Anders Randolf filmsterne
Fra : Hugh Watkins

Dato : 13-08-03 16:01

a 1922 article in the Toledo Blade, veteran character actor Anders Randolf summed up his career in motion pictures: "I've been
shot; I've been stabbed to the heart; I've been electrocuted: I've drowned; fallen off a cliff; dropped dead from heart failure. In
fact, I've died or been killed in every photoplay I've appeared in."

A professional soldier in the Danish army and a world-class swordsman, Randolf had emigrated to the United States in 1895,

quickly giving in to a lifelong passion for the theater. After touring with Vaughn Glaser, William Farnum, and Henrietta Crossman,
the imposing character actor entered films with Vitagraph in 1912 and remained with that company through the 1910s. After briefly
heading his own production entity, Frontier Features, Inc., Randolf settled into a career as one of Hollywood's top screen villains,
co-starring in such well-known feature films as D.W. Griffith's The Idol dancer (1920) and The Love Flower, John Barrymore's
Sherlock Holmes (1922), and Douglas Fairbanks' The Black Pirate (1926). He was Greta Garbo's ill-fated husband in The Kiss (1928),
the Swedish diva's final silent film, and was both seen and heard in the Laurel and Hardy comedy classic The Night Owl (1930). By
then, however, Randolf had tired of the grind of movie making and was actively planning a return to his home country of Denmark when
succumbing to the after-effects from a kidney operation. ~ Hans J. Wollstein, All Movie Guide<<

fra http://entertainment.msn.com/celebs/celeb.aspx?mp=b&c=137665

er dere nogen at vide mere om ham ?

slægt ? Navn på Dansk ?

mvh

Hugh W

--

http://boards.ancestry.com/mbexec/board/an/topics.census.uk.1891

http://www.genealogi.co.uk

Danish County Message Boards

http://boards.ancestry.com/mbexec?htx=board&r=rw&p=localities.scan-balt.denmark.counties

Fra : Kurt Hansen

Dato : 13-08-03 16:28

Wed, 13 Aug 2003 15:01:13 -0000, skrev Hugh Watkins:

>er dere nogen at vide mere om ham ?
>
>slægt ? Navn på Dansk ?

Google finder 326 dokumenter med "Anders Randolf". Bl.a. kan man læse
at han er født den 18 december 1870 i Danmark og død 3 juli 1930 i
Hollywood.

Venlig hilsen
Kurt Hansen
(Ret min spamsikring i e-mail adressen, hvis du skriver til mig direkte)

Fra : Hugh Watkins

Dato : 13-08-03 17:12

"Kurt Hansen" <kurtFJERNDETTE@towle.dk> wrote in message news:ttlkjvoupvvppli7olqdi2f66fq5iq2pkf@4ax.com...

> Google finder 326 dokumenter med "Anders Randolf". Bl.a. kan man læse
> at han er født den 18 december 1870 i Danmark og død 3 juli 1930 i
> Hollywood.

thanks Kurt but where is he born ?

min ven har 3 fødsels år for ham
nok 2 er forkert

har alle kaserne Fægtelærer
den gang ?

ellers er det muligt at find ham i et regimentalt stamrul
og lægd ?

mvh og tak

Hugh W

Udtræk fra DDD Udvandrerdatabasen

Retur til søgeside

9 post(er) fundet
Navn: Randolf, Anders Stilling: Fægtelærer
Alder: 29 Bestemmelsessted: N.Y.
Kontrakt nr.: 90700 Forevisningsdato: 7/10/1901
Fødested: Visbæk Fødesogn: ?
Sidste oph.sogn: ? Sidste oph. amt: - USA
Sidste oph.sted: U.S.A. Bestemmelses land: USA
Bestemmelses by: New York City Bestemmelses stat: New York State
Skibsnavn: Norge
Bemærkninger: ANM: Visbæk kan ikke lokaliseres. IDkode: D9701R2304

Navn: Randolf, Amanda Stilling: Frue
Alder: 29 Bestemmelsessted: NY.
Kontrakt nr.: 129000 Forevisningsdato: 5/7/1908
Fødested: Sverrig Fødesogn: ?
Sidste oph.sogn: ? Sidste oph. amt: - USA
Sidste oph.sted: USA. Bestemmelses land: USA
Bestemmelses by: New York City Bestemmelses stat: New York State
Skibsnavn: C.F. Tietgen
Bemærkninger: ANM: Tietgen. IDkode: D0708R2111

tak og

mvh

Hugh W

Fra : Kurt Hansen

Dato : 13-08-03 18:01

Wed, 13 Aug 2003 16:11:49 -0000, skrev Hugh Watkins:

>"Kurt Hansen" <kurtFJERNDETTE@towle.dk> wrote in message

>thanks Kurt but where is he born ?

Tjah, det nævnet de 326 dokumenter ikke noget om.

>min ven har 3 fødsels år for ham
>nok 2 er forkert

Ja, mon ikke Min hurtige egnnemgang af nogle Google-hits
godtgjordet nogen usikkerhed omkring dødsdatoen. Den svinger mellem 2.
og 3. juli, men ellers skulle 1870 være god nok (med mindre alle
kopierer efter hinanden og at den oprindelige kilde er forkert.

>har alle kaserne Fægtelærer
>den gang ?

Det ved jeg ikke. Officerer gik jo med blankvåben til
udgangsuniformen, så det er da muligt. Men ellers skal vi vel over i
rytteriet. Hvilke dragonregimenter der var på det tidspunkt, ved jeg
ikke, men husarerne var vel også den gang i Næstved, men om der var
dragoner i Holstebro, er jeg mere usikker på.

>9 post(er) fundet
> Navn: Randolf, Anders Stilling: Fægtelærer
> Alder: 29 Bestemmelsessted: N.Y.
> Kontrakt nr.: 90700 Forevisningsdato: 7/10/1901
> Fødested: Visbæk Fødesogn: ?

Hvis vi antager at 1870 er hans korrekte fødeår, passer ovenstående jo
ikke helt.

Fra : Ole Grau

Dato : 13-08-03 19:36

Kurt Hansen wrote:

> [...]
> ikke, men husarerne var vel også den gang i Næstved, men om der var
> dragoner i Holstebro, er jeg mere usikker på.

Dragonregimentet kom først til Holstebro 6 Maj 1953 fra Randers.

--
---
Mvh.

Fra : Tom Stryhn Sr.

Dato : 13-08-03 20:16

> [...]

>dragoner i Holstebro, er jeg mere usikker på.

men husarerne var vel også den gang i Næstved

nej de kom først i 1941

før den tid havde de været i bl.andet Roskilde og København

Tom Stryhn
stryhn@email.dk
http://www.tom-stryhn.dk
last update / sidst opdateret 11.08.2003

Fra : Kurt Hansen

Dato : 13-08-03 21:28

Wed, 13 Aug 2003 21:15:33 +0200, skrev Tom Stryhn Sr.:

>men husarerne var vel også den gang i Næstved
>
>nej de kom først i 1941
>
>før den tid havde de været i bl.andet Roskilde og København

Fint med disse korrektioner (også Ole Grau). Det var ren spekulation
fra min side, da jeg ikke ved noget om det. Under alle omstændigheder
får Hugh nu noget han kan bruge

Fra : Hugh Watkins

Dato : 13-08-03 20:20

> Google finder 326 dokumenter med "Anders Randolf". Bl.a. kan man læse
> at han er født den 18 december 1870 i Danmark og død 3 juli 1930 i
> Hollywood.
>
>thaks Kurt and two in Ellis Iland

naturalised Cayboouga County Court Clebeland Ohio 1900

Randolf, Anders

U.S.A.

