KNAPPER / Tekst med farveskift
Fra : Bo Sørensen

Dato : 15-08-03 01:25

Hej

Jeg ønsker at finde ud af hvordan man laver et hyperlink der
skifter fave når man føre markøren hen over det uden at trykke.

på forhånd mange tak !
Bo Sørense

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 15-08-03 01:35

Bo Sørensen <bob@senzala.info> writes:

> Jeg ønsker at finde ud af hvordan man laver et hyperlink der
> skifter fave når man føre markøren hen over det uden at trykke.

Med CSS (du er altså i den forkerte gruppe).

a:link {color:blue;}
a:visited {color:purple;}
a:link:hover, a:visited:hover {color:cyan;}

Followup-To sat til dk.edb.internet.webdesign.html, hvor CSS høre
hjemme.
/L

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 15-08-03 07:59

"Lasse Reichstein Nielsen" <lrn@hotpop.com> skrev

> Med CSS (du er altså i den forkerte gruppe).

> a:link {color:blue;}
> a:visited {color:purple;}
> a:link:hover, a:visited:hover {color:cyan;}

a:visited:hover ?

Den er ny for mig

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Andreas Haugstrup Pe~

Dato : 15-08-03 10:52

"Erik Ginnerskov" <egin@SPAMKILLoncable.dk> wrote in news:bhi0b5$1tv$1
@sunsite.dk:

> a:visited:hover ?
>
> Den er ny for mig

Der er ikke noget nyt, det er da bare en kombination af to selektorer.
Præcis som div#menu a:hover er en kombination af en ID selektor, en
'Descendant' selektor og en pseudo selektor.

Læs mere om CSS-2 selektorer på: <http://www.w3.org/TR/REC-
CSS2/selector.html>

--
Personal: <http://www.solitude.dk>
File Thingie - PHP File Manager <http://www.solitude.dk/filethingie/>

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 15-08-03 12:30

"Andreas Haugstrup Pedersen" <usenet@solitude.dk> skrev

> [...]
> Præcis som div#menu a:hover er en kombination af en ID selektor, en
> 'Descendant' selektor og en pseudo selektor.

Så lærte jeg også lidt i dag.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin