MS Windows
briani 27239
WinXP Prof Laaaangsom nedluk :-O
Fra : Jens

Dato : 13-08-03 11:54

Hej alle

Har sikkert været oppe, at vende her i gruppen før, men kan ikke finde det -
nogen der kan hjælpe, tak.

Der er noget med en SP/update, som gør, at XP bliver langsom til, at lukke
ned. Hvilken og hvordan ?

Så lige en anden ting.

Jeg har opgraderet bios og håbede på, at computeren selv slukker når jeg
lukker WinXP, men det gør den ikke. Er der en, der har et bud?
Bundkort : TYAN TIGER 100 V2.00.05
Bios : American Megatrends, ver. 2.00.05 dato: 07/15/99
Chipset : Intel 440BX/ZX rev 3

På forhånd tak

Jens

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 13-08-03 12:08

Jens wrote:
> Der er noget med en SP/update, som gør, at XP bliver
> langsom til, at lukke ned. Hvilken og hvordan?

Den kan jeg ikke lige finde, men der er en update der forårsagede
hastighedsprobleme, men den er rettet. Har du kørt Windows
Update?

Har du et Nvidia grafikkort, så prøv dette:
Gå ind i "Run" i "Start menuen" og skriv "services.msc /s".
Så åbner der sig et vindue hvor du skal finde:
"NVidia Driver Helper Service".
Højreklik på den og vælg "Stop".
Højreklik igen på den og vælg "Properties".
Ved "Startup Type" vælg "Manual" og klik "Ok".

Så skulle lukketiden gerne være ca. halveret.

> Jeg har opgraderet bios og håbede på, at computeren selv
> slukker når jeg lukker WinXP, men det gør den ikke.

Gjorde den det før?
- Er det et ATX bundkort?

Nogle gode links:
http://www.duxcw.com/faq/win/xp/shutdwn.htm
http://support.microsoft.com/?kbid=314834
http://www.tek-tips.com/gviewthread.cfm/lev2/67/lev3/70/pid/779/qid/5789
99

> Er der en, der har et bud?

Jeg har prøvet.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen

Mail adressen virker.

Fra : Brian Hansen

Dato : 13-08-03 16:17

> Mvh.
> Mikael Nørrelund Andersen

Jeg har på flere computere løst problemet på følgende måde :

I kontrolpanelet går du ind under strømstyring. Under fanbladet APM (
Avanceret stømstyring ) sætter du et flueben i feltet Aktiver avanceret
strømstyring.

Hvis denne mulighed ikke er tilgængelig er det fordi dit bundkort ikke
understøtter denne funktion.

Mvh

BH

Fra : arc@na

Dato : 13-08-03 17:23

Mikael Nørrelund Andersen <nospam@mikael-noerrelund.dk> wrote in

> "NVidia Driver Helper Service".
> Højreklik på den og vælg "Stop".

Hvad funktion har den? Kan det betale sig at slå det fra permanent, hvis
man kører grafik-intensive programmer (Photoshop, spil etc.)?

arc@na

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 13-08-03 21:40

arc@na wrote:

> Hvad funktion har den? Kan det betale sig at slå det fra permanent,
> hvis man kører grafik-intensive programmer (Photoshop, spil etc.)?

Jeg ved det ærligt talt ikke, men prøv google engang.
http://shor.ter.dk/839562492
http://asia.cnet.com/itmanager/tech/0,39006407,39086135-2,00.htm

--
Mvh.