Samba synkronisering
Fra : Morten Breum Mikkels~

Dato : 05-04-01 11:36

Hej,
Jeg sidder på et kollegienet, hvor jeg skal forsøge at få samba til at
spille over flere subnets.
Jeg har læst i oreilly-bogen, men jeg står stadig med fornemmelsen af
ikke helt at vide hvad jeg skal.
Jeg har prøvet lidt forskelligt, men jeg synes resultaterne svinger
(også selvom jeg ikke ændrer opsætning)

Jeg har et subnet, 10.0.1.x, hvor computerne tilhører en arbejdsgruppe,
net1 - og et andet net, 10.0.2.x, hvor gruppen er net2
Jeg er så uheldig at have en NT-server på 1-nettet (10.0.1.2), og den er sat op
som wins-server og primær domæne controller. Der er ikke nogen
linux-maskiner på det net, så jeg skulle være rimelig sikker på at
NT'eren bliver 'local master browser' - og alle klienter er indstillet
til at bruge den som wins-server.

Nu er det så, at jeg gerne vil kunne se net2's computere på net1 og
omvendt.
Jeg har sat en samba-server op, og har følgende (relevante)
indstillinger i /etc/smb.conf
--------------------------
hosts allow = 10.0.1. 10.0.2. 127.
workgroup = net2
preferred master = yes
local master = yes
os level = 34
domain master = yes
remote browse sync = 10.0.1.2
wins server = 10.0.1.2
wins support = no;
---------------------------

Jeg er ikke sikker på wins-indstillingerne - alle klienterne bruger
net1's wins-server (skulle der være noget problem i at lave wins-opslag
på en server på et andet subnet?).

og har "domain master" noget som helst at sige i mit tilfælde (der er
ingen, der logger på windows-domæner)?

Burde jeg ikke kunne se alle computere i 'Andre Computere'-listen i
windows - skal jeg bare vente et par dage indtil situationen har
stabiliseret sig, eller burde det køre ligeså snart jeg genstarter
samba?

--
Morten Mikkelsen
Money can't buy happiness...