Forlænget timeout i mssql forespørgsler
Fra : Lars Nielsen

Dato : 13-08-03 10:21

Jeg prøver at udføre en lang forespørgsel med mssql_query(), men den fejler efter 30 sekunder.

Jeg har prøvet at anvende ini_set i mit script :
ini_set("mssql.timeout", "120");
Både umiddelbart før forespørgslen og før mssql_connect().

Jeg har også prøvet at tilføje denne linie til php.ini :
mssql.timeout = 120

Desværre ser intet ud til at virke, mssql_query() i scriptet fejler stadig efter præcis 30 sekunder.

Hvad kan jeg gøre for at forlænge timeout-perioden ?

Lars V. Nielsen

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 13-08-03 10:27

Lars Nielsen wrote:

> Hvad kan jeg gøre for at forlænge timeout-perioden ?

Prøv at lede efter "max_excution_time" i php.ini...

Tonni Aagesen
<agent29 AT stofanet DOT dk>

Fra : Lars Nielsen

Dato : 14-08-03 21:28

Hæ hæ, den kendte jeg godt.
Men det er ikke scriptets timeout der skal ændres, men selve query'ens.

Jeg prøvede netop at sætte nævnte timeout til 120 sek, men den fejlede stadig efter 30 sek.

Best regards/Med venlig hilsen
Lars V. Nielsen
GisPro, Denmark
http://www.gispro.dk/
http://hjem.get2net.dk/lars-online/
WGS84: 10.26'40"E 55.20'20"N

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 14-08-03 22:40

Lars Nielsen wrote:

> Hæ hæ, den kendte jeg godt.
> Men det er ikke scriptets timeout der skal ændres, men selve query'ens.
>
> Jeg prøvede netop at sætte nævnte timeout til 120 sek, men den fejlede stadig efter 30 sek.

Den tid det tager at udføre en funktion, er en del af
max_execution_time. Så hvis din query tager 45 sek., skal din
max_execution_time være:

max_execution_time = tid(query) + tid(resten af scriptet)

[Klip en lang signatur og bundcitering]

Er du ikke en sød Lars og læse...:

.... så er du en knag :)

Tonni Aagesen
<agent29 AT stofanet DOT dk>

Fra : Lars Nielsen

Dato : 18-08-03 15:42

> Er du ikke en sød Lars og læse...:
>
> http://www.usenet.dk/netikette/signatur.html
> http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html
>
> ... så er du en knag :)

Se, jeg *kan* godt klippe

Jeg er bedre vant med emails, og der mener jeg historikken er vigtig og derfor skal med.
Men her er historikken jo selvfølgelig en del af systemet, så jeg tager din opfordring til efterretning, og holder herefter OE i
stram snor.

Sidste pip skulle blot være at jeg ikke selv synes at mit indhold på overskred nogen kritisk mængde.

Lars

Fra : Arne Feldborg

Dato : 13-08-03 18:15

"Lars Nielsen" <lars.nielsen@get2net.dk> skrev Wed, 13 Aug 2003 11:20:56
+0200

>Hvad kan jeg gøre for at forlænge timeout-perioden ?

Prøv med: set_time_limit (60);

i begyndelsen af dit PHP-script.

--
mvh, A:\Feldborg

Folketælllinger Hammerum og Bøling herreder, kirkebøger Hammerum herred

Fra : Lars Nielsen

Dato : 14-08-03 21:28

Er det ikke også snarere selve scriptets timeout jeg dermed sætter ?

Fra : Arne Feldborg

Dato : 15-08-03 06:53

"Lars Nielsen" <lars.nielsen@get2net.dk> skrev Thu, 14 Aug 2003 22:28:02
+0200

>Er det ikke også snarere selve scriptets timeout jeg dermed sætter ?

Jo, og det er muligvis også lige netop det du har brug for.

Jeg har ihvertfald oft været ude for at det var nødvendigt at hæve den
værdi ved meget tidskrævende forespørgsler. Ved at sætte den i det
enkelte script undgår du at ændre den generelle time-out.

Og så kan jeg iøvrigt tilslutte mig Tonnis opfordring vedr. citat- og
quoteteknik.