Kan Speedstream 2601 router bruges til Kab~
Fra : Janus Nielsen

Dato : 14-08-03 11:05

Er der nogen, der har erfaring med at bruge en router "Speedstream 2601"
sammen med Kabel TV's Webspeed?

Årsagen til mit spørgsmål er, at jeg vil se om jeg kan "genbruge" min
"Speedstream 2601" router og derved undgå at købe en ny fra ex. ZyXel.

Mvh Janus Nielsen

Fra : Anders S...

Dato : 14-08-03 11:15

"Janus Nielsen" <info@djjanus.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen, der har erfaring med at bruge en router "Speedstream 2601"
> sammen med Kabel TV's Webspeed?

køb en dlink 604 til 399 kr. og du er 100 gange bedre hjulpet den den
2601'er

MVH
Anders

Fra : Janus Nielsen

Dato : 14-08-03 11:41

hej anders

tak for dit svar, selvom det ikke var det jeg spurgte om

jeg ved godt der findes 100 bedre routere end 2601'eren, men nu var mit
spørgsmål kun om hvorvidt det kan lade sig gøre at få den til at køre sammen
med webspeed??

mvh janus

Fra : Cubus

Dato : 14-08-03 12:04

> [...]

> spørgsmål kun om hvorvidt det kan lade sig gøre at få den til at køre sammen

Kan jeg ikke tro skulle være noget problem. Hvis du hidtil har brugt til 2601
til Netexpress skal du sikkert ind og konfigurere den lidt om i WAN interface
og lave om fra PPPoE til Direkte forbindelse og DHCP.

--
Cubus
http://cubus-adsl.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 15-08-03 19:38

"Janus Nielsen" <info@djjanus.dk> skrev :

>Er der nogen, der har erfaring med at bruge en router "Speedstream 2601"
>sammen med Kabel TV's Webspeed?

Prøv at spørg i news:dk.tele.internet.kabelmodem, der er større
chance for et svar og det har ikke noget med xdsl at gøre.
--
Knud

Fra : Lasse

Dato : 19-08-03 18:19

> [...]
>
> Årsagen til mit spørgsmål er, at jeg vil se om jeg kan "genbruge" min
> "Speedstream 2601" router og derved undgå at købe en ny fra ex. ZyXel.

Nu er der vel bare den lille detalje, at Speedstream routeren lejede du hos
TDC, sammen med din Netexpress. Hvis du nu har opsagt denne, skal du levere
routeren tilbage...

/Lasse

Fra : Janus Nielsen

Dato : 26-08-03 13:01

Nu er der bare den lille detalje, at denne router var kasseret hos TDC pga
ridser & skrammer. Jeg fik den af en TDC medarbejder, eftersom den alligvel
skulle smides ud. Derfor skal den ikke afleveres tilbage ... men kun smides
ud, hvis den ikke virker til mit nye Webspeed abonnement.

/Janus