OT: Katte '#&=?!#
Fra : Have

Dato : 14-08-03 15:49

Mit emne er lidt Off Topic, men har da lidt med jagt at gøre.

Mit problem består i naboens s..... katte, der skider i min have. Da jeg har
et hus i byen, kan jeg ikke sådan uden videre drive jagt på dem, men hvordan
får jeg dem til at holde sig ude af min have.

Jeg har desværre ikke mulighed for at anskaffe en hund, og har givet dem
vand rigtig mange gange...

Gode råd modtages

Jens

Fra : Per, Odense

Dato : 14-08-03 16:36

"Have" <no@no.dk> wrote in message
> [...]
hvordan
> får jeg dem til at holde sig ude af min have.

Det går vist hellerikke uden for byen

På et tidspunkt havde jeg en udendørs voliere til småfugle. Der var en gang
imellem katte der syntes det var alletiders at ligge ovenpå den og se
hvordan det fik fuglene til at flagre rundt. Et knald med en hundeproppistol
(indkøbt ved farvehandleren til nytår) fik dem til af synes at det var et
meget farligt sted som de holdt sig fra i lang tid.

Per

Fra : NEWS

Dato : 14-08-03 17:15

Har du snakket med naboen omm hvor træls det er at have hans kat i haven.
Hvis ja og han er ligeglad, ville jeg nok ekspedere den til en anden verden
uden hans viden.
Det må man ikke men der er sku så meget man ikke må
Poul

Fra : Mars

Dato : 14-08-03 18:48

Fang katten i en fælde, ifør dig et par store svejse handsker og tag bæstet
i nakkeskindet. Tag den med ind til den kolde bruser (som du har tændt i
forvejen) find din bedste autoshampoo og vask katten godt og grundigt. Når
du er færdig med det, gør du det en gang mere for derefter at slippe den løs
:) .....
DEN KOMMER IKKE IGEN!!!!!!!

Mvh

Ms

Fra : Michael Nielsen

Dato : 22-08-03 23:04

He he

Fra : Søren Voigt

Dato : 23-08-03 21:45

> [...]
Når
> du er færdig med det, gør du det en gang mere for derefter at slippe den

Det er jo sygt at behandle katten på denne måde, og det er helt klart i
strid med dyreværnsloven. Når jeg læser indlæg som dette og det tidligere
indlæg fra Jaime, må jeg sige, at det ikke er noget under at vi jægere
bliver set på som nogle perfide idioter. Vi er squ selv ude om at vi får
hollandske tilstande i dette land blot om nogle få år..

Mvh
Søren Voigt

Fra : Erik Prestmo

Dato : 24-08-03 00:37

Søren Voigt <soren_voigtfjerndette@hotmail.com> skrev i

> [...]
> bliver set på som nogle perfide idioter. Vi er squ selv ude om at vi får
> hollandske tilstande i dette land blot om nogle få år..

Jeg vet i allefall en ting Søren:

Du mangler humoristisk sans!

Men OK bytt ut alle referanser til "katt" og sett inn "katte-eier" i stedet.

Bedre?

Ta nu en neve valium og fortsett med det du ellers driver med.....

--
ErikP

Ladebokens hjemmesider:
http://ladeboken.tripod.com/index.htm
Spesialfeltprogrammet:
http://spesialfelt.tripod.com/index.htm

Fra : Mars

Dato : 24-08-03 12:33

Det er lige nøjagtig det han mangler !!!!!! få hovedet ud af røven og SMIL
!!!!!!!

:)) :))
:))

Fra : Søren Voigt

Dato : 24-08-03 20:13

Kære Erik Prestmo og "Mars"

Det er muligt at I behandler jeres dyr på den måde i Norge, men ikke engang
som en (ret latterlig) spøg har det mening at foreslå aflivning af
strejfende katte ved at give dem noget der for dem er giftig medicin (som
foreslået af Jaime tidligere i denne tråd) eller ved at smide den i koldt
brusebad og give den autoshampoo!!!! Dette er dyremishandling og straffes i
Danmark heldigvis med fængsel jvfr. Dyreværnslovens §28.1 sidste punktum.

I kan selvfølgelig godt vælge at latterliggøre mit indlæg, men så meget
desto mere medvirker I til at skabe et dårligt omdømme for jægere i
almindelighed. Hvor lang tid varer det inden jeres usmagelige
dyremishandling rammer siderne hos http://www.antijagt.dk og herfra hvor
langt er der til et generelt forbud mod jagt???

XFUT til dk.fritid.dyr.kat

Mvh
Søren Voigt

Fra : Mars

Dato : 25-08-03 15:07

Er det dyremishandling at vaske en kat ????????? jeg har hørt om folk der
gør sådan !!!!! jeg vasker enda min hund !!det er måske også ganske
forfærdeligt ?????
at jeg har skrevet autoshampoo er for så vidt ligegyldigt ...det kunne for
så vidt være pantenes det bedste !!
Jeg kan ikke se at det er dyremishandling, men fakta er at katte ikke kan
lide vand !!

Hva det med giften angår kan jeg kun tage afstand fra det.

> desto mere medvirker I til at skabe et dårligt omdømme for jægere<

Jeg kan ikke se hvad tråden har med jagt at gøre !! mig bekendt er der ikke
jagttid på katte.

Ms

Fra : Jane

Dato : 25-08-03 20:14

Mars skrev i <news:3f4a1808$0$32462$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>:

> at jeg har skrevet autoshampoo er for så vidt ligegyldigt ...det kunne

Er det ligegyldigt for dig når du vasker dig selv om du bruger
autoshampoo eller brun sæbe til køkkengulvet? Tror du ikke der
er nogle stoffer i de pågældende shampooer som ikke er egnede
til menneskehud/kattehud?

