Opgradering
Fra : Kewin Agerbo Panduro

Dato : 13-08-03 13:51

En PC med flg. konfiguration skal opgraderes:

PII 233 MHz
256 MB RAM (2 x 128 MB)
Intel 8 MB GFX-kort
Voodoo2 kort

Processor og grafikkort skal selvfølgelig skiftes ud. I første omgang vil
jeg om muligt nøjes med den eksisterende RAM. Kan jeg så uden videre sætte
en ny processor og nyt grafikkort i, altså når blot de er kompatible med de
slots, som er på motherboardet, eller er der andre faktorer, som jeg skal
være opmærksom på?

/Panduro

Fra : Brian Hansen

Dato : 13-08-03 18:22

> [...]
de
> slots, som er på motherboardet, eller er der andre faktorer, som jeg skal

Jeg mener ikke det kan betale sig at bygge videre på det system. Men alt
efter hvad du bruger den til så...

Det bundkort du har kan, med held, kun går op til 4-500 MHz PII eller PIII -
Køb brugt processor.

Med grafikkort skal du have fat i noget AGP 1x eller 2x - f. eks. Gforce2MX
eller ATI Rage.

Du kan godt ved køb at nyt bundkort (skal understøtte SD-ram og DDR-ram)
bruge dine ram, men det ville være synd at bruge penge på det, og så at
rammen er en flaskehals.

Det der bedst kan betale sig er at købe nyt bundkort, processor, ram og
grafikkort (evt. PSU) også genbruge kabinet, dine drev, skærm osv. Det vil
du kunne få for omkring 1500,- Hvilket du næsten også kan købe en komplet
maskine for.

Brian

Fra : phg1

Dato : 14-08-03 22:31

"Kewin Agerbo Panduro" skrev d. 13-08-03 13:51 dette indlæg :
> [...]
> være opmærksom på?
>
> /Panduro
>
> jeg ville gøre noget andet hvis jeg var dig jeg ville skifte
bundkortet og procesoren det vil give dig en højere ydelse en ved bare
af sætte en støre procesor i dit gamle bundkort(hvis den overhovedet kan
købes mere)det er dine systembusser der sætter en begrænsning på ydelsen
jeg ville forslå følgene
bundkort soltek 75kav(kan køre med dine nuværene ram)
amd atlon xp1700+ processor
geforce 2 mx 400 64mb ram(det kan godt trække spil hvis du ikke skruer
opløsningen helt vildtop)
samlet pris omkring 1200kr men så har du også et system der er rimelig
højtydene
hvis du vil forsætte med pentiumprocesorne vil jeg forslå du kikker på
www.edbpriser.dk da jeg er amd mand og har ikke meget forstand på intel
procesore.

http://www.kandu.dk/

Fra : phg1

Dato : 15-08-03 22:02

> [...]
> være opmærksom på?
>
> /Panduro
>
> jeg var inde og kikke på shg hjemmeside den mindste pentium processor
der sælges derinde er en celeron 1800mhz(socket 478) så hvis det
forholder sig sådan i andre butiker også kan du godt købe et nyt
bundkort også,så mit forslag er følgene.
bundkort soltek sl75kav(nuværene ram kan genbruges)
processor amd atlon xp1700+med tilhørene køler(er amd mand kan du se)
grafikkort geforce 2mx400 64mb
men der findes selvfølgelig også tilsvarene gode løsninger inden for
intel systemer
det er dit valg men jeg syntes ikke du skal investere mere end hvad mit
forslag koster som forøvrigt er omkring 12-1300kr så kan det bedre
betale sig at købe en ny eller bedre brugt
mvh. poul

http://www.kandu.dk/