Adgang til PWS via internet?
Fra : Per Vangkilde

Dato : 15-08-03 13:41

hej
Jeg har installeret PWS på en ældre maskine med Win98.
Den kører fino fino lokalt - men...

Skulle det ikke være muligt at få adgang til .asp og .htm sider der ligger
på serveren, hvis jeg via internettet bruger maskinen (serverens) IP
adresse?

Har prøvet - men no joy.
Er der nogle rettigheder jeg har overset - eller måske særlige forhold
omkring den sti jeg skal skrive for at komme til filen?

jeg har placeret filen i inetpub\wwwroot mappen.
På forhånd tak
hilsen Per

Fra : Dcasso

Dato : 15-08-03 20:41

On Fri, 15 Aug 2003 14:41:24 +0200, "Per Vangkilde"
<pervangkilde@mail.dk> wrote:

> [...]
>
>Skulle det ikke være muligt at få adgang til .asp og .htm sider der ligger
>på serveren, hvis jeg via internettet bruger maskinen (serverens) IP

Jo

>Har prøvet - men no joy.
>Er der nogle rettigheder jeg har overset - eller måske særlige forhold
>omkring den sti jeg skal skrive for at komme til filen?

Hmm, intet jeg har hørt om evt. at du har en firewall til at køre

Fra : Danny Andreasen

Dato : 16-08-03 01:18

"Per Vangkilde" <pervangkilde@mail.dk> wrote in message
> [...]
> omkring den sti jeg skal skrive for at komme til filen?
>
> jeg har placeret filen i inetpub\wwwroot mappen.

det kunne vil ikke være tilfældet at du benytter computerens lokale ip? du
skal bruge den ip som din isp har tildelt dig..

Fra : mcfritten

Dato : 16-08-03 08:52

Per Vangkilde wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> [...]
> omkring den sti jeg skal skrive for at komme til filen?
>
> jeg har placeret filen i inetpub\wwwroot mappen.

Hej Per,
Har du prøcet at skrive http://DIN.IP/DINSIDE.ASP , og er du sikker på at det
er den rigtige ip du bruger, prøv at gå ind på http://myip.dk/ og se efter.

- Pædagogiske tutorials på dansk