At vaske en kat med autoshampoo vil jeg se som mishandling i
samme grad som den der vasker sit barn i Ajax.

Jane

Fra : Søren Voigt

Dato : 25-08-03 19:02

"Mars" <no@name.com> skrev i en meddelelse
> Er det dyremishandling at vaske en kat ????????? jeg har hørt om folk der
> gør sådan !!!!!

En kat der er fanget i fælde og som blive behandlet som et "bæst" (med
svejsehandsker), som bliver smidt ind under den kolde bruser og bliver
overhældt med auto- eller menneske-shampoo, hvorefter det hele bliver
gentaget......?. Ja det er indlysende en pervers behandling som overhovedet
intet formål tjener andet end at underholde skrøbelige sjæle som dig selv.

> [...]
> så vidt være pantenes det bedste !!
> Jeg kan ikke se at det er dyremishandling, men fakta er at katte ikke kan

Egentlig var jeg så småt begyndt at tro på, at tråden virkelig var en spøg,
men efter dit indlæg er jeg ikke længere i tvivl. Du forsvarer jo rent
faktsik retten til at plage katten.

> Jeg kan ikke se hvad tråden har med jagt at gøre !! mig bekendt er der
> ikke jagttid på katte.

Desværre handler dit indslag meget om jagt og især handler det om en snæver
kreds af jægeres syn på jagtetik. Jeg vil bare sige, at indlæg som dine samt
kodimagnyl-indlæggene fra Jaime ***ikke*** er typiske for hvordan
almindelige _danske_ jægere har det med dyr og det at gå på jagt.

I Norge forholder det sig anderledes. Her er - hvis man skal tro Erik
Prestmo - retten til at skyde om sig tilsyneladende grundlovssikret.

Jeg havde en gang inviteret en norsk kollega med på fasanjagt. Allerede i
første såt beviste han, at han ikke kunne begå sig med et skydevåben, og
inden frokost var han "grounded" - det vil sige, at jeg som vært havde
inddraget hans våben og sat ham ind i jagtstuen med en kop kaffe. Han havde
ingen social forståelse for jagt og skød simpelthen til højre og venstre.
Han havde bl.a. nær skudt min hund da han lavede fangstskud ned i skovbunden
på en fasan han havde anskudt.

Med venlig hilsen
Søren Voigt

Fra : Mars

Dato : 25-08-03 19:55

> [...]
> kodimagnyl-indlæggene fra Jaime ***ikke*** er typiske for hvordan
> almindelige _danske_ jægere har det med dyr og det at gå på jagt.

Hvem sir jeg er jæger !! "fat shampoo flasken og lad os komme igang med
jagten" hallooooo vågn op

> [...]
> ingen social forståelse for jagt og skød simpelthen til højre og venstre.
> Han havde bl.a. nær skudt min hund da han lavede fangstskud ned i

FULDSTÆNDIG IRELLEVANT!!!!!!!!!!! om så han kom fra månen !!!!! det er der
sq danskere der kan finde på.
Et latterligt forsøg på at ramme erik p

whatever den her diskussion kommer nok ikke videre så det er det sidste
indlæg herfra !!!

"never feed the trolls"

Fra : Søren Voigt

Dato : 25-08-03 20:19

> Hvem sir jeg er jæger !!

Nej - man skal jo være 16 for at få jagttegn.

mvh
Søren Voigt

Fra : Jon Inge Bragstad

Dato : 27-08-03 10:52

On Mon, 25 Aug 2003 20:01:43 +0200, "Søren Voigt"
<soren_voigtfjerndette@hotmail.com> wrote:

<snip>
>Jeg havde en gang inviteret en norsk kollega med på fasanjagt.

<snip yadda-yadda-ya...>

Og jeg har mange, mange eksempler på danske jegere som har skadeskutt
eller til og med bomskutt på bukker som har stått i ro på korte til
moderate skuddavstander. (En kamerat av meg har jobbet som jaktelev
ved tre svenske gods i en periode av to år, og fikk med seg _mange_
slike episoder)

Kanskje vi skal konkludere med at det finnes råtne egg på begge sider
av dammen, og la det være med det - istedet for å kaste disse råtne
eggene etter hverandre ?

Fra : Søren Voigt

Dato : 27-08-03 21:33

"Jon Inge Bragstad" <sivertbITTJNÅSPAM@online.no> skrev i en meddelelse
> On Mon, 25 Aug 2003 20:01:43 +0200, "Søren Voigt"
> <soren_voigtfjerndette@hotmail.com> wrote:

Min konklusion er, at norske jægere har for ringe social oplæring i hvordan
jagt på udsat vildt afvikles. Ikke at norske jægere er dårligere end danske
jægere, men bare at de har vænnet sig til de norske vidder i en grad som gør
at de ikke er i stand til at fungere i en engelsk/dansk selskabsjagt.

Så findes der naturligvis undtagelser, men da er der i mine øjne tale om
socialt velstillede norske jægere der har erfaring fra fasanjagt i England.

Mvh
Søren

Fra : Erik Prestmo

Dato : 27-08-03 22:25

> [...]
>
> Så findes der naturligvis undtagelser, men da er der i mine øjne tale om
> socialt velstillede norske jægere der har erfaring fra fasanjagt i

Bullshit. Men det er vel ikke et "socialt veltilpasset" ord?

La det nå være sagt at vi ikke jakter hverken i egen hage, eller i naboens,
her til lands, og det er vel den rene nød, manglelen på landskap og vidder
som eventuelt tvinger dansker til DET?

Uansett, vi jakter heller ikke på hverken trost eller stær, så det mennesket
som foreslo at det han kalte kattehaterne, hater katter pga av redsel for
konkurranse om viltet, er helt på.... ææææ .... vidderne!

Her oppe jakter vi på liryper, fjellryper, hare og VILLE rådyr. Katter har
ingenting med DET å gjøre.

