nyt pc mangler nogle gode råd til størm fo~
Fra : The Phantom

Dato : 13-08-03 13:21

Jeg har planer om at anskaffe nogle nye dele til min pc.
Tror dog ikke at min gamle strømforsyning kan trække det (400w JNC)
Derfor vil jeg gerne have nogle anbefalinger på en god og støjsvag
strømforsyning.

Specs:
ASUS P4P800 Deluxe
Pentium4 Northwood-C 2.4GHz FSB 800MHz
2 X Kingston HyperX 256MB Pc3500
Sahpire Radeon Atlantis 9800 Pro
2 X Barracuda 80 G
2 X 40 GB Seagate
2 X 60 GB IBM
CNPS6500B-Al-CU Cooler / Socket 478 399 kr.
Soundblaster Audigy 2
DVD Drev
CD rom Brænder.

Hele systemet kører ved omkring 25 db og derfor må strømforsyningen gerne
være stille.

Pris klasse 400 - 900 Kr

Håber der er nogle som kan hjælpe mig med at finde en god størmforsyning.

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 13-08-03 14:55

The Phantom wrote:
> Jeg har planer om at anskaffe nogle nye dele til min pc.
> Tror dog ikke at min gamle strømforsyning kan trække
> det (400w JNC). Derfor vil jeg gerne have nogle anbefalinger
> på en god og støjsvag strømforsyning.

Hvorfor tror du ikke en 400W kan trække dette?
- Min 340W har trukket følgende uden problemer:

ASUS A7N8X Deluxe
AMD XP2000+ og en MIST køler
2*512MB PC2700 Kingston DDR RAM
Geforce2 MX
2*80GB + 40GB Seagate Barracuda IV
60GB Maxtor 9 Plus
AOpen 10x DVD
LiteOn 24x brænder + 12x DVD
SB Live! 1024
4stk. 80mm blæsere
IDE133 kort

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen

Mail adressen virker.

Fra : The Phantom

Dato : 13-08-03 19:19

Desværre er det en strømforsyning som er ret billig og p4 systemer er lidt
mere krævene efter hvad jeg har hørt.

Men vil stadig gerne have nogle gode råd til hvilken strømforsyning jeg skal
kikke på.

"Mikael Nørrelund Andersen" <nospam@mikael-noerrelund.dk> skrev i en
meddelelse news:3f3a42ee$0$48891$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

Fra : /Ole

Dato : 13-08-03 19:19

Hvis du er tilfreds med støjniveuet på din PSU, så behold den endeligt. Den
er stor nok til at trække det, men lige en enkelt bemærkning: DAMN en masse
HD'er

/Ole

Fra : The Phantom

Dato : 13-08-03 23:42

Jeg har også tænkt mig og teste om den kører men vil gerne have anbefalet en
støjsvag psu netop for min ikke er lydløs, kan da ikke forlange alt for 400
kr.
Problemet ligger i at jeg ikke har inet mere efter på søndag derfor ville
jeg gerne vide hvad jeg skulle gå eftre hvis jeg skal købe en ny.

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 14-08-03 08:23

The Phantom wrote:
> [...]
> Problemet ligger i at jeg ikke har inet mere efter på søndag derfor
> ville jeg gerne vide hvad jeg skulle gå eftre hvis jeg skal købe en

Mange anbefaler Fortron:
http://studiedata.dk/product.asp?product=266&page=1

Enermax er vist kvalitet, men flere har haft problemer, søg
evt. på google groups:
http://studiedata.dk/product.asp?product=642&page=1

Og til sidst en ekstrem lydsvag PSU, jeg kender desværre
ikke kvaliteten:
http://studiedata.dk/product.asp?product=1092&page=1

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen

Mail adressen virker.

Fra : Jesper Ryskin

Dato : 14-08-03 20:37

> [...]
en
> støjsvag psu netop for min ikke er lydløs, kan da ikke forlange alt for

Der eksisterer jo støjdæmpede versioner af de store Enermax (550/650w), men
de er vist en del over den prisramme du nævnte.

--

Jesper Ryskin, ejer af Webconsult
Danmarks førende leverandør af støjdæmpning til din PC. Anbefalet af Privat

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 14-08-03 12:15

> [...]
> Tror dog ikke at min gamle strømforsyning kan trække det (400w JNC)
> Derfor vil jeg gerne have nogle anbefalinger på en god og støjsvag

Antec truepower true430 retail 722 kroner
Eller
Antec truePower True550 with PEC retail 985 kroner

Jeg kører selv med en Antec TruePower 550W EPS12V
Den er meget støjsvag og meget kraftig.

Antec Truepower er berømt for at kunne levere mere strøm end opgivet

Min Antec trækker Dual Barton XP2500+@2200 MHz på et Iwill MPX2 board
4 x 256 Mb DDR PC 2100 ram Reg. ECC
Matrox Parhelia 128 Mb
DVD-drv og CD-brænder
3 x 80 Gb diske og raidcontroller
Audigy lydkort, netkort og 7 blæsere, heraf 3 120 mm Papst.
Digidoc 5 blæserstyring.

Frodo Nifinger
aka
Jesper Nielsen

Fra : phg1

Dato : 14-08-03 22:35

"The Phantom" skrev d. 13-08-03 13:21 dette indlæg :
> [...]
størmforsyning.

> en 400w burde kunne trække det system du har der men selvfølgelig hvis
din nuværene pcu larmer som en kampvogn kan du da godt opgradere
www.edbpriser.dk er din ven

http://www.kandu.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 15-08-03 07:40

phg1 wrote:

> din nuværene pcu larmer som en kampvogn kan du da godt opgradere
> www.edbpriser.dk er din ven

Please-please-please, brug en normal newsserver, der er stort set INGEN
der ser dine svar fordi de starter som om de er en del af det forrige
indlæg (om det er kandu der ikke quoter rigtigt ved jeg ikke, men det
sker _hver_ gang).

Fra : phg1

Dato : 22-08-03 11:47

"" skrev d. 15-08-03 07:40 dette indlæg :

> [...]
> der ser dine svar fordi de starter som om de er en del af det forrige
> indlæg (om det er kandu der ikke quoter rigtigt ved jeg ikke, men det

jeg har ikke den store erfaring med newsserver forklar lige hvad det er
du mener med en rigtig newsserver.

http://www.kandu.dk/

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 22-08-03 12:47

phg1 wrote:

> jeg har ikke den store erfaring med newsserver forklar
> lige hvad det er du mener med en rigtig newsserver.

Du skriver i dette forum gennem www.kandu.dk, man kan
gøre det igennem en newsreader istedet - altså et program
og ikke en hjemmeside. Jeg bruger fx. Outlook Express, som
ligger i Windows.

Læs en kort indtruktion her:
http://www.usenet.dk/info/msoe.html

Og om hvordan man "quoter" (besvarer) rigtigt her:

Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen

Mail adressen virker.