Hvem har kendte denne hoppe?
Fra : Anet

Dato : 13-08-03 16:24

Hvem har kendt denne hoppe. Jeg har fået meget sparsomme
oplysninger om hende. Jeg købte hende af en hestehandler som
sagde at hun stammede fra Mors. Da hun ankom til Sjælland da
fulgtes hun med en rød vallak som skulle være et ca. 5 år
gammelt føl. Hoppen jeg efterlyser fortiden på skulle være
ca. 10 år. Skulle være til overs i et dødsbo. En dame skulle
have haft hende. Jeg har også sideløbende fået at vide at hun
evt. kan stamme fra en minkfarm der lå på Mors hvor der gik
en hel lille flok af islændere/ponyer. Er der mon nogen
piger der har redet på hende der eller som kender til de
heste der har gået der? Hun kom her med meget korte hove som
var
hun blevet redet meget på grusstier eller asfalt. Hun er
rød, har en knop på halsen (som ligner et lidt hævet
insektstik) på højre side af halsen. Hun er en super god
tøler. Hun er bange for hurtige biler, lastbiler og busser.
Hun er venlig og rar og enes godt med andre heste på folden.
Nogle som evt. ved et sted hvor der har stået disse to heste
i en fold som nu er væk. Hun er solgt sidst i februar eller
lige først i marts. Hun ankom her til mig den 7 marts.
Billeder af hende kan ses på min hjemmeside (er kun underopbygning). Jeg har
kaldt hende for Freyja.

--
~Hilsen
Annette~