Men maltrakterte rosebed, piss på trapper og inngangspartier, det er et
voldsomt irritasjonsmoment, og en ren nødssituasjon, når husets herskerinde,
eieren av blomsterbedet, krever orden gjenopprettet, hva gjør man da?

Joda dyrevern og jadda jadda jadda, prøv å snakk med min kone om den saken,
eller min mor. Vær forberedt på en god del stormvær!

Fra : JSC

Dato : 28-08-03 08:23

> [...]
gør
> at de ikke er i stand til at fungere i en engelsk/dansk selskabsjagt.

Hvilket grundlag bygger du den påstand på 1 hændeles, 10 eller flere?? Ikke
fordi jeg skal tage EP i forsvar, da jeg sjældent er enig med ham, men din
fremstilling af norske jægere forekommer mig noget fordomsfuld.

> Så findes der naturligvis undtagelser, men da er der i mine øjne tale om
> socialt velstillede norske jægere der har erfaring fra fasanjagt i
England.

Finder du den engelske jagtmoralt speciel attraktiv - Efter hvad jeg har
hørt fra en vildtforvalter, der har været rundt på flere godser, så findes
der næppe noget sted hvor der foretages en mere intensiv regulering af
rovvildt end på de engelske fasan godser.....

Mvh.
Jørgen

Fra : Mars

Dato : 28-08-03 14:56

hvad er det for noget snobberi !!!!!!!!!!! så er folk måske heller ikke
velsete på dine jagter hvis ikke de har det rette tøj på ?? eller et dyrt
nok våben ?

Fra : Erik Prestmo

Dato : 28-08-03 19:56

Og legg merke til:

I slike snobbete kretser, simpelthen ELSKER man å holde liv i en
"predatorbestand" lang ut over de grenser naturlig tilgang på føde setter,
man gir på en måte predatorer som normalt har liten eller ingne evne til
engang å overleve danske vintre, langt mindre norske, et kunstig
startgrunnlag, slik at populasjonen er MANGE ganger høyere enn den normalt
ville være, og slik overbeskatter småfugl (ikke jaktbart vilt!!).

At slike mennesker kaller seg selv "dyrevernere" for eksempel må rett og
slett være en logisk brist.

Eller i beste fall situasjonsbetinget dyreverneri, fordi man i ett nu vil
verne feks kramsfugl mot "onde jægere" og i neste øyeblikk later som om man
ikke ser sine egne kjæledeggers innhugg i den samme populasjonen....

Jeg foretrekker faktisk at kramsfuglen beskattes av hauk og falk (vi har
hækkende par her i nærheten - og NÅDE den dansker som møter opp for å rane
reiret!) enn velfødde halvville katter...

--

Mars <no@name.com> skrev i

Fra : Jan lassen

Dato : 28-08-03 23:54

Kan ikke lade være at tænke på hvor lang tid der mon går før en i debatten
der kommer med påstanden "min far kan banke din far"

Var det ikke dyremishandling det her handlede om??
hvis jeg havde problemer med en kat og det ikke løste sig ved at tale med
ejerne, så ville jeg nok indfange katten, tage den langt væk fra bebyggelse
og slutte det med et klem på aftrækkeren. Dyremishandling, ulovligt,
umoralsk eller ikke, rager mig en høstblomst.
jeg vil ikke plages af andres ideer om at en kat kan ikke holdes inde, hvis
ikke katten var et kæledyr ville den uden tvivl blive betragtet som
skadedyr.
Jeg tror i øvrigt ikke en pind på de andre par forslag var ment som en spøg,
lyder mere som et barn der er taget i at lave noget skidt og forsøger at
slippe ud af det ved at sige, "det var bare for sjov"!

Jan

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 24-08-03 22:17

Søren Voigt wrote:
> [...]
> dyremishandling rammer siderne hos http://www.antijagt.dk og herfra
> hvor langt er der til et generelt forbud mod jagt???

(X-FUT ignoreret)

Jeg tror nu nok det var ment som en spøg, det med kattene ... men bortset
fra det, giver jeg dig lidt ret. Der er desværre mange jægere der ikke kan
tåle at se en kat, og jeg har selv været vidne til diverse bestialske
uhyrligheder, som jeg ikke vil diske op med her. I hvert fald har de jægere
der stod bag udryddelsen af disse katte (nødvendigheden heraf kan nok
diskuteres), bidraget kraftigt til at det lokale jagtkonsortie nu står i
noget dårligere lys. Men ok, når man skyder en kat med halsbånd under 200 m.
fra det hus hvor den sandsynligvis hører hjemme, ja så SKAL det jo medføre
en eller anden reaktion. Lad dog være med at skyde de katte! Det er da for
hulen ikke nødvendigt!

mvh
Kim Frederiksen (der med ro i sindet kan sige, at han aldrig har skudt
eller, på anden måde, dræbt en kat)

Fra : Erik Prestmo

Dato : 24-08-03 23:32

Ditto til Kim :

Oh du humørløse djævel!

Vi skyter da ikke katter her.... vi skriver - S.K.R.I.V.E.R. - om det.

Big difference.

Les den amerikanske konstitusjon, den Norske Grunnlov (HAR danmark noe
lignende mon tro??) - begge steder er tale og trykkefrihet garantert.

Selvsagt bryr ikke rabiate dyrevernere seg om det - men de er da også i ferd
med å bli en utrydnmingstruet art selv, der er i ferd med å havne på GWB's
liste over terrorister!

Noen som vil vedde over utfallet av det?

Og lille meningsterrorist Søren : (sladrehank kalte vi det i gamle
dager......), sett gjerne FUT du så er du GARANTERT å få det resultatet du
besværer deg så mye over, spesielt når du inviterer meningsterrorister inn i
en diskusjon som er i ferd med å avsluttes!

