For lidt appetit.
Fra : Dagny Christensen

Dato : 14-08-03 22:13

Jeg har en schæfertæve på 9 mdr. Bella, jeg syntes at hun spiser meget godt
hun får Pedigree, men hun er meget tynd at se på hun spiser mange guffer når
vi træner men det kan ikke ses på hende. Er der nogen der har en god ide
hvad jeg skal give hende for at få hende til at tage på.
Hun har altid mad til at stå fremme.
MVH
Dagny.

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 15-08-03 07:44

On Thu, 14 Aug 2003 23:12:30 +0200, "Dagny Christensen"
<dagny.christensen@get2net.dk> wrotd:

> [...]
>vi træner men det kan ikke ses på hende. Er der nogen der har en god ide
>hvad jeg skal give hende for at få hende til at tage på.

,,,,giv hende noget ordentligt mad ! det du giver er der intet rigtigt
kød i , det egner sig slet ikke til en hund der er i voksealderen. kig
efter noget hvor der ikke er biprodukter og andet skrammel i , kig
efter noget hvor der er rigtig kød som første ingrediens på listen.

Fra : slet U0C7G

Dato : 15-08-03 07:48

--

En mulighed er ikke at have foder stående fremme hele tiden,
men i stedet eksempelvis fodre morgen og aften.

Som tommelfinger regel: 400 til 500 kr. pr sæk, ( 15/20 kg.foder )
Alt andet er blålys

Selv bruger jeg Tecnical/canadisk foder der blandt andet kan købes
i eksempelvis Roskilde, hos " Sonja "
( mener jeg stadigvæk forretningen den, hedder )

En lille historie i den retning:

Slår en dag dej op til rosin boller,
Faust en dejlig Schæfer han hund følger interesseret med
i procesen,
telefonen ringer og alt det der,
er kort sagt ude af huset en god times tid.
Hjemme igen sidder tæven i bryggerset,og kigger på mig:
og ind i køkkenet hvor Faust ligger.
Han hænger lidt i bremsen: underligt da han altid prøver at at
lægge brygerset i ruiner ved ankomst.
Joh joh, fyren haver indtaget 1. liter dej, tror pokker at han ser
lidt slap ud i elastikken.
Jeg lukker ham ud i haven, tydelige problemer med motoriken,
Minder lidt om en harpuneret hval på glatis.
også går den ellers til dyrlægen:
Opkast fremkaldes, det arme kræ,
men ud kommer det da, og det i ekspress fart.
Det skal på falderebet nævnes at dette ikke fratog hans apetit.

hilsen,
Adam.
www.sitecenter.dk/faust

Fra : Carina

Dato : 15-08-03 14:49

Jeg ville nok også skifte foder på hende og måske lige få hende tjekket for
orm.
--
/Carina
www.aussies.dk

Fra : Winther

Dato : 17-08-03 13:31

"slet U0C7G" <claudio.karl.adam@U0C7Gdirekte.org> skrev i en meddelelse

> En mulighed er ikke at have foder stående fremme hele tiden,
> men i stedet eksempelvis fodre morgen og aften.
>
> Som tommelfinger regel: 400 til 500 kr. pr sæk, ( 15/20 kg.foder )
> Alt andet er blålys

Det vil jeg ikke give dig ret i. Pris og kvalitet hænger ikke altid sammen.
Jeg er endt med at bruge Sportsman Pride, det koster ca 300 for 15 kg. Jeg
har nemlig også en meget småtspisende schæfer. Jeg har også fodret med de
dyre produkter, de var klart dårligere, og hunden gad ikke spise det.

Vh. Winther

Fra : slet QZB8Q

Dato : 17-08-03 17:43

--

Det kommer selvfølgelig an på hvordan hunden reagerer,
pels etc, rigtig nok.

Dette er selvfølgelig ligeledes mere eller mindre en religion
hvad man fodrer sin hund med.

Med det sagt vil jeg vove pelsen:
Er Tecnical, Eucanuba, Science etc. ikke produkter man går fejl af,

med venlig hilsen,

Adam.
www.sitecenter.dk/faust

Fra : Line

Dato : 17-08-03 18:00

slet QZB8Q wrote:

Hejsa Adam.

Vil bare lige nævne, at du skriver dit indlæg under signaturadskilleren
(tror jeg, det hedder), så min OE klipper automatisk hele din tekst væk, når
jeg vil svare på dit indlæg
Og for ikke at være helt og aldeles OT, så vil jeg give dig ret i, at
fodring nærmest er et religionsspørgsmål, men så længe hunden fungerer
optimalt på det foder, man nu bruger, så er det måske ikke helt galt.....

--
Mvh. Line

Fra : slet VA6V8

Dato : 18-08-03 07:17

Line <nasse@jubiimail.dk> skrev:
> [...]
>hunden fungerer
>optimalt på det foder, man nu
>bruger, så er det måske ikke helt galt.....

Noget heller ikke nyt under solen:
Er at skylle hunden med vand-slangen et par gange om ugen,
jeg ved fra min sorte schæfer tæve:
At hvis ikke: får hun en form for skæl, uanset foder,
en anden ting vedrørende foder:
En bedre deklaration var i orden.

hilsen,

Adam.
www.sitecenter.dk/faust

Fra : Therese

Dato : 15-08-03 21:19

"Dagny Christensen" skrev
> [...]
når
> vi træner men det kan ikke ses på hende.

Du bliver nok nødt til at bide i det sure æble og give hende et dyrere
fodermærke.
Jeg er af den holdning, at Pedigree desværre ikke egner sig til en stor hund
i voksealderen (men det er nogle fine reklamer i fjernsynet )
Husk på at Schæfere er i den store risikogruppe for HD (Hofteledsdysplasi)
ved forkert fodring specielt i voksealderen. Nu er hun så godt nok for tynd
i stedet for for tyk, men et godt foder er altså alt for vigtigt til at
spare på.

--
Mange hilsner
Therese