Knud

Ukendt (17-08-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 17-08-03 11:11


"Knud Berggreen" <knud@berggreen-dk.invalid> wrote in message
news:5iiujvc46ioudq5pcig9leqbanlggp8mt9@4ax.com...
> >Det må og kan påvirke garantien, men ikke reklamationsretten.
>
> Det hverkan kan eller må påvirke garantien. Der er ingen
> garantier der kun dækker 6 måneder og på det tidspunkt kan
> telefonen blive låst op uden nogen konsekvens.

Garantien kommer fra producenten, ikke udbyderen.

> Låsen har alene den funktion at telefonen er begrænset til
> at bruge SIMkort fra en bestemt teleoperatør.

Det ved jeg så godt.

> Det er ikke ulovligt at få låst telefonen op, men idet man
> har indgået en aftale om minimum 6 måneders abonnement vil
> det være aftalebrud - og dermed ulovligt - hvis man skifter
> teleoperatør indenfor de 6 måneder. Man kan sige at låsen er
> opsat for at brugeren ikke skal føle sig fristet til at begå
> aftalebrud.

Nej det er ikke ulovligt, men producenten af mobiltelefonen har lov til at
give alle de begrænsninger på garantien som de har lyst.
Det skal bare kunne være til at læse inden man køber produktet.

Som regel er der ingen garanti på mobiltelefoner, men du har altid
reklamationsret.
Kun SE hævder at de yder garanti og den bortfalder ved unlockning, hvis det
ikke er udbyderen der unlocker.

Dog har der været stor diskution om hvilken garanti de overhovedet tilbyder.
Garanti og reklamationsret er ikke det samme men det er fisme forvirrende.

Mvh
FB
--
Gratis SMS? Gratis Unlock? Gratis Java spil til din mobil?
--> http://mobil.dontdoit.dk <-- Lidt af hvert til din mobil



Ole Rasmussen (17-08-2003)
Kommentar
Fra : Ole Rasmussen


Dato : 17-08-03 16:46



Hej

"FB" <.> wrote:

>Som regel er der ingen garanti på mobiltelefoner, men du har altid
>reklamationsret.

Så er det godt at man har Siemens telefoner som ikke er blandt "som
regel" producenterne, der ydes 2 års fuld garanti, og bemærk ordet
"garanti" !

--
M.v.h. Ole®

"Skik følge, eller land fly"

Knud Berggreen (17-08-2003)
Kommentar
Fra : Knud Berggreen


Dato : 17-08-03 21:32

On Sun, 17 Aug 2003 12:11:02 +0200, "FB" <.> wrote:

>Kun SE hævder at de yder garanti og den bortfalder ved unlockning, hvis det
>ikke er udbyderen der unlocker.

Mon ikke der er tale om en dårlig oversættelse?

>Dog har der været stor diskution om hvilken garanti de overhovedet tilbyder.
>Garanti og reklamationsret er ikke det samme men det er fisme forvirrende.

Hvis ordet Garanti anvendes skal det altid stille køber
bedre en denne er stillet i henhold til lovgivningen.

/Knud

Lasse Hedegaard (16-08-2003)
Kommentar
Fra : Lasse Hedegaard


Dato : 16-08-03 22:57

Ole Rasmussen skrev:

>Njae Lasse, mobiltelefonen er jo ikke ligefrem beregnet til at smide ned
>i gulvet, hvorimod den er beregnet til at blive låst, og låst op, eller
>sagt på en anden måde, det at en telefon er låst er en naturlig del af
>telefonens funktion, og derfor påvirker det natuligvis _ikke_ garanti
>eller reklamationsret på nogen måde, selv om visse udbydere prøver at
>foregive noget andet.

Jeg har ikke påstået, at unlocking påvirker reklamationsretten. Jeg
skrev blot, at man ikke kan konkludere, at når noget ikke er ulovligt,
så påvirker det heller ikke reklamationsretten.

http://www.fi.dk/presse/pressemeddelelser/simlock_og_garanti/ siger
helt klart, at reklamationretten IKKE påvirkes selvom telefonen låses
op.

Men den konklusion Jonas kommer med er noget hø - det var det jeg
ville sige med mit første indlæg.

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - låsesmeden til din simlock

Ukendt (15-08-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 15-08-03 17:40


"Mads" <snoop_adsl@hotmail.com> wrote in message
news:8U7%a.50679$Kb2.2282517@news010.worldonline.dk...
> Hej Jeg har set denne tråd før men har aldrig fundet ud af svaret !!
>
> Jeg har tænkt på at købe en T310 med debitel, låse den op, og bruge mit
> telmore kort i den.. Men ryger garantien hvis jeg får den låst op ??

Det påvirker ikke din reklamationsret.
Garanti og reklamationsret er ikke det samme, blev jo ændret her for 2 år
siden?

http://mobil.dontdoit.dk/oss.php#4

Mvh
FB
--
Gratis SMS? Gratis Unlock? Gratis Java spil til din mobil?
--> http://mobil.dontdoit.dk <-- Lidt af hvert til din mobil



[8260]Anders Olesen (16-08-2003)
Kommentar
Fra : [8260]Anders Olesen


Dato : 16-08-03 13:05

"Mads" <snoop_adsl@hotmail.com> wrote in message
news:8U7%a.50679$Kb2.2282517@news010.worldonline.dk...
> Hej Jeg har set denne tråd før men har aldrig fundet ud af svaret !!
>
> Jeg har tænkt på at købe en T310 med debitel, låse den op, og bruge mit
> telmore kort i den.. Men ryger garantien hvis jeg får den låst op ??
>
> På for Hånd tak Mads !!
>
Jeg tror der er en ret stor chance for den slet ikke er låst. Se evt.
ekstrabladet.dk, hvor de har købt samme telefon for 1,- med telia abn, den
var ikke låst.
Mvh
Anders O



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408887
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste