Midi-fil som ringetone på Sony Ericsson T3~
Fra : Jeppe Schaumburg Jen~

Dato : 14-08-03 21:25

(Dette indlæg hører vist til begge grupper, på hver sin måde)

Hej!

Jeg prøvede forleden at hente en midi-fil fra nettet som jeg selv havde
upload'et. Men da jeg havde hentet den ned på mobilen, en Sony Ericsson
T310, ville den ikke afspille noget som helst. Er det fordi jeg har gemt
midi-filen forkert? Er der en bestemt måde at gemme midi-filer på, hvis de
skal kunne afspilles som en polyfonisk ringetone på mobilen? Jeg bruger
Cubase, så hvis nogen kan guide mig til at få eksporteret som en brugbar
midi-fil, ville det være ekstra godt.

Hilsen Jeppe

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 14-08-03 23:52

Jeppe Schaumburg Jensen wrote:
> [...]
> ringetone på mobilen? Jeg bruger Cubase, så hvis nogen kan guide mig
> til at få eksporteret som en brugbar midi-fil, ville det være ekstra

I Cubase skal du rode med import/export-funktionen for at gemme en MIDI
fil.
Det er længe siden jeg har brugt Cubase så jeg kan tage fejl..

-Sune

--
Is this a sig or an OE bug?

Fra : Jeppe Schaumburg Jen~

Dato : 15-08-03 15:02

"Sune Mika Salminen" <efternavn@doktor.dk> skrev i en meddelelse

> I Cubase skal du rode med import/export-funktionen for at gemme en MIDI
> fil.

Ja, det ved jeg. Men der var ingenting at høre på midi-filen på mobilen, men
i Windows virkede midi-filen fint. Det er det der er problemet.

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 15-08-03 16:27

> [...]
>
> Ja, det ved jeg. Men der var ingenting at høre på midi-filen på
> mobilen, men i Windows virkede midi-filen fint. Det er det der er

Det kan være at midi musikken skal være indspillet på en bestemt
midi-kanal for at virke med telefonen.

-Sune

--
Is this a sig or an OE bug?

Fra : Erik Graversen

Dato : 15-08-03 17:11

"Sune Mika Salminen" <efternavn@doktor.dk> skrev i en meddelelse news:bhitst$285.

> Det kan være at midi musikken skal være indspillet på en bestemt
> midi-kanal for at virke med telefonen.

Så kunne løsningen jo være at åbne en af ringetonerne i f.eks. cubase og
lure midi indstillingerne af.

Mvh..............

--

RYGESTOP UDEN STRESS:
http://home1.stofanet.dk/erikgr/

Fra : Knud Berggreen

Dato : 15-08-03 21:02

On Fri, 15 Aug 2003 18:11:12 +0200, "Erik Graversen"
<erikgr@mail1.stofanet.dk> wrote:

> [...]

Det kan måske også være at filen bare er for stor til at
fonen kan læse den?

/Knud

Fra : Jeppe Schaumburg Jen~

Dato : 18-08-03 16:10

"Erik Graversen" <erikgr@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> "Sune Mika Salminen" <efternavn@doktor.dk> skrev i en meddelelse

> Så kunne løsningen jo være at åbne en af ringetonerne i f.eks. cubase og
> lure midi indstillingerne af.

Jeg har fundet ud af, at det skal være Midi format 0, altså kun et spor. Nu
er det bare tempoet jeg døjer med - mobil afspiller filen meget hurtigere.
Men jeg vil lige afprøve forskellige muligheder denne uge, indtil jeg får
styr på det.