Danske bogstaver i Flash??
Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 15-08-03 10:43

Hejsa!

Håber der er nogen der kan hjælpe...
Har et website der er lavet i Flash...
Det er lavet sådan at hvis jeg skal ændre i sitet, skal jeg bare åbne et
tekstfil, og ændre det dér... altså teksten, og knap-teksten..

MEN hvis jeg bruger æ,ø,å bliver der bare vist en firkant på sitet..

Hvad skal jeg gøre for at den kan vise danske bogstaver??

Skal jeg ind i flash-source filen og ændre noget dér? (*.fla)

Håber der er nogen der har et svar..

Rasmus

Fra : JohnnyB [2000]

Dato : 16-08-03 06:53

kan det være selve font'en der ikke er lavet i Æ,Ø og Å ???

prøv evt. med en anden skrifttype

johnny

Fra : Pia J

Dato : 16-08-03 10:18

"JohnnyB [2000]" <johnnyb2000@FJERNDETTEsol.dk> wrote in message
> kan det være selve font'en der ikke er lavet i Æ,Ø og Å ???
>
> prøv evt. med en anden skrifttype
>
> johnny

Det kan også være man i textfilen skal skrive bogstaverne med ascii ligesom
i html. Det er ikke noget jeg ved, det er et gæt. å = &aring; osv

:Pia

Fra : Jacky Hansen

Dato : 17-08-03 19:26

Hej Rasmus...

Det du skal gøre, er at gemme dit txt dokument i UNICODE. Hvis du bruger
Notepad, så findes feltet til dette under der hvor du navngiver filen.

God fornøjelse

Mvh

Jacky

Fra : Michael Jensen [www.~

Dato : 19-08-03 06:55

> MEN hvis jeg bruger æ,ø,å bliver der bare vist en firkant på sitet..
> Hvad skal jeg gøre for at den kan vise danske bogstaver??
Konverter dine txt-filer til UTF-8

> Skal jeg ind i flash-source filen og ændre noget dér? (*.fla)
Du kan indsætte; System.useCodepage = true; som et alternativ til
txt-konverteringen.
- men det understøttes ikke af Mac.

Se http://www.flashfaq.dk/spg.asp?faq=196 for yderligere info omkring denne
problematik.
Se også min URLencoder; http://www.flashfaq.dk/spg.asp?show=urlencoder

Mvh, Michael Jensen
http://www.FlashFAQ.dk
http://www.Flashfactor.dk

begin 666 invisible.gif
M1TE&.#EA!0`%`( ``````````"'Y! $`````+ `````%``4```($A(^I6 `[
`
end

Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 21-08-03 21:16

Jeg takker mange gange for alle Jeres svar :)
Prøvede først at gemme *.txt filen som unicode, og det virkede sørme!

Mange tak,
Rasmus

Fra : Peter Hansen

Dato : 29-09-03 18:22

Brug unicode og så noget med en tegnetabel til true - kan ikke lige huske
AS'et helt men sig til hvis jeg skla finde det i en af mine egne filer...