Modutils???
Fra : Preben

Dato : 13-08-03 22:07

Hej

Nu har jeg igennem længere tid plaget folk herinde med kernel-compiling,
og har nu erfaret at jeg faktisk bør opdatere modutils til 2.4.21 hvis
jeg vil opdatere kernen til en 2.4.21

Hver en eneste guide jeg har læst på nettet om kerne-kompilering
fortæller INTET om dette!!!

Nogen der kender en GOD guide til kerne-kompilering så nogle af mine
spørgsmål kan blive besvaret.

Hvordan installarer jeg modutils 2.4.21 så jeg holder mig til
debian-pakkesystemet!

Hvad betyder modutils egentlig og hvor vigtig er det at opdatere denne
pakke?

Mvh / Preben

--
If your Dell laptop is unstable, try change the power supply - it works!
But the Dell will still stink! Nothing can change that!!!

Fra : Henrik Christian Gro~

Dato : 13-08-03 23:06

Preben <64bit@mailme.dk> writes:

> Nu har jeg igennem længere tid plaget folk herinde med kernel-compiling,
> og har nu erfaret at jeg faktisk bør opdatere modutils til 2.4.21 hvis
> jeg vil opdatere kernen til en 2.4.21

Jeg kører altså en 2.4.21-kerne med modutils 2.4.15, så det passer ikke.

> Hver en eneste guide jeg har læst på nettet om kerne-kompilering
> fortæller INTET om dette!!!

Det er normalt heller ikke nødvendigt.

> Nogen der kender en GOD guide til kerne-kompilering så nogle af mine
> spørgsmål kan blive besvaret.
>
> Hvordan installarer jeg modutils 2.4.21 så jeg holder mig til
> debian-pakkesystemet!

Hvis du absolut vil:

Der er modutils-2.4.21-pakker i både testing og unstable, men de
afhænger af en nyere libc end den der er i stable. Ifølge
www.apt-get.org er der flere der har lavet uofficielle woody-pakker af
2.4.21. En af dem er Adrian Bunk hvis uofficielle pakker jeg før har
haft gode erfaringer med.

Læs afsnittet "8.2.2. Udviklingsversioner og uofficielle pakker" i "Linux
- Friheden til at vælge installation":
http://cvs.linuxbog.dk/friheden/bog/installer-debian.html#DEBIAN-UNSTABLE

> Hvad betyder modutils egentlig og hvor vigtig er det at opdatere denne
> pakke?

Den indeholder værktøjerne til at håndtere (primært
afhængighedsudredning, indlæsning og fjernelse) af moduler. Inden for en
stabil kerneserie (dvs. 2.0.x, 2.2.x og 2.4.x) kan jeg ikke mindes at
have haft brug for at opgradere modutils.

..Henrik

--
Linux overalt! - og det kan kun gå for langsomt!

Fra : Preben

Dato : 14-08-03 05:49

> [...]
> stabil kerneserie (dvs. 2.0.x, 2.2.x og 2.4.x) kan jeg ikke mindes at
> have haft brug for at opgradere modutils.

Ok, men hvis jeg nu har problemer med NFS som modul i min kerne - kan
det så være det der er galt.

Når jeg compiler med NFS som modul fejler modprobe -a, men ikke hvis det
kompileres direkte ind i kernen!

Kan det skyldes at modutils ikke er opdateret?

Desuden laver den en fejl med kmod: og noget med scsi_hostadapter,
hvilket er noget der står i en anden tråd herinde, som jeg stadig ikke
har fået til at virke!

Mvh / Preben