Smarte tricks med T9-ordbog i Sony Ericsso~
Fra : Jeppe Schaumburg Jen~

Dato : 14-08-03 21:20

Hej!

Jeg har opdagede nogle smarte tricks med T9-ordbogen i min Sony Ericsson
T310. Jeg har ikke læst om dem i manualen (_har_ læst den fra ende til
anden) og vil nu spørge herinde, om der er andre der kender disse tricks
eller evt. nogle sider på nettet der beskriver flere af dem og den præcise
brug af dem.

1) Når jeg taster 1 får jeg et punktum og kan vælge mellem en masse andre
tegn. Men de sidste ca. 7 valgmuligheder er tekst og tal som jeg tidligere
har indtastet i mobilen f.eks. i forbindelse med oprettelse af noter eller
opgaver. Lidt mystisk, men hvis man bare vidste hvordan man kunne bruge det
eller udnytte det på en smart måde.

2) Da jeg engang skulle skrive "inde" trykkede jeg 4633. Først står der
"gode" og der er i alt 12 valgmuligheder. Men under valgmulighed nr. 12 står
der "goddag-kys". Jeg kan ikke huske om det også er noget tekst jeg engang
har skrevet, måske i en SMS, eller om det er i alles ordbog. I så fald det
er noget jeg selv har tilføjet/oprettet ubevidst, hvordan kan man da styre
det? For det kan jo sikkert også vise sig at være ganske bekvemt.

Håber at få nogle svar eller bare kommentarer fra andre der har prøvet det
samme.

Hilsen Jeppe

Fra : Søren Christensen

Dato : 15-08-03 19:33

"Jeppe Schaumburg Jensen" <jsj@e-box.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> det? For det kan jo sikkert også vise sig at være ganske bekvemt.
>
> Håber at få nogle svar eller bare kommentarer fra andre der har prøvet det

Hvis jeg trykker tilstrækkelig mange gange på "1" kommer der en sur smiley
frem. Eller en masse lange streger eller noget af koden til
en animeret nokia besked... Gid jeg vidste hvordan man kunne rette det. Evt
den sure smiley til en glad....

Venligst

Fra : Jeppe Schaumburg Jen~

Dato : 16-08-03 20:02

"Søren Christensen" <master.clioÅL@12move.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> frem. Eller en masse lange streger eller noget af koden til
> en animeret nokia besked... Gid jeg vidste hvordan man kunne rette det.

Ja, det samme her. Men min laver nu en glad smiley som det først efter tre
tryk.