Kender nogen en Impala 28
Fra : Jesper R

Dato : 15-08-03 14:14

Jeg er blevet tilbudt en Impala 28 fra '76, den er meget flot og velholdt,
men jeg kender ikke båden ellers..

Er der nogle som har nogle erfaringer med denne type båd - sådan sejlmæssige
egenskaber - evt. faldgruber, havd man skal være opmærksom på ved netop
denne bådtype inden et evt. køb -osv osv..

M.v.h.

Jesper

Fra : Lars

Dato : 17-08-03 17:03

"Jesper R" <jero@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> egenskaber - evt. faldgruber, havd man skal være opmærksom på ved netop
> denne bådtype inden et evt. køb -osv osv..

Der er en smule om den her:
http://www.udkik.dk/yyshow.jsp?id=IMPALA28&pr=1689

Lars

Fra : Jesper R

Dato : 19-08-03 21:55

Kendte godt den side - men ikke den funktion..

Tak for det !!

M.v.h.

Jesper

Fra : Jørgen Andreasen

Dato : 18-08-03 23:00

Min bror havde engang sådan en.
Båden er nem at have med at gøre og rummer godt og er fornuftigt indrettet.
Men broderen mente, at båden "nikkede" for meget i søen. Han kom nu også fra
en Nordisk Krydser, der sikkert opfører sig helt anderledes i søen.
Et godt råd er at prøve den i rimeligt god luft og nogen sø, og se hvordan
den opfører sig.

venligst

Jørgen

Fra : Jesper R

Dato : 19-08-03 21:59

Jeg er klar over, at det ikke er en sejlbåd med de helt store
sejlegenskaber. Den skal bruges som en begynder båd inden for sejlads med
sejl.. Derudover der den som du selv nævner, lidt af en 'campingvogn' hvad
angår plads..
Det jeg var lidt nysgerrig efter var - hvor den type båds svagheder var -
her mener jeg i rig / skrog ect. - ting der skal tjekkes ved et evt køb.

M.v.h.

Jesper

Fra : Jørgen Andreasen

Dato : 20-08-03 21:40

Jeg gravede lidt mere i broderens hukommelse.
Han havde forstærket masteunderstøttelsen, da han mente, at mastetrykket var
årsagen til, at ruffets "forplade" var revnet. Og på hans impala var der
teakdæk, som var lagt på plywood. Og hvis dækket ikke er tæt, siver vandet
ned og kan skabe råd. - Men mon ikke teakdækket var standard?
Men iøvrigt er det en stabil båd. Inden man sejler dækket i vand, vil den
søge i vindøjet. Han mente den kunne være lidt luvgerig, men det kan skyldes
sejlene, trimningen m.m..
Han havde ingen bemærkninger til rig og skrov/ror iøvrigt.
Motoren var en Bukh 10hk, og er den ikke skiftet, bør den tjekkes
grundigt. - Men der siges jo, at Bukh'erne lever meget længe.

Så kan jeg vist ikke tilføje mere.

<3f428f82$0$24629$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>...

Fra : Jesper R

Dato : 20-08-03 23:01

Tak for ordene - og jo den er med teakdæk, én af mine grunde til at købe
lige netop den 'model'.. men kender også ulemperne ved sådsn et dæk..