Tjek om http er tilgængelig
Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 14-08-03 22:12

Jeg skal teste om en server er online - ved at lave et http-request
(til en fil der blot skal svare OK). Sker der ingenting inden 1 sekund
(eller hvad jeg bestemmer mig for), så går jeg udfra, at serveren ikke
er online.

Jeg kan umiddelbart ikke se hvordan jeg benytter "timeout". Har
file_get_contents ikke indbygget dette? Hvordan klarer jeg det så?

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 14-08-03 22:57

Lasse Hedegaard skrev:

>Jeg kan umiddelbart ikke se hvordan jeg benytter "timeout". Har
>file_get_contents ikke indbygget dette? Hvordan klarer jeg det så?

Det viser sig dog, at det går ret hurtigt uden at specificere nogen
timeout - jeg får dog en warning fra PHP, hvordan slår jeg denne fra?
Brugeren skal jo ikke se noget, det er kun scriptet der skal vide, at
serveren er offline.

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Dennis Møllegaard Pe~

Dato : 15-08-03 01:16

Har du prøvet med @file_get_contents(..) ?

--
Dennis Møllegaard Pedersen

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 14-08-03 23:31

Dennis Møllegaard Pedersen skrev:

>Har du prøvet med @file_get_contents(..) ?

Nøh, jeg kendte ikke det trick - tak, det virker som det skal nu.

Venligst,
Lasse Hedegaard