New York

October 25, 1920

38y

Oscar II

Copenhagen City, Copenhagen, Denmark

this is typed on a typwriter
line
10 he is with
11 Dorthea 29
12 Karen 3

home 15 W 67 Str New York
their passport numbers and issues details there too

Randolph, Anders

U. S. Citizen

November 02, 1909

36y

M male

S single

Oscar II
Copenhagen City, Copenhagen, Denmark

he has his widowed mother with him

line 19
Kirstine RANDRUP age 58 difficult to read
living in Copenhagen so then she will be in LAK and the ´Town HAll archives too
son in law H or L? Jensen
N Frihavnsgade 82 st Copenhagen

column 12
final destination NY NY

SO start searching for Anders RANDRUP
født den 18 december 1870 i Danmark

men hvor henne ?

??????????????????????????????

Navn: Randrup, Anders Chr. Stilling: Farver
Alder: 19 Bestemmelsessted: Denver, Col.
Kontrakt nr.: 8300 Forevisningsdato: 2/12/1890
Fødested: ? Fødesogn: ?
Sidste oph.sogn: Rydbjerg Sidste oph. amt: Viborg
Sidste oph.sted: Kirkeby, Rybjerg, Viborg Bestemmelses land: USA
Bestemmelses by: Denver Bestemmelses stat: Colorado
Skibsnavn: Hekla
IDkode: D8991R0310

Fra : Kurt Hansen

Dato : 14-08-03 07:22

Wed, 13 Aug 2003 19:19:32 -0000, skrev Hugh Watkins:

> [...]

> Sidste oph.sogn: Rydbjerg Sidste oph. amt: Viborg
> Sidste oph.sted: Kirkeby, Rybjerg, Viborg Bestemmelses land: USA

At Randrup er blevet til Randolf derovre er vel troligt.

Jeg bor nær Kirkeby, Rybjerg sogn. Her i Salling er der stadig en del
der hedder Randrup, så mon ikke han skal findes i Rybjerg eller
omkringliggende sogne? Disse kirkebøger har jeg desværre ikke.

Fra : Kurt Hansen

Dato : 14-08-03 07:28

Thu, 14 Aug 2003 08:21:51 +0200, skrev Kurt Hansen:

> [...]
>der hedder Randrup, så mon ikke han skal findes i Rybjerg eller
>omkringliggende sogne? Disse kirkebøger har jeg desværre ikke.

Hey Hugh,

Se lige om dette er noget du kan bruge!!!!!!
http://www.sallingweb.dk/omr/Roslev/forognu/forognu.htm

Fra : Hugh Watkins

Dato : 14-08-03 22:21

"Kurt Hansen" <kurtFJERNDETTE@towle.dk> wrote

snip

> [...]
>
> Venlig hilsen
> Kurt Hansen
> (Ret min spamsikring i e-mail adressen, hvis du skriver til mig direkte)

thank you very much Kurt

Hugh W

Fra : Michael Olsen

Dato : 14-08-03 18:18

"Hugh Watkins" <hugh_watkins@msn.com> skrev i en meddelelse
> [...]
drowned; fallen off a cliff; dropped dead from heart failure. In
> fact, I've died or been killed in every photoplay I've appeared in."

Hvis du går ind på www.imdb.com (international movie database) og skriver
hans navn i søgefeltet, får du hans fødsel- og dødsdata samt titlerne på de
over 100 film., han medvirkede i.

mvh Michael Olsen
www.voldmestergade.dk - slægtsforskning og sporvogne

Fra : Hugh Watkins

Dato : 14-08-03 22:25

"Michael Olsen" <Michael.Olsen@bt.dk> wrote in message news:3f3bc45a$0$9513$4d4eb98e@news.dk.uu.net...

> [...]
> hans navn i søgefeltet, får du hans fødsel- og dødsdata samt titlerne på de

thanks Michael

I think my american friend know that
its his Danish roots we need

I like your trams

rode on a few in UK and Germany in my long life

regards

Hugh W