Må ikke eksekvere noget under IIS? Det vir~
Fra : Flemming Joensson

Dato : 15-08-03 15:23

Jeg har PHP 4.3.2.

Det system jeg har lavet er det meste af udviklingstiden blevet udviklet på
Apache (i Windows), men nu er det blevet besluttet at det skal være IIS
systemet kører på.

Jeg har fået ændret stort set hele systemet så det virker som før
(inklusive mod_rewrite), men har problemer med min billedupload rutine.

Den anvender exec og kalder programmet mogrify.exe (fra imagemagick
pakken), men under IIS kan jeg slet ikke få lov at kalde programmer med
exec. Jeg får hverken fejlbeskeder eller noget, og jeg kører med safe_mode
off i php.ini mens jeg lige finder ud af hvor problemet stammer fra.

jeg har prøvet dette:

exec("start /? > E:/www_root/emd.fj-ferie/start.txt");

exec("start /B e:/WebApp/test.cmd");

exec("e:/WebApp/test.cmd");

test.cmd indeholder én linje:
dir>e:\dircontent.txt

Men ingen af ovenstående exec kald virker under IIS 5, men det virkede fint
under Apache 1.3.27.

Har i nogle forslag (ud over at bruge Apache) der kan få mig på rette spor.
Jeg synes snart jeg har prøvet det meste der lige kunne falde mig ind.

Flemming

Fra : Flemming Joensson

Dato : 15-08-03 15:25

Flemming Joensson <joensson@fjerndette.cs.auc.dk> wrote in

> [...]
>
> test.cmd indeholder én linje:
> dir>e:\dircontent.txt
>
> Men ingen af ovenstående exec kald virker under IIS 5, men det virkede

Det skal lige siges at jeg ikke får hverken warnings eller fejl når jeg
kører exec, bare ingenting som output og der laves ingen fil.

Flemming

Fra : Flemming Joensson

Dato : 15-08-03 16:16

> [...]

> med exec. Jeg får hverken fejlbeskeder eller noget, og jeg kører med
> safe_mode off i php.ini mens jeg lige finder ud af hvor problemet

Nu er jeg kommet lidt videre dog uden at have fundet svaret:

$command1 = "dir c:\\";
$dir = system($command1);
echo $dir;

Dette udskriver som forventet indholdet af roden på mit C-drev.

MEN

$command2 = "dir e:\\";
$dir2 = system($command2);
echo $dir2;

udskriver ingenting!!

Og det er vel at mærke på mit E-drev at alle mine web-filer ligger? Jeg
forstår ikke hvorfor jeg ikke kan få lov at køre scripts der involverer e-
drevet. Ved i hvad der kan være skyld i det?

Flemming

Fra : Flemming Joensson

Dato : 15-08-03 16:32

> Og det er vel at mærke på mit E-drev at alle mine web-filer ligger?
> Jeg forstår ikke hvorfor jeg ikke kan få lov at køre scripts der
> involverer e- drevet. Ved i hvad der kan være skyld i det?

Nå, jeg fandt ud af det. Af en eller anden grund var mine Security settings
på e-drevet anderledes end på C.
Da jeg ændrede dem til at være det samme, så virkede det på e-drevet også.
Så nu ved jeg da det :)

Flemming