Hund graver i haven, HJÆLP!
Fra : René Kofoed

Dato : 13-08-03 20:11

Hej NG.
Jeg har brug for noget hjælp!
Min schæferhan på 1 år. graver i haven når vi ikke er hjemme. Man kan jo
ikke skælde ud, når man ikke tager ham på fersk gerning. Det er ligegyldigt
om, "storesøster" er ude sammen med ham eller ej. Vi er sikre på, at det kun
er ham der graver, da der er gravet hvis hun er indenfor. -Og han graver
aldrig når vi er der!!
Han gemmer ikke ben, og diverse, så det kan ikke være derfor. Han/ de får
ALTID noget til aktivering når vi tager hjemmefra, og tit ligger de bare og
sover når vi kommer hjem igen.
Han gør det også hvis vi er hjemme, men hundene er ude.
Skal lige siges, at han SKAL være ude pga allergi for støvmider, så meget
som muligt.
Hvad kan vi gøre?? Vi har ikke lyst til at hegne alle bedene inde for at,
undgå det. Der må være en mulighed for, at lære ham, at man ikke
graver??????????
MVH Susanne.

Fra : mathilde

Dato : 13-08-03 20:27

"René Kofoed" skrev d. 13-08-03 20:11 dette indlæg :
> [...]
at,
> undgå det. Der må være en mulighed for, at lære ham, at man ikke

De fleste hunde der graver er understimulerede. Træt ham mentalt inden
han kommer ud.

Mathilde.

http://www.kandu.dk/

Fra : Pwh

Dato : 13-08-03 20:51

mathilde wrote:

> De fleste hunde der graver er understimulerede. Træt ham mentalt inden
> han kommer ud.
>
> Mathilde.

De par gange hvor Tyson har gravet i haven (han har adgang 24 timer i døgnet)
har været når han ikke syntes at jeg hurtigt nok løsrev mig fra tastaturet og gik vores morgentur ;)
En gang havde han faktisk fundet en læk i min stikledning til vandet. Vvs manden fortalte mig da de
havde fritlagt røret, at lækagen var precis hvor hunden var begyndt at grave ned.
Så han syntes at Tyson ville værer en perfekt hund for ham at have med ud for at lokaliserer utætheder :)
Så hvis det er det samme sted din hund bliver ved med at grave, kan det jo værer at der er et eller andet dernede.

/Jens

/Jens

Fra : Per, Odense

Dato : 14-08-03 11:11

> Så hvis det er det samme sted din hund bliver ved med at grave, kan det jo
værer at der er et eller andet dernede.

> /Jens

Hej
Jeg er nødt til at komme af med denne her, selv om i sikker har hørt den
mange gange:
Når den graver er det fordi den har regnet ud, at kan der være kartofler der
nede, så er der sikkert også frikadeller.

MVH Per

Fra : Pwh

Dato : 14-08-03 11:17

Per, Odense wrote:
> [...]
> Når den graver er det fordi den har regnet ud, at kan der være
> kartofler der nede, så er der sikkert også frikadeller.

Ja, eller måske en flæskesteg

/Jens

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 14-08-03 20:46

Hej Mathilde

"mathilde" <mathilde.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> De fleste hunde der graver er understimulerede. Træt ham mentalt inden
> han kommer ud.

Jeg ved godt du skriver de fleste, men jeg er godt nok ikke enig med dig.
Jeg har en hund som er stor elsker i have gravning, men han er bestemt ikke
understimuleret, nææææ han leder bare efter mus mv, eller graver sine kødben
ned.
Jeg kender mange andre hund der også graver, og det er på samme grundlag som
Nicki *SS*.

Jeg kan desværre ikke fortælle hvad du skal stille op Susanne, for Nicki må
gerne grave, dog må han ikke lave golfbane på græsplænen, hvilket han nu
heller ikek gør, Men det kan jo være det også er mus han leder efter.

Håber du finder en løsning på dit problem

Mange venlige hilsner fra

Bolette

Fra : mathilde

Dato : 15-08-03 09:08

"Bolette Nielsen" skrev d. 14-08-03 20:46 dette indlæg :
> [...]
kødben
> ned.
> Jeg kender mange andre hund der også graver, og det er på samme

Det gør jeg også, min egen den ældste elsker at grave efter mus, men de
fleste hunde der graver og som ikke graver målbevidst hvis man kan sige
det sådan, ja de graver af kedsomhed.
Derfor syns jeg da det ville være en god idé og prøve at trætte hunden
mentalt og så se om det gør en forskel?
Min egen tæve kan man gå spor med, kun for at hun graver bagefter hvis
hun får færden af en mus.

Mathilde.

http://www.kandu.dk/

Fra : Kirsten

Dato : 15-08-03 21:32

"mathilde" <mathilde.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse

> hunde der graver og som ikke graver målbevidst hvis man kan sige
> det sådan, ja de graver af kedsomhed.
> Mathilde.

Hej Mathilde.
Jeg er ikke helt enig, - min gamle newfoundlænder gravede
simpelthen fordi det var køligere at ligge i et hul, fremfor
på selve græsset
Vh. Kirsten