Luftpistoler
Fra : mcisten

Dato : 13-08-03 12:45

Måske ikke den rette gruppe, men hvor så ?

Luftpistoler, kan I anbefale nogen til en rimelig pris, skal bruges til
småskyderi i sommerhus.

Jeg har selv tænkt på en gamo p800 der koster 395 hos City Gunshop. (De er
ret billige med alle våben)

Er der nogen som ved hvorfor CO2 luftpistoler kræver våbentilladelse på
linie med rigtige pistoler ? Jeg synes selv det lyder sygt at jeg kan købe
en luftpistol med mundingshastighed på 120 M/s men må ikke købe en co2
pistol med 100m/s.

Undres bare ?

Hilsen ;.-)

Fra : Bo M. Havmand

Dato : 13-08-03 19:49

Hej

Ifølge mine erindringer skal du ikke ha' våbentilladelse til en
luftpistol, selv om det er et CO2 våben, det ville virke lidt underligt
- jeg tror at du tænker på Paint-Ball våben, der er noget med, hvis de
er ½ - eller helautomatiske skal der våbentilladelse til...
Jeg vil naturligvis prøve at finde lov-teksten om dette emne...
jeg ville personligt vælge en Gamo AF 10, da jeg godt kan lide at der er
magasin i denne model, helst ville jeg ha' en med CO2, men et par gode
gamle trofaste Diana's holder min luftbøsse skydnnigs-lyst nede, hvis de
bliver for kedelige træner jeg bare med min salon-riffel.

_________________
Værn om naturen - det er den eneste vi har!

Med Venlig Hilsen
Bo Martin Havmand
Abbednæs
Næstved

Fra : slet 8SUNB

Dato : 13-08-03 23:44

Bo M. Havmand <bo_havmand@mail1.stofanet.dk> skrev:
> [...]
>med min salon-riffel.
>
>_________________
>Værn om naturen - det er den eneste vi har!

- jeg tænker at der for nogle år siden blev produceret en
salon riffel fra Vaime, model SSR Mk 3.
- dette er mere i retning af en luftbøsse, da den ikke støjer
væsentlig, hvis det da er larmen der virker iritererende på
skytten,
og eventuele omgivelser,

Adam.
www.sitecenter.dk/faust

Fra : Bent Erik Thomsen

Dato : 14-08-03 23:11

Bo M. Havmand wrote:
> [...]
> hvis de bliver for kedelige træner jeg bare med min salon-riffel.
>
> _________________
> Værn om naturen - det er den eneste vi har!

CO2 våben kræver våbentilladelse !

Du kan dog frit købe et luftvåben som genoplades med atmosfærisk luft
(f.eks. fra en dykkerflaske)
(Det var ikke muligt dengang det med CO2 blev skrevet i
våbenlov/bekendtgørelse)

På et tidspunkt købte jeg en Gamo luftpistol for at kunne træne udenfor
skydebane. Den var håbløs i præcisionen og blev returneret.
I dag kan man købe en rimelig god luftpistol til at oplade fra trykflaske
fra godt 3000 kr. En kammerat har købt en sådan.. Husker pt desværre ikke
mærke.
Man kommer ellers hurtigt op i ++6000 kr for noget der dur'

Bent Erik Thomsen
nær Aalborg
Pga. SPAM benyt nedenstående email:
bmw (snabela) poet (punktum) dk

Fra : Tommy Hansen

Dato : 14-08-03 01:25

> [...]
> linie med rigtige pistoler ? Jeg synes selv det lyder sygt at jeg kan købe
> en luftpistol med mundingshastighed på 120 M/s men må ikke købe en co2

Du må endelig ikke tænke logik og lov på samme tid.
Efter politiets oplysninger kræver de tilladelse, men det er lidt en
gråzone, loven siger "gasdrevne soft og hardball pistoler kræver tilladelse"
men den bruges også om co2 pistoler.

Vh
Tommy

Fra : slet UPURY

Dato : 14-08-03 09:54

--

En sjov ting er ligeledes armbrøst:

Til rimelige penge kan der erverves en sådan,
med samme tryk som en 243 på kort afstand.

Er ikke bekendt, vedrørende lovgivning tilladelse etc. på området.

Adam.
www.sitecenter.dk/faust

Fra : Per, Odense

Dato : 14-08-03 11:31

"slet UPURY" <claudio.karl.adam@UPURYdirekte.org> wrote in message > En sjov
> [...]
> med samme tryk som en 243 på kort afstand.
>
> Er ikke bekendt, vedrørende lovgivning tilladelse etc. på området.

Hej
Armbrøst kræver også tilladelse.
http://www.huntinglife.net/default.asp

Mvh Per

Fra : Erik Prestmo

Dato : 14-08-03 23:40

Per, Odense <nospam@tdcadsl.dk> skrev i

> "slet UPURY" <claudio.karl.adam@UPURYdirekte.org> wrote in message > En
> [...]

Og i sagaen om merkelige forbud i Skandinavia:

Armbrøst er totalforbudt, omsatt, importert og brukt i Norge!

Dum, dummere og dummest.....

--
ErikP

Ladebokens hjemmesider: