FeLV og FIV!
Fra : Freedom

Dato : 14-08-03 11:19

Hvis man køber en killing fra en mor som er testet fri for FeLV og FIV er
killingerne så med garanti også fri for FeLV og FIV?

Iben

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 14-08-03 11:54

Hej Iben

Garanti er noget "svært noget" når det kommer til
levende dyr, men hvis ingen af kattene i husstanden
er fritløbende, ville jeg føle mig rimelig tryg, ved
at mormis er testet fri for det.

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Fra : Freedom

Dato : 14-08-03 21:50

Marianne, tak for det;)

Iben

Fra : Christina Kausmally

Dato : 14-08-03 15:59

"Freedom" <whoknows@onca.dk> skrev i en meddelelse
> Hvis man køber en killing fra en mor som er testet fri for FeLV og FIV er
> killingerne så med garanti også fri for FeLV og FIV?
>
> Iben

Hej Iben,

jeg solgte sidste år en killing til en familie m. en husmis, der havde været
udegående på Fyn. Der er et par "hot-spots" på Fyn mht FeLV, derfor bad jeg
dem teste missen, og i samråd med min dyrlæge skulle hun så testes igen 3
mdr efter(mener jeg), da testen kunne vise falsk negativ. Det skal så lige
siges, at den også kan vise falsk positiv, derfor er det vigtigt at
re-teste, hvis man vil være så sikker som muligt.

De venligste hilsner

--
Christina Kausmally
Thami's Hellige Birmaer

http://home19.inet.tele.dk/thamis/

Fra : Freedom

Dato : 14-08-03 21:49

Christina, tak for det, men så går jeg ud fra at hvis moren er testet fri så
er killingerne også fri!

Iben