Text der følger path
Fra : Nederbasse

Dato : 13-08-03 22:33

Hej NG
Jeg har et logo jeg gerne vil have noget tekst animeret på, teksten skal
komme nede og oppe fra og stoppe i en bue over og under logoet men det vil
bare ikke virke.
http://www.neder.dk/logotext.htm er der et billede af hvordan det skal
være.
Nogen der kan hjælpe ?

Lars

Fra : Bo

Dato : 14-08-03 23:39

Du kan eventuelt dele teksten op i seperate bogstaver der hver især "breakes
apart" og laves til et symbol.

Du tegner så en motionguide der har dén form du ønsker bogstaverne skal
følge/stå på.

I det guidede lag indsætter du i første frame dit sidste bogstav (hvis det
er det nederste animerede tekst) og 12-eller flere frames senere indsætter
du en keyframe. Herefter omdanner du de mellemliggende frames til en motion
tween. Marker den sidste keyframe og flyt dit tekstsymbol til den ønskede
slut placering og rotation.

Over det første guidede lag indsætter du endnu et guidet lag. Her indsætter
du en keyframe i frame 12 og indsætter næstsidste bogstavsymbol......og
gentager ovennævnte.

Der indsættes tomme frames i guidelaget så det rækker over hele forløbet.

Det øverste tekst oprettes på lignende vis med eget guidelag.

Eksempel: http://www.bodot.dk/flash/textpath.html

Mvh. Bo
www.bodot.dk

Fra : Nederbasse

Dato : 15-08-03 16:30

"Bo" <postmaster@NOSPAMbodot.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Der indsættes tomme frames i guidelaget så det rækker over hele forløbet.
>
> Det øverste tekst oprettes på lignende vis med eget guidelag.

Det var det svar jeg var bange for
Troede der lige var en nem måde, 3-4 museklik max.

BTW arbejder man på motionguide laget eller på et andet lag ?

Lars

Fra : Bo

Dato : 15-08-03 17:17

Hej Lars

I motionguidelaget skal du kun tegne den sti som teksten skal følge.

I lagene nedenunder ( som du selv indsætter ved at stille dig på det lag der
er det guidede ( det er lidt indrykket ) og trykke indsæt nyt lag)
arbejder du med dine bogstavsymboler.

Mvh
Bo

Fra : Nederbasse

Dato : 15-08-03 22:40

> [...]
der
> er det guidede ( det er lidt indrykket ) og trykke indsæt nyt lag)

SNIP>
Der er bare lige det at når jeg så laver en keyframe i laget hvor trksten er
kan jeg ikke se guiden mere medmindre jeg laver moyionlayer aktiv

Lars

Fra : Bo

Dato : 16-08-03 10:25

Måske er det fordi du skal få den ene keyframe i motionlaget der indeholder
din sti til at strækker sig over hele forløbet..

Stil dig i den sidste frame (hvor tekstanimationen slutter) i guidelaget og
tryk F5 (indsæt frames) så skulle du kunne se stien.