Forskellige måder at eksekvere SQL ?
Fra : Peter

Dato : 13-08-03 10:45

Hejsa,

Der er åbenbart forskellige måder at udføre sit SQL på (jeg bruger Access).

Hver er egentlig forskellen på nedenstående 3 sætninger, og i hvilke
situationer kan de (ikke) bruges ?
Jeg har selv forsøgt at "svare" nedenunder hver sætning, men min viden
rækker ikke længere end dette....

Set rs = Conn.Execute(strSQL)
- resultatet fra forespørgslen flyttes over i rs

rs.Open strSQL, Conn
- ?

Conn.Execute(strSQL)
- til udførelse af f.eks. en update eller delete
- ikke mulighed for at checke EOF/BOF (?)

Vil nogle af jer fuldføre svarene ?
På forhånd tak
Peter

Fra : Chrisser

Dato : 13-08-03 10:55

Peter wrote:

> Set rs = Conn.Execute(strSQL)
> - resultatet fra forespørgslen flyttes over i rs
>
> rs.Open strSQL, Conn

Det samme som ovenstående, så vidt jeg ved er der ikke nogen praktisk
forskel på de to.

Og dog, på den anden kan man angive bestemte cursor-typer samt og
recordsettet skal være dynamisk eller statisk osv. Det er jeg ikke sikker på
at man kan på den første ?

> Conn.Execute(strSQL)
> - til udførelse af f.eks. en update eller delete

Ja

> - ikke mulighed for at checke EOF/BOF (?)

EOF og BOF er jo noget der forekommer i et recordset, og ovenstående giver
ikke noget recordset.

Chrisser

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 13-08-03 16:38

"Peter" <pkhn@kommunedata.dk> wrote in message
> Hejsa,
>
> Der er åbenbart forskellige måder at udføre sit SQL på (jeg bruger
Access).

Prøv at tage en kikker på command objectet det er ikke helt uinteressant
Omend måske overkill i forb med Access

mvh/Peter Lykkegaard