Jeg slår på Discovery og fortsetter med å la naboens katter være i fred -
drømmer er imidlertid tollfrie!

Mjaaauuuu!
--

Kim Frederiksen <kim@the-coffeeshop.dk> skrev i

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 25-08-03 11:18

Hej Erik...

Du aner slet ikke hvor meget humor jeg er i besiddelse af ... det er
ikke lidt!

Jeg påstår heller ikke at _I_ render og skyder katte til højre og venstre.
Jeg konstaterer bare at mange jægere stadig bruger bestialske metoder for at
blive fri for kattene. Det skader vores omdømme ganske betydeligt. I øvrigt
kunne jeg sagtens se det morsomme i ovenstående forslag mht. kattene.

Med venlig jægerhilsen

Kim Frederiksen

Fra : Erik Prestmo

Dato : 25-08-03 19:12

Vi ønsker ikke å blitt kvitt kattene, først og fremst, men katteeierne!

Bestialske metoder eller ikke, hva vil du foreslå?

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 26-08-03 00:03

Erik Prestmo wrote:
> Vi ønsker ikke å blitt kvitt kattene, først og fremst, men
> katteeierne!
>
> Bestialske metoder eller ikke, hva vil du foreslå?

.... at man lige overvejer HVOR stor skade kattene egentlig gør, når det
kommer til stykket.

mvh
Kim Frederiksen

Fra : Erik Prestmo

Dato : 26-08-03 19:04

> ... at man lige overvejer HVOR stor skade kattene egentlig gør, når det
> kommer til stykket.

Men om nu KATTEEIERNE gav seg til å pisse inne i huset ditt.

Hva da?

Fra : Peter Weis

Dato : 26-08-03 20:15

"Erik Prestmo" <hfandrep@online.no> wrote :

> Men om nu KATTEEIERNE gav seg til å pisse inne i huset ditt.
>
> Hva da?

I gentagelsestilfælde ville jeg nok melde dem til politiet.

mvh
Peter

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 25-08-03 11:22

Erik Prestmo wrote:

> [...]
> resultatet du besværer deg så mye over, spesielt når du inviterer
> meningsterrorister inn i en diskusjon som er i ferd med å avsluttes!

Jeg kan ikke være mere enig. Derfor ignorerede jeg også X-FUT'en. Der er
ingen grund til bevidst at skade vores omdømme.

Med venlig jægerhilsen

Kim Frederiksen

Fra : Søren Voigt

Dato : 25-08-03 12:27

"Kim Frederiksen" <kim@the-coffeeshop.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg kan ikke være mere enig. Derfor ignorerede jeg også X-FUT'en. Der er
> ingen grund til bevidst at skade vores omdømme.

Det havde været fint med lidt sammenhæng i argumentationen her. Hvis det var
en spøg kan den jo umuligt skade vores omdømme.

Mvh
Søren Voigt

Fra : Erik Prestmo

Dato : 25-08-03 19:13

> [...]
var
> en spøg kan den jo umuligt skade vores omdømme.

Men DA må du ta med hele tråden ikke forsøke å fremstille OSS på en
urettferdig måte!

Fra : Søren Voigt

Dato : 25-08-03 19:24

> Søren Voigt <soren_voigtfjerndette@hotmail.com> skrev i

> Men DA må du ta med hele tråden ikke forsøke å fremstille OSS på en
> urettferdig måte!

hvem er OSS?

Mvh
Søren Voigt

Fra : Erik Prestmo

Dato : 25-08-03 22:38

> "Erik Prestmo" <hfandrep@online.no> skrev i en meddelelse

> hvem er OSS?

Tjaaaa, du hadde da slik omsorg for "oss" jegere, hadde du ikke?

Eller var det bare en storefront?? Ute på fisketur?

Fra : Søren Voigt

Dato : 25-08-03 12:26

> Les den amerikanske konstitusjon, den Norske Grunnlov (HAR danmark noe
> lignende mon tro??) - begge steder er tale og trykkefrihet garantert.

Ytringsfrihed betyder også, at man har retten til at holde mund indtil man
har noget fornuftigt at bidrage med.

Med venlig hilsen
Søren Voigt

Fra : Erik Prestmo

Dato : 25-08-03 19:14

> "Erik Prestmo" <hfandrep@online.no> skrev i en meddelelse

> Ytringsfrihed betyder også, at man har retten til at holde mund indtil man
> [...]

Gakk like hen til et videnskapelig instrument, jeg formoder du har på
veggen: det kalles et speil, og se etter hva du ser der.

Du har ikke bidratt med annet enn skittkasting her!

Fra : Peter Weis

Dato : 25-08-03 13:23

> [...]

> besværer deg så mye over, spesielt når du inviterer
meningsterrorister inn i
> en diskusjon som er i ferd med å avsluttes!

Sørens XFUT var dum og unødig.
Men derudover har han ret. Kæledyr er på mange måder for følsomt et
emne at lave så grov morskab af. I hvert fald hvis man vil holde sig
på talefod med resten af samfundet. Og det står vi os nu engang bedst
ved at gøre, i hvert fald i Danmark, hvor vi ikke har så store vidder
som I har nordpå.
Det er muligt at man kan gemme sig væk i den skandinaviske ødemark -
ude af øje og ude af sind for byboerne. Men den går ikke i et
tætbefolket landbrugsland som Danmark.

mvh
Peter

Fra : Søren GP

Dato : 14-08-03 19:43

"Enhver er pligtig til på alle årets tider at holde sine husdyr på sit
eget." i fgl. LBK nr 818 af 11/12/1987 - Bekendtgørelse af lov om
mark- og vejfred (Mark- og vejfredsloven), som du kan finde på
www.retsinfo.dk.
Så principielt kan du melde naboen til politiet, og vil vedkommende
ikke vedkende sig ejerskabet til dyret, kan du optage det (ved hjælp
af en kattefælde) og aflevere det til politiet, som så..... osv. osv..
Hele proceduren fremgår af lovbekendtgørelsen.
Men det var nok en bedre ide at få en snak med naboen om problemet om
f.eks. indhegning, og eventuelt henvise til loven, hvis vedkommende
ikke rigtigt forstår dit problem. - Og nytter det ikke, jamen så kan
du følge ovenstående anvisning.
Mit problem med katte løste jeg ved hjælp at lidt hønsetråd, så gik
katten udenom og ind til naboen, som var ligeglad

Mvh.........Søren
http://www.webbyen.dk/vishjemmeside_privat.asp?mode=top_frame&id=94120&side=&webside=1154007

Fra : Have

Dato : 15-08-03 11:04

Tak for de gode råd

Jeg tror jeg vil prøve den metode Mars foreslår, den passer godt til mig og
mit forhold til katte generelt...

Den med loven og naboernes interesse virker desværre ikke, da jeg er
bosiddende i Italien, og holdningen hernede er at selvom naboen ejer katten,
så kan det da ALDRIG være hans problem at de løber ind i min have....

Venligst

Jens

Fra : J S L

Dato : 16-08-03 14:24

> Tak for de gode råd
>
> Jeg tror jeg vil prøve den metode Mars foreslår, den passer godt til mig
og
> mit forhold til katte generelt...

Hej!

Nu er det jo videnskabeligt bevist, at katte ikke kan tåle "kodimagnyler" de
sprænger simpelthen deres maver. Så et par knuste magnyler i lidt
leverpostej og du ser aldrig katten igen.

Det gør naboen for den sags skyld heller ikke..................

Mvh Jaime

Fra : Erik Prestmo

Dato : 16-08-03 19:05

J S L <J S L@privat.dk> skrev i news:bhlb9p$7qm$1@news.cybercity.dk

> [...]
> leverpostej og du ser aldrig katten igen.
>
> Det gør naboen for den sags skyld heller ikke..................

Av RENT vitenskapelig interesse

Hva er "kodimagnyler"?

Noen som vet hva dette heter i nabolandet?

Kjemisk sammensetning.

Jeg kunne tenke meg å iverksette noen strengt vitenskapelige forsøk her, for
å etterprøve din flamboyante påstand : "> sprænger simpelthen deres maver"

Fra : Peter Weis

Dato : 17-08-03 08:43

> [...]

her, for
> å etterprøve din flamboyante påstand : "> sprænger simpelthen deres

Acetylsalisylsyre og Codein - se:
http://www.netdoktor.dk/medicin/fakta/KodimagnylSAD.htm.

mvh
Peter

Fra : Brynjar Harsvik

Dato : 18-08-03 14:18

On Sat, 16 Aug 2003 15:24:06 +0200, "J S L" <J S L@privat.dk> wrote:

>Nu er det jo videnskabeligt bevist, at katte ikke kan tåle "kodimagnyler" de
>sprænger simpelthen deres maver. Så et par knuste magnyler i lidt
>leverpostej og du ser aldrig katten igen.

Hva i all verden er det for noe?

Brynjar

http://home.no.net/bharsvik/

For å sende post til meg må du fjerne "er" i siste del av adressen

Fra : J S L

Dato : 18-08-03 15:31

"Brynjar Harsvik" <bharsvik@starter.no> skrev i en meddelelse

> Hva i all verden er det for noe?
>
> Brynjar
>
> http://home.no.net/bharsvik/
>
> For å sende post til meg må du fjerne "er" i siste del av adressen

Det er "hovedpinetabletter" mod ondt i hoved.

Fra : Erik Jensen

Dato : 18-08-03 23:10

Syntes egentligt det er modbydeligt a man kan finde forslag som dette på en
gruppe der skulle holde af dyr, syntes egentligt også det er synd for evt.
den familie der har katten. enhver ved jo at man nemt kan skræmme en kat væk
fra sin have ved brug af en hundeprop-pistol.
Lidt uhygeligt at tænke på hvad antijagt.dk kan bruge denne debat til--
Jens

Fra : Erik Prestmo

Dato : 19-08-03 18:10

Erik Jensen <erik_j@jubiimail.dk> skrev i
> [...]
> fra sin have ved brug af en hundeprop-pistol.
> Lidt uhygeligt at tænke på hvad antijagt.dk kan bruge denne debat til--

Dy blander kortene Jens!

Joda jegere holder av dyr.

Men det er ikke påbudt å holde av EIERNE til den flom av forvente hjemmedyr
som urealistiske eiere avler opp!

Nå er det imidlertid litt voldsomt å la det gå ut over den som egentlig har
anvaret!

Selvsagt har du rett! Denne debatten burde ha dreid seg om hvilket kaliber
man burde anvende mot katte-EIEREN! Selvsagt har du rett!

Men da ville det bli min tur til å bekymre meg over hvilken annen obskur
web-adresse som vill "ta opp saken"!

En kan ikke bare sitte og bekymre seg over hva gale mennesker vil finne på å
skrike opp om.

Mennesket er et dyr, et dyr som har overlevd ved å drive jakt på andre
arter, utrydde alle andre konkurrenter i toppen av næringskjeden.

Det er naturlig for mennesket å spise og overleve av kjøtt.

Det betyr også at det er unaturlig for mennesker å være jaktmotstandere.

Unaturlig fordi man da fornekter sin egen arts spesielle livsbetingelser.

Man kan ikke la seg styre av unaturlige mennesker......

Å urydde en katt som skaper problemer i nabolaget er et helsespørsmål.

Ingen kan stille seg likegyldig til å fremme folkehelsen, i en tidsalder
hvor for eksempel tidligere nedkjempede sykdommer i Skandinavia sprer seg
bl.a. ved hjelp av katter, fra østblokken til oss......

