Erfaringer med Gigabyte GA-8Knxp ATX ??
Fra : Sandholt

Dato : 15-08-03 07:43

Hej NG.
Er der nogen her der har Ris/Ros om dette MB :
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1264757966

Hvilken processor str. vil I anbefale ?

Hvilke Ram ?

Skulle der være nogle kombatilitets problemmer med MB og Radeon 9800 Pro ?

Evt. andre tilføjelser/altanativer ?

På forhånd Tak

Just.

Fra : --=Stone=--

Dato : 15-08-03 20:20

> [...]
>
> Hvilke Ram ?
>
> Skulle der være nogle kombatilitets problemmer med MB og Radeon 9800 Pro ?

Jeg har nu haft kortet i ca. 1 mdr. og er faktisk meget glad for det. Jeg
overvejede først at købe Asus P4P800, men syntes ikke der var det som jeg
søgte.
Jeg er specielt glad for Raid + sata Raid som jeg naturligvis bruger, og det
virker upåklageligt.
Mht til kompatabilitets probs. med Radeon 9800 Pro kan jeg kun sige at jeg
selv har et 9700 Pro som kører fint, så der tror jeg ikke du møder nogle
probs.
Du kan læse en test af kortet på TomsHardware, hvor det er opppe mod 20
andre mobo's, det får en award for flest features og for DPS2 ( lille ekstra
powersupply, som laver 150 Amp. ) kortet ligger dog ikke som det bedste, men
er blandt top 5, hvilket jeg godt kan leve med, holdt op mod hvad jeg får
for mine penge.
Kortet er en overdådighed af featuers, og bestemt værd at eje.
Jeg kører med P4 2,8c og 2 * 256 MB DDR 3200 samsung 6 ns. og 5 diske ( 380
GB ( 2* 120 sata i raid + 2 * 40 ata133 i raid + 1 * 60 ide 100 ) , og det
kører bare for godt.
Jeg mener ikke der findes alternativer til kortet netop på grund af de mange
features.

Hvis du har specifikke spørgsml. så send mig en mail på :
sejl"FJERN"@surfmail.dk

--
--=Stone=--

Fra : Sandholt

Dato : 16-08-03 02:54

"--=Stone=--" <sejl@FJERNsurfmail.dk> wrote in message

Tak for svaret !

Ja jeg havde læst nogle gode test af dette MB, men er egentlig i tvivl om
jeg skyder Gråspurve med kanoner, med det mener jeg om jeg overhovedet har
brug for alle de featuers, såsom Raid Sata osv.

Mine behov er flg. stabilt MB onboardlan. lyd (skulle være ok - høre jeg).
Skal kun have en Hdisk måske 2 på sigt. Mulighed for at OC.

Jeg ved ikke nok om Raid og Sata, hvornår det kan bruges osv.

Mit mål er at bygge/samle en tidssvarende Spillemaskine derfor valget med
Radion 9800Pro (den lille - 128mb), skulle jeg kigge efter andet ?

Hvad ang. Cpu valg er det egentligt mig ligegyldigt, bare det virker

Mvh
Just

Fra : --=Stone=--

Dato : 16-08-03 08:19

> Hvad ang. Cpu valg er det egentligt mig ligegyldigt, bare det virker
>
> Mvh
> Just

Du kan spare penge, og få opfyldt dine krav ved at købe følgende :

http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1264628143

Det får meget gode anmeldelser, og er vuderet til at være det bedste.
Du kan så evt. købe en 533 cpu i den store klasse, og derved få en god
ydelse, sammen lagt med 9800 Pro.

--
--=Stone=--

Fra : Sandholt

Dato : 19-08-03 14:01

Hej Stone.

Igen tak for dine tilbagemeldinger !

Det MB du her nævner lyder rigtig godt og så skulle man kunne Enable Pat så
det køre som en 875 chipset, er det korrekt forstået.

I flg, din mening, ville der så ikke være noget at hente på at køre med FSB
800Mhz ?? eller er det så minimalt ?

Hvad med hensyn til Ram. er der så meget at hente ved at køre Dual fremfor
en "stang" ??

På forhånd Tak

Just..

Fra : --=Stone=--

Dato : 19-08-03 16:28

> Hej Stone.
>
> Igen tak for dine tilbagemeldinger !
>
> Det MB du her nævner lyder rigtig godt og så skulle man kunne Enable Pat

> det køre som en 875 chipset, er det korrekt forstået.
********

Det er jeg så ikke sikker på... men kortet understøtter Intels PAT, samt HT

> I flg, din mening, ville der så ikke være noget at hente på at køre med
FSB
> 800Mhz ?? eller er det så minimalt ?
*********

Nej det er så lidt så det er ikke synligt.. kører selv med en 800FSB model,
og ville hvis jeg haved muligheden for det heller have en størrer 533 FSB
model. Så det er klart meget minimalt hvad du kan hente der.

> Hvad med hensyn til Ram. er der så meget at hente ved at køre Dual fremfor
> en "stang" ??
*********
Jeg kører pt. med 2 * 256 mb samsung pc3200, før havde jeg 1024 mb samsung
pc2700, som jeg syntes smed mere power... jeg mener at det er kun hvis du er
den store test freak du vil kunne se en forskel.
Hvis der er penge til det så køb 2*512 mb og kør dual. du skal også vælge
dine ram efter hvilken CPU du køber : 400 = 100 533 = 133 800 = 200

Håber du blev lidt klogere.

--
--=Stone=--