redhat+tuxkart-knas
Fra : Claus Christian Lars~

Dato : 15-08-03 09:12

Hej.

Jeg skal forsøge at installere tuxkart på en redhat, men jeg kan ikke
finde den som rpm eller på sourcelists, så jeg henter den hos tuxkart:

http://tuxkart.sourceforge.net/

Når jeg når til at skrive make får jeg en lang liste af fejl.

Jeg har både glut og plip.

Er der en der har et hint?

[root@localhost tuxkart-0.2.0]# make
Making all in src
make[1]: Entering directory `/home/clalar/tuxkart-0.2.0/src'
c++ -g -O2 -O6 -Wall -o tuxkart start_tuxkart.o tuxkart.o gfx.o
material.o gu i.o status.o sound.o utils.o isect.o guNet.o loader.o
Track.o Driver.o Herring.o Explosion.o KartDriver.o Traffic.o
PlayerDriver.o AutoDriver.o Projectile.o -l plibsl -lplibssg -lplibpu
-lplibfnt -lplibsg -lplibul -lGLU -lGL -L/usr/X11R6/ lib -lSM -lICE
-lpthread -lX11 -lXi -lXext -lXmu -lm
start_tuxkart.o(.text+0x6f): In function `main':
/home/clalar/tuxkart-0.2.0/src/start_tuxkart.cxx:316: udefineret
reference til " glutInitWindowPosition"
start_tuxkart.o(.text+0x82):/home/clalar/tuxkart-0.2.0/src/start_tuxkart.cxx:317
: udefineret reference til "glutInitWindowSize"

osv med en lang lign. fejlmeddeelse.

Hilsen Claus

Fra : Claus Christian Lars~

Dato : 15-08-03 10:12

Claus Christian Larsen wrote:

> Er der en der har et hint?

Dette her er måske mere relevant, der er vist noget glut der ikke kører
som det skal?

[root@localhost clalar]# cd tuxkart-0.2.0
[root@localhost tuxkart-0.2.0]# ./configure
checking for a BSD compatible install... (cached) /usr/bin/install -c
checking whether build environment is sane... yes
checking whether make sets ${MAKE}... (cached) yes
checking for working aclocal... found
checking for working autoconf... found
checking for working automake... found
checking for working autoheader... found
checking for working makeinfo... found
checking for gcc... (cached) gcc
checking whether the C compiler (gcc ) works... yes
checking whether the C compiler (gcc ) is a cross-compiler... no
checking whether we are using GNU C... (cached) yes
checking whether gcc accepts -g... (cached) yes
checking how to run the C preprocessor... (cached) gcc -E
checking for c++... (cached) c++
checking whether the C++ compiler (c++ ) works... yes
checking whether the C++ compiler (c++ ) is a cross-compiler... no
checking whether we are using GNU C++... (cached) yes
checking whether c++ accepts -g... (cached) yes
checking how to run the C++ preprocessor... (cached) c++ -E
checking for a BSD compatible install... /usr/bin/install -c
checking for ranlib... (cached) ranlib
checking for windows.h... (cached) no
checking for X... (cached) libraries /usr/X11R6/lib, headers
/usr/X11R6/include
checking for dnet_ntoa in -ldnet... (cached) no
checking for dnet_ntoa in -ldnet_stub... (cached) no
checking for gethostbyname... (cached) yes
checking for connect... (cached) yes
checking for remove... (cached) yes
checking for shmat... (cached) yes
checking for IceConnectionNumber in -lICE... (cached) yes
checking for glNewList in -lGL... (cached) yes
checking for gluLookAt in -lGLU... (cached) yes
checking for glutGetModifiers in -lglut... (cached) no
checking for glutGetModifiers in -lfreeglut... (cached) no
checking for ALopenport in -laudio... (cached) no
checking for ANSI C header files... (cached) no
checking for GL/gl.h... (cached) yes
checking for GL/glu.h... (cached) yes
checking for GL/glut.h... (cached) no
checking for windows.h... (cached) no
checking for joystick.h... (cached) no
checking for linux/joystick.h... (cached) yes
creating ./config.status
creating Makefile
creating contrib/Makefile
creating data/Makefile
creating doc/Makefile
creating fonts/Makefile
creating images/Makefile
creating models/Makefile
creating mods/Makefile
creating src/Makefile
creating wavs/Makefile
[root@localhost tuxkart-0.2.0]#

Fra : M_abs

Dato : 15-08-03 19:55

"Claus Christian Larsen" <brev@linuxwaves.com> skrev i en meddelelse

> Dette her er måske mere relevant, der er vist noget glut der ikke kører
> som det skal?

Er der ikke en glut-devel? Kunne godt se ud som om den mangler

mvh Morten

Fra : Claus Larsen

Dato : 15-08-03 22:02

M_abs skrev:

> Er der ikke en glut-devel? Kunne godt se ud som om den mangler

Den er der. Jeg har fået at vide at det skyldes at glut er korrupt i
redhat og at denne skal fjernes og geninstalleres med freeglut.

Jeg har sat to maskiner op med redhat der skulle bruges til noget
kontor. Jeg har beholdt den ene, men den jeg selv skal arbejde/lege på
har jeg så valgt at lægge en debian på.

Min hustru der skal arbejde på redhatten synes vældig godt om den, den
er jo flot, så det er fint.

Jeg er lidt utilfreds jeg må have min debian tilbage, så problemet er nu
fejet ind under gulvtæppet :)

Hilsen Claus

Fra : Søren Schimkat

Dato : 17-08-03 09:35

"Claus Larsen" <kompletkommunikation@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Den er der. Jeg har fået at vide at det skyldes at glut er korrupt i
> redhat og at denne skal fjernes og geninstalleres med freeglut.

lige et hint ...

Jeg vil foreslå dig at anvende MesaGL med GLUT libs. Det funker bare altid.

mvh Søren

www.severforum.dk - her får du svar med garanti