Fra : Winther

Dato : 25-08-03 08:51

> Joda jegere holder av dyr.

Efter sådan en tråd, hvordan kan i så forvente, at nogle skal tage jægere
seriøse. Det der er essensen er, at i er bange for at katten kommer først
til byttet. Var lige ved at skrive perverse stoddere, men det forbyder min
gode opdragelse mig.

Vh. Winther

Fra : Erik Prestmo

Dato : 25-08-03 19:11

Winther <Falk-Petersen@adslhome.dk> skrev i

> [...]
> til byttet. Var lige ved at skrive perverse stoddere, men det forbyder min

Men du SKREV det jo, så oppdragelsen kan da vel ikke være all verden?

Jeg formoder at du er "dyreverner" eller muligens "jaktmotstander" og ergo
er et unormalt menneske?

I så fall har neppe dine uttalelser injurierende kraft......

Jeg var for øvrig heldig i natt, på en runde fanget billyktene to lysende
øyne på ca 70 meters hold.

Idet bilen kom nærmere fløy plutselig en trost opp, som var like ved å havne
på kattens meny.

Heldigvis reddet mine billykter fuglen, men slikt driter vel
"dyrevernernerne i?

--
ErikP - som fortrekker å bli vekket av smuk fuglesang framfor naboens
kattesang!

Fra : Winther

Dato : 26-08-03 08:36

> Jeg formoder at du er "dyreverner" eller muligens "jaktmotstander" og ergo
> er et unormalt menneske?

Nix, jeg er ikke modstander af jagt, jeg er modstander af jægere. Ikke
jægere i almindelighed men din type i særdeleshed. Jægeres aversion mod
katte skyldes de er bange for at fuglevildtet/ harer osv. bliver taget af
kattene, så jægerne ikke kan nå at skyde dem.
Nok har katteejerne et ansvar, men en kat har et stort område at bevæge sig
på, og det ligger ikke i kattens natur at holde sig i nærheden af bopælen.
Det man som katteejer kan bidrage med, er at neutralisere kattene, så der
ikke kommer uønskede killinger.
Der har også flere gange været jagthunde på mit område. Skulle jeg måske
skyde dem? Nej, jeg ved da også, at mange jægere har meget lidt kontrol over
deres hunde, hvordan kan det være anderledes, hvis den kun kommer ud af
hundegården når ejeren skal på jagt..

Vh. Winther

Fra : Peter Mortensen

Dato : 22-04-04 20:44

On Mon, 18 Aug 2003 16:30:52 +0200, "J S L" <J S L@privat.dk> wrote:

>"Brynjar Harsvik" <bharsvik@starter.no> skrev i en meddelelse

>Det er "hovedpinetabletter" mod ondt i hoved.
>
>Acetylsalisylsyre og Codein - se:
>www.netdoktor.dk/medicin/fakta/KodimagnylSAD.htm.

Denne her streng er gefundenes Fressen for jagtmodstandere og/eller
dyreværnsfolk.

Eller vil I påstå at det er med glimt i øjet, m.m?

"In the beginning the universe was created. This
has made a lot of people very angry." --D. Adams
--

Regards,
Peter Mortensen

Peter Mortensen, E-mail: NukeSPAMMERSpmortensen@forskning.dk
Software Engineer, M.Sc.E.E. 65 97 39 39 / 23 34 29 88.
Bioinformatics Application developer
University of Southern Denmark
CEBI/BMB
Campusvej 55
DK-5230 Odense M
<http://mortensenforskn.homepage.dk/> and maybe
<http://radio.weblogs.com/0106961/>
DKK 26600 (US$ 3800) charge to accept unsolicited commercial messages.
Echelon illegal secret conspiracy corruption bribe return commission.

Fra : Peter Weis

Dato : 22-04-04 21:28

"Peter Mortensen" <NukeSPAMMERSmortensen@protana.com> wrote:

> Denne her streng er gefundenes Fressen for jagtmodstandere og/eller
> dyreværnsfolk.

Hvis du mente det, så var der vel ingen grund til at genåbne en debat fra
august 2003.

> Eller vil I påstå at det er med glimt i øjet, m.m?

Åh, det er svært at huske. Men mon ikke de forskellige deltagere har haft
forskellige grader af glimt i øjet?

mvh
Peter

Fra : Søren Voigt

Dato : 20-08-03 14:41

> [...]

de
> sprænger simpelthen deres maver. Så et par knuste magnyler i lidt
> leverpostej og du ser aldrig katten igen.

Hej Jaime,

Jeg ved ikke om du mener dette som en spøg, men det håber jeg virkelig.

Vi kan som jægere ikke gå ind for den slags smertefuld aflivning af et dyr!
Denne bevidste mishandling af katten takseres i øvrigt til fængselsstraf
jvfr. dyreværnslovens §28 stk. 1 sidste punktum.

Med venlig hilsen
Søren Voigt

Fra : J S L

Dato : 20-08-03 17:40

"Søren Voigt" <soren_voigtfjerndette@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hej Jaime,
>
> Jeg ved ikke om du mener dette som en spøg, men det håber jeg virkelig.

Det var en spøg.

Jeg har aldrig aflivet katte på denne måde og kommer aldrig til det. Hvad
jeg derimod vil gøre, også med en hund. Fange kræet, sætte mig i min bil.
Køre fra Århus til Holstebro og aflevere dyret på et internat. Så ejeren
skal betale for at få sit "kæledyr" retur. Så løser problemet sig
selv....Ejeren holder derefter sit kræ hjemme.

Og det mener jeg virkeligt......

Jaime

Fra : Søren Voigt

Dato : 20-08-03 18:30

> [...]
> skal betale for at få sit "kæledyr" retur. Så løser problemet sig
> selv....Ejeren holder derefter sit kræ hjemme.

