Installering af komponent
Fra : Kurt Guldbæk

Dato : 14-08-03 19:14

Hej NG!

Jeg har flere gange og på flere måder forgævest forsøgt at installere en
navigator hentet på
http://www.torry.net/db_navigators.htm
der hedder TDBVert Navigator.

Systemet går i stå i filen ExplBtn.pas på linie, hvor der står
ImageList.DravingStyle := dsTransparent
og meldingen lyder på, at dsTransparent ikke er defineret.
Hvis jeg laver den pågældende linie om til en kommentar gøres compileringen
færdig, men jeg kan ikke finde komponenten.

Jeg bruger Delphi5.

Nogen med en ide om, hvor jeg finder den manglende 'kodestump'?
Er der nogen, der med succes har installeret denne tdbNavigator, eller en
anden TdbNavigator, der kan anbringes vertikalt?

Kurt Guldbæk
kurt@guldbaek.net
www.guldbaek.net

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 14-08-03 19:42

"Kurt Guldbæk" <kurt@guldbaek.net> wrote in message
> ImageList.DravingStyle := dsTransparent
> og meldingen lyder på, at dsTransparent ikke er defineret.
>
> Jeg bruger Delphi5.

Hvis du ser i hjælpeteksten ser du, at den er lavet til D1-D4, så noget
skal måske ændres for at få den til at virke under D5. Derefter finder
du hjælpen for D5 frem og indtaster "dsTransparent". Nu kan du se, at
denne er defineret i unit imglist, så tilføj den under uses.

I uses står der faktisk allerede:

{$IFDEF VER120}
ImgList,
{$ENDIF}

Det betyder, at allerede i D4 var den i et separat unit. Ret til VER130
og du er kørende i D5.

Fra : Kurt Guldbæk

Dato : 15-08-03 09:13

"Uffe Kousgaard" <uffe@routeware.dk> wrote in message
> [...]
> ImgList,
> {$ENDIF}
>
> Det betyder, at allerede i D4 var den i et separat unit. Ret til VER130

Hej igen!
Ja, det hjalp jo lidt af vejen, men nu kommer der en fejlmelding under
installationen:
[Error] RLINK32: Unsupported 16bit resorces in file "C....\DbNav97.dcr"
Er det noget man kan gøre noget ved?

Det undrer mig lidt, at versionen på downloadsiden er opgivet til ver.1.7,
men i filen står der altså ver.1.6. Det betyder nok ikke noget for selve
compileringen, men er der så andre små skævheder???

Mvh Kurt

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 15-08-03 10:32

> [...]
selve
> compileringen, men er der så andre små skævheder???

Jeg fik ikke nogen af de problemer, da jeg afprøvede komponenten og nu
har jeg slettet den igen.

Hilsen
Uffe

Fra : Kurt Guldbæk

Dato : 15-08-03 10:59

> [...]
> ver.1.7,
> selve
>
> Jeg fik ikke nogen af de problemer, da jeg afprøvede komponenten og nu

Hvor havde du hentet komponenten?

Mvh Kurt