Rette tiden på Debian
Fra : Lars Christensen

Dato : 11-08-03 18:35

Hejsa allesammen

Da jeg installerede min debian, fik jeg sat debian op til at tro, at BIOS-
uret kører UTC-tid. Dette er imidlertid ikke helt korrekt, da jeg hele
tiden har haft kørt dette ur efter lokal dansk tid...

/etc/timezone siger pt. Europe/Copenhagen, hvilket jeg gerne vil fortsætte
med...

Nogen der lige kan give et hint om, hvordan jeg ændrer det, således at
tiden kommer til at passe igen...?

Håber der er nogen der lige kan komme med det rette hint

mvh
Lars Christensen

Fra : Peter Makholm

Dato : 11-08-03 19:12

Lars Christensen <lars@sjgnksjdf_perseus.dk> writes:

> Da jeg installerede min debian, fik jeg sat debian op til at tro, at BIOS-
> uret kører UTC-tid. Dette er imidlertid ikke helt korrekt, da jeg hele
> tiden har haft kørt dette ur efter lokal dansk tid...

/etc/defaults/rcS

--
Peter Makholm | Wisdom has two parts:
peter@makholm.net | 1) having a lot to say, and

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 11-08-03 19:14

On 11 Aug 2003 17:35:21 GMT, Lars wrote:

> [...]

> fortsætte med...

> Nogen der lige kan give et hint om, hvordan jeg ændrer det, således

Hvad er det, du gerne vil ændre?

Du kan ændre BIOS uret, uh, i f.eks. BIOS - eller med hwclock(8).

Hvis det er tidszonen du vil ændre er det /usr/sbin/tzconfig