Det er sjovt at du vil gå igennem så meget for at genere en person der har
mistet sin hund. Det værste for mig ved at evt. at skulle hente en
løssluppet og forvildet hund i Holstebro var nok ikke lige at betale hverken
for benzinen eller for internatsopholdet. Men mere tanken om at den havde
brugt flere timer sammen med dig.

Med venlig hilsen

Søren Voigt

Fra : J S L

Dato : 20-08-03 19:13

> [...]
> løssluppet og forvildet hund i Holstebro var nok ikke lige at betale >
hverken for benzinen eller for internatsopholdet.

Nu er det jo ikke første gang vi er på kant med hinanden, vel Søren.....

Her drejer det sig ikke om en stakkels person der har mistet sit lille søde
kæledyr. Men om personer der er undskyld udtrykket, er "skide ligeglade" med
andres rettigheder, herunder dine rettigheder lille Søren på din egen lille
jagt. Hvor naboen står og griner dig ind i ansigtet, når du venligt beder
ham holde sine hunde ovre hos sig selv.

Hvad ville DU gøre i en sådan situation??? Svar ærligt.....og drop alt det
ævl med annoncer i avisen og anmeldelse til politi. Alt dette er vi forbi,
det hjalp ikke. Hvad vil DU gøre???

Nu er det jo ikke sådan at jeg ville banke den stakkels hund, efter jeg evt.
havde fanget den. Tanken ligger mig meget fjern.

> Men mere tanken om at den havde brugt flere timer sammen med dig.

Sidst vi to så hinanden var det ikke flere timer. Det var til en prøve i
Bjerregrav Mose, sidste år. Du husker det sikkert ikke....du røg jo ud på
første post.......hvem der lavede prøven??? det var da vist mig!! Måske du
burde træne nogle flere dobbeltmark. på vand......

Diskutionen slutter her fra min side :C)

Jaime

Fra : Søren Voigt

Dato : 20-08-03 21:14

> [...]

>Men om personer der er undskyld udtrykket, er "skide ligeglade" med
>andres rettigheder, herunder dine rettigheder lille Søren på din egen lille

Når du bruger en sådan tone så kan jeg ikke lade være med at tænke, at jeg
jo må have ramt plet med mit indlæg. Du ved jo f.eks. intet om størrelsen på
den jagt jeg har, og når du har brug for at tale ned til andre mennesker
viser det bare noget om størrelsen på dig selv.

> Nu er det jo ikke første gang vi er på kant med hinanden, vel Søren.....

Hvornår mener du at vi sidst var "på kant" med hinanden? Jeg har ingen
erindring om dette. Faktisk er jeg sikker på at det også er noget der finder
sted inde i dit hoved.

Lige nu holder jeg mig til de ting du skriver i denne tråd. Det er ækelt at
du foreslår dyremishandling overfor hunde og katte. Og det bliver ikke bedre
at du afslører dig selv som hundemand. Oven i købet tegner du dig selv som
prøveleder i een af Danmarks største jagthundeklubber.

> [...]
> første post.......hvem der lavede prøven??? det var da vist mig!! Måske du
> burde træne nogle flere dobbeltmark. på vand......

Det kan da godt være, men det er jo ren udenomssnak. Jeg husker ikke den
pågældende prøve, men nu har jeg fem jagthunde, og hvis det er sket har jeg
da ingen problemer med at stille en hund i en vinderklasse og ryge ud på
første post. Jeg stiller mine hunde i et stort antal prøver hvert år. Det
sker af og til.i vinderklasse at man ryger ud (selvom det selvfølgelig
aldrig er sket for dig....).

Hvorfor bringer du overhovedet dette op?

Hvis denne nyhedsgruppe kun er for folk der har gennemført alle poster i en
vinderklasse, så bliver der ret stille herinde. Jeg behøver ikke at prale
med mine hundes resultater, og jeg har jo ikke iklædt mine argumenter det
synspunkt at mine hunde er specielt geniale. Jeg har bare sagt at du er
totalt afsporet når du foreslår at vi afliver katte med kodimagnyler, eller
for den sags skyld at vi tager naboens hund (for det var jo tilfældet) og
kører den 100 km. væk for at indlevere den på et interat. Bare for at give
naboen en lærestreg.....

For almindelige mennesker og jægere kan det ske, at en ung hanhund stikker
af, eller at den render ind til naboen for at skide på hans græsplæne.
(Naturligvis ikke for dig!). Min opfattelse af god problemløsning ligger nok
ikke lige op ad din: "Hvad jeg derimod vil gøre, også med en hund. Fange
> [...]
løser problemet sig selv....Ejeren holder derefter sit kræ hjemme."

> Diskutionen slutter her fra min side :C)

Da dine argumenter ikke er bedre end dette er det selvføgelig et godt valg.
Og hvis dine holdninger havde været kendetegnene for vores fælles
hundekllub, så havde jeg været færdig som prøveleder, dommer og træner i
denne klub.

Med venlig hilsen
Søren Voigt

Fra : J S L

Dato : 21-08-03 16:08

> [...]
at
> du foreslår dyremishandling overfor hunde og katte.

Jeg har aldrig foreslået dyremishandling overfor hunde, så hold dig venligst
selv til det der bliver skrevet!!!

Som du selv skrev, så håbede du det var en spøg. Jeg skrev at det var det!!

> Men nu har jeg fem jagthunde. Jeg stiller mine hunde i et stort antal
prøver >hvert år. Det sker af og til.i vinderklasse at man ryger ud (selvom
det >selvfølgelig aldrig er sket for dig....).

Du har ret igen......det er aldrig sket for mig!!!! Da jeg ikke har dine
evner og ambitioner mht. markprøver........

