Apache (?) server tid
Fra : Bjarne Jensen

Dato : 14-08-03 20:22

[også posted på dk.edb.system.unix]

Jeg bruger phpwebhosting.com udi det amerikanske og de har sat deres
Apache/1.3.27 servere til EST - 4 timer fra GMT / UTC.

Resultatet er, at en php funktion som gmdate() outputter en tid som er
4 timer gal.

Det ser ud til at gutterne derovre ikke kan stille mit lille hjørne af
serverne så jeg kan få GMT / UTC, men det ka da ikke være rigtigt ?

Med venlig hilsen
Bjarne Jensen

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 14-08-03 20:31

Bjarne Jensen wrote:
> [også posted på dk.edb.system.unix]

Så bruger man crossposts

> Jeg bruger phpwebhosting.com udi det amerikanske og de har sat deres
> Apache/1.3.27 servere til EST - 4 timer fra GMT / UTC.

Har faktisk intet med PHP at gøre..

> Resultatet er, at en php funktion som gmdate() outputter en tid som er 4
> timer gal.

Brug mktime() til at trække 4 timer fra?

mvh
Johan

Fra : Bjarne Jensen

Dato : 14-08-03 22:43

Johan Holst Nielsen wrote:

> Så bruger man crossposts

sorry, jeg er glad for usenet men der er en del krinkelkroge jeg ikke
har været i endnu - en af dem er "crosspost".

> Har faktisk intet med PHP at gøre..

Det er da php det gør ondt i !

> Brug mktime() til at trække 4 timer fra?

Hmm... det virker noget kompliceret. Men tak alligevel.

--
Bjarne Jensen

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 14-08-03 23:50

http://www.usenet.dk/netikette/crosspost.html
http://www.usenet.dk/netikette/essentiel.html

> Det er da php det gør ondt i !

Uuuh, jah... så burde du (som du har udformet spørgsmålet) muligvis lave
en crosspost til PHP gruppen og Unix gruppen og smide FUT (follow up to)
til Unix gruppen ;) Men det står der noget om på linkene ovenover. Jeg
blev skam heller ikke sur over det - blot mere en venlig information.

> Hmm... det virker noget kompliceret. Men tak alligevel.

Er det skam ikke ;)

<?php
$hourDiff = -4;

//eksempel på udskrivning af YYYY-MM-DD HH:MM:SS

echo date("Y-m-d H:i:s",mktime(date("H")-$hourDiff,0,0,
date("m"),date("d"),date("y")));
?>

Burde virke - men vil ikke garanteret - er ved at være lidt bombet ;)

mvh
Johan

Fra : Ulrik Nielsen

Dato : 14-08-03 20:33

Bjarne Jensen wrote:
> [også posted på dk.edb.system.unix]
>
> Det ser ud til at gutterne derovre ikke kan stille mit lille hjørne af
> serverne så jeg kan få GMT / UTC, men det ka da ikke være rigtigt ?

den skulle være god nok, men kan du ikke bare lægge fire timer til
time() og så bruge det i dine funktioner ??

--
excuse of the day : Somebody ran the operating system through a
: spelling checker.
from bofh : http://www.cs.wisc.edu/~ballard/bofh/

Fra : Bjarne Jensen

Dato : 14-08-03 22:46

Ulrik Nielsen wrote:

> den skulle være god nok, men kan du ikke bare lægge fire timer til
> time() og så bruge det i dine funktioner ??

prøver lige i første omgang med mktime()....

--
Bjarne Jensen

\\\\\///
/ ^ _ \
( (o) (o) )
L-oOOO=====(_)=====OOOo===================================-L
I Bjarne B Jensen I
N US-European Air Transport Agreements: N
U http://www.flyvebranchen.dk/docs/pub_eu_us_tr.htm U
X-============Oooo.=======================================-X
.oooO ( )
( ) ) /
\ ( (_/
\_)

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 14-08-03 22:46

Bjarne Jensen wrote:

> Jeg bruger phpwebhosting.com udi det amerikanske og de har sat deres
> Apache/1.3.27 servere til EST - 4 timer fra GMT / UTC.

function dk_time($tid) {
return ($tid + 14400);
}

echo dk_time(time());

Tonni Aagesen
<agent29 AT stofanet DOT dk>

Fra : Bjarne Jensen

Dato : 15-08-03 06:32

Tonni Aagesen wrote:

> function dk_time($tid) {
> return ($tid + 14400);
> }

ja, det er jo nok det nemmeste. Tak.

--
Bjarne Jensen

Fra : Anders K. Madsen

Dato : 15-08-03 04:05

On Fri, 15 Aug 2003 00:50:03 +0200
Johan Holst Nielsen <johan@weknowthewayout.com> wrote:

[snip snippeti snip]

> [...]
> $hourDiff = -4;
>
> //eksempel på udskrivning af YYYY-MM-DD HH:MM:SS
>
> echo date("Y-m-d H:i:s",mktime(date("H")-$hourDiff,0,0,

Eller endnu simplere:
<?php
$hourDiff = -4;
// Gør det samme som ovenstående (testet)
print date("Y-m-d H:i:s", time() + (60 * 60 * $hourDiff));
?>

> Burde virke - men vil ikke garanteret - er ved at være lidt bombet ;)
Ja det tror jeg da også. :p

Mvh.
   Madsen

--