AMD og bundkort
Fra : WHaP

Dato : 14-08-03 18:26

hejsa

jeg har aldtid kørt med Intel men vil nu gerne prøve at køre AMD normalt når
man siger Intel og snakker om bundkort siger man også Soltek
men hvad med AMD?
Har snakket med en som havde et Abit bundkort men han ville ikke anbefale
dem da han´s bundkorts blæser var gået i stykker 2 gange (hvor de larmer som
bare #%#?%") på 2 år og da de koster 200kr stk. kan det ikke betale sig at
købe nye da et nyt kort koster omkring 500kr.
men hvad siger i ?
CPU´en som skal smækkes i er en barton XP 3000+

WHaP

Fra : Martin Johansson

Dato : 14-08-03 18:51

"WHaP" <spam1@sol.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
når
> man siger Intel og snakker om bundkort siger man også Soltek

Gør man det?
Det har jeg aldrig hørt.

> [...]
som
> bare #%#?%") på 2 år og da de koster 200kr stk. kan det ikke betale sig

Lyder da lidt dyrt, hvliket bundkort har det været?
Jeg har selv haft en del abit kort hvor blæseren på bundkortet ikke har
voldt problemer.

da et nyt kort koster omkring 500kr.
> men hvad siger i ?

Et nyt abit kort koster ikke 500 kr., Abit ligger mellem 800 - 1600 kr. ca.

> CPU´en som skal smækkes i er en barton XP 3000+

Jeg vil anbefale et Abit NF7-S det har firewire, sata raid, lan og
soundstorm onboard lyd.
Derudover låses Thoroughbred "B" og Barton cpu'er automatisk op så der frit
kan vælges multiplier.

Skriv lige hvis du vil have mere at vide.

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 14-08-03 19:03

Martin Johansson wrote:
> Gør man det?
> Det har jeg aldrig hørt.

Lyder mere end uanmideligt usandlynligt...

> Jeg vil anbefale et Abit NF7-S det har firewire, sata raid, lan og
> soundstorm onboard lyd.
> Derudover låses Thoroughbred "B" og Barton cpu'er automatisk op så
> der frit kan vælges multiplier.

Også mit valg helt klart. Jeg har dog 'kun' et Abit NF7 (jeg var lidt for
nærrig til at købe S-versionen når jeg ikke skal bruge onboard lyd, har
FireWire på et andet kort, og ikke ejer nogen SATA diske). Men det er nok
mit bedste bundkort til dato! Nu er prisforskellen med NF7 og NF7-S ikke
længere vandvittig stor, så det kan ikke betale sig andet end at tage
S-versionen...

--
Martin K

Fra : Lasse

Dato : 14-08-03 20:16

Epox 8RDA3+ eller Abit NF7-S

Lasse

Fra : phg1

Dato : 14-08-03 23:00

"WHaP" skrev d. 14-08-03 18:26 dette indlæg :
> [...]
>

> WHaP
> abit bundkortet er uden tvivl et glimrene bundkort men hvis du vil
længere ned i pris vil jeg faktisk forslå et soltek kort har selv et
sl75drv5-c det er et ganske udemærket og ganske højtydene kort hvilket
flere sammenligningstest kan underbygge
www.hardwaretest.dk

http://www.kandu.dk/

Fra : Martin Johansson

Dato : 14-08-03 23:29

"phg1" <phg1.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
[SNIP]

> længere ned i pris vil jeg faktisk forslå et soltek kort har selv et
> sl75drv5-c det er et ganske udemærket og ganske højtydene kort hvilket
> flere sammenligningstest kan underbygge
> www.hardwaretest.dk

Bemærk lige at WHaP skriver at han vil anskaffe en Barton 3000+.
Den kører 333 Mhz fsb, det understøttes tilsyneladende ikke af Soltek
bundkortet.
Soltek bundkortet har endvidere kun et VIA KT333 chipsæt.
Et nForce2 chipsæt er helt klart at foretrække.
nForce2 chipsættet kan også køre 400Mhz på fsb'en, alt efter hvilket
bundkort og hvilken revision man får fat i.
Det afhænger natuligvis også af rammens kvalitet.

Fra : phg1

Dato : 15-08-03 12:51

http://www.kandu.dk/

Fra : Martin Johansson

Dato : 15-08-03 13:13

> "Martin Johansson" skrev d. 14-08-03 23:29 dette indlæg :
[SNIP]
> til martin jeg skrev at jeg havde et sl75drv5-c ikke at det var det
> kort han skulle vælge.

Jeg citerer lige fra dit tidligere indlæg.
Citat: "abit bundkortet er uden tvivl et glimrene bundkort men hvis du vil
længere ned i pris vil jeg faktisk forslå et soltek kort har selv et
sl75drv5-c det er et ganske udemærket og ganske højtydene kort hvilket
flere sammenligningstest kan underbygge"

Der står da du anbefaler Soltek kortet.
Du skriver at det er ganske udemærket osv.
Derudover linker du til en test side, formentlig med en test af det kort.
Måske du ikke direkte anbefaler netop det kort, men det kan altså godt se
sådan ud alligevel.
WHaP kunne jo blive forvirret af referencen til sl75drv5-c, derfor skriver
jeg så hvorfor han ikke bør vælge det.
Så skulle det vidst være på det rene.

Ang. citat teknik, klip venligst det væk du ikke svarer på.
Det gør det nemmere at læse dine indlæg.

Fra : phg1

Dato : 15-08-03 21:23

"Martin Johansson" skrev d. 15-08-03 13:13 dette indlæg :

> [...]
> Det gør det nemmere at læse dine indlæg.
>
> ok du har ret det kan jeg godt se nu,men det ændrer ikke ved at soltek
er gode og billige bundkort

http://www.kandu.dk/

Fra : Martin Johansson

Dato : 15-08-03 23:01

"phg1" <phg1.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
[SNIP]
> er gode og billige bundkort

Soltek er en ok kvalitet til en rigtig god pris.
Man må sige at man får noget for pengene.
Dog vil jeg, hvis jeg har pengene, ikke tøve med at finde noget bedre.

Fra : Søren Andersen

Dato : 16-08-03 20:57

"Martin Johansson" <martin.johansson[REMOVE]@12move.dk> wrote in message

> [...]
> Man må sige at man får noget for pengene.
> Dog vil jeg, hvis jeg har pengene, ikke tøve med at finde noget bedre.

Har lige bestilt et soltek 75frn2-l efter at have læst mange tests og andres
erfaringer med dette kort.
Jeg skal bruge kortet til at overclocke en barton 2500+ , og til det skulle
kortet være utrolig godt.
Jeg vil poste mine resultater her igen på tirsdag hvis det har interesse.

Mvh.
Søren Andersen