> For almindelige mennesker og jægere kan det ske, at en ung hanhund >
stikker af, eller at den render ind til naboen for at skide på hans
græsplæne. (Naturligvis ikke for dig!).

Nej...ret igen....for min grund er hegnet forsvarligt ind, til at det ikke
sker.

Når man er på jagt, ja så sker det at en hund smutter. Det har vi alle
prøvet, det er jo heller ikke der skoen trykker. Men derimod den nabo hvis
hunde konstant kommer løbende ud af skoven, når man starter på en jagt. Og
du har ret endnu engang....jeg ved intet om størrelsen på din jagt...Her
taler vi ikke om en ung hunde der er "smuttet ud" ved et tilfælde. Men om
hunde hvis ejere er ligeglade med andre.....

Så nu spørger jeg dig igen!! Når hele regelsættet er kørt igennem, og intet
hjælper, hvad vil DU så gøre??? Jeg vil gerne have et reelt bud på en
løsning.

Man hører ofte den bemærkning blandt jægere "holder du ikke din køter
hjemme, så den ikke løber på mit areal, så skyder jeg den".

Jeg kunne aldrig drømme om at skyde en hund på et sådant grundlag!!!!!

Men hvis det hjalp at ejeren "skulle køre" efter sin hund. For at løse
problemet. Så ser jeg det som en bedre løsning.

Jaime

Fra : Søren Voigt

Dato : 21-08-03 17:13

> at
>

> Som du selv skrev, så håbede du det var en spøg. Jeg skrev at det var
det!!

Det var en usædvanlig perfid spøg og utrolig talentløst gennemført. Alene at
udtænke dette som en spøg vidner om besynderlige værdier der er helt
uklædelige for en jæger og en hundemand.

Mvh
Søren Voigt

Fra : Jørgen Andersen

Dato : 20-08-03 23:31

Hvordan syntes du selv det går med at rode dig ud af din tåbelige
rådgivning? Jeg syntes nu ikke du klare dig særligt godt, troede du virkelig
alle andre går ind for dyremishandling bare fordi du selv gør det??
Mvh.
Jørgen
ps. Jeg har ikke været i Bjerregrav Mose så du må finde noget andet at
angribe mig med.

Fra : Jane Kiilerich

Dato : 21-08-03 16:07

> [...]
> burde træne nogle flere dobbeltmark. på vand......
>
> Diskutionen slutter her fra min side :C)

Lige et øjeblik hvad helvede kommer det denne tråd ved at man har været
uheldig på en prøve og er røget ud på første post??? Prøver du at ramme
folk og deres hundearbejde personligt bare fordi du nu er blever
upolulær i denne tråd?

Jane Kiilerich, der også til tider er uheldig på markprøver

Tlf.: 9838 3948 / 5059 3948
mail@Retrieverne.dk
http://www.Retrieverne.dk

Fra : J S L

Dato : 21-08-03 16:23

"Jane Kiilerich" <mail@retrieverne.dk> skrev i en meddelelse

>Prøver du at ramme folk og deres hundearbejde personligt bare fordi du >nu
er blever upolulær i denne tråd?

> Jane Kiilerich, der også til tider er uheldig på markprøver

Det var ikke intentionen med udtalelsen

Jeg beklager og undskylder overfor dem der måtte føle sig ramt....

Fra : Søren Voigt

Dato : 21-08-03 16:51

> [...]

> uheldig på en prøve og er røget ud på første post??? Prøver du at ramme
> folk og deres hundearbejde personligt bare fordi du nu er blever

Hej Jane,

Jeg fandt ud af hvad prøve det er Jaime hentyder til. Det var slet ikke
sidste år som Jaime hævder. Det var faktisk den 11 august 2001. Det er i
hvert tilfælde den eneste gang jeg har deltaget på B-prøve i det terræn. Der
var unghundemesterskab dagen efter hvor jeg også deltog.

Det er også korrekt at jeg røg ud på første post. Jeg var oppe som nummer 1.
Der var afsat fem min. til en forholdsvis let dobbeltmarkering på vand. Det
eneste svræhedsmoment var, at den først kastede fugl fik ekstremt meget
sidevind og drev væk så det ikke ville være muligt at dirigere på hunden (da
man ikke kunne se den) med mindre den først kastede fugl blev samlet op
først. Dette var jeg ikke opmærksom på og jeg planlagde simpelthen
apporteringsrækkefølgen forkert. Hunden gjorde ikke noget forkert, den
hentede fuglene som jeg bad om og egentlig var det et mirakel at den først
kastede fugl overhovedet blev bragt. Opgaven var løst som ren
markeringsopgave ca. 15 sekunder efter de fem minutter, og det er som
bekendt nok til at ryge ud af en vinderklasse. Lidt surt når man har kørt så
langt og betalt flere hundrede kroner for kun at være med i bare fem
minuter - men det er jo en helt anden historie. Som sagt var jeg oppe som
nummer 1 og der var nok en del andre der lærte noget ved at se mig dumme
mig.

Det er klart at jeg tager en sådan oplevelse med ophøjet ro. Bare det at
eens hund kan stille i vinderklasse på en sådan B-prøve viser jo at den har
min. 2 første præmier i åben klasse på B-prøve. Min hund havde da også en
måned forinden vundet bronze ved DM, og det var jo en langt sværere prøve,
hvor min hund deltog på alle fire poster.

Prøveleder d. 11. august 2001 var forresten Torben Poulsen, så når Jaime
påstår at han havde lagt prøven, så er der enten tale om en overtrædelse af
Markprøvereglementets §20 stk. 2 eller også hedder Jaime i virkeligheden
Torben. Der er selvfølgelig også den tredje mulighed, nemlig at Jaime pynter
på virkeligheden. I lyset af hans helt fantastiske indlæg i denne tråd,
vælger jeg at tro det sidste.

Med venlig hilsen
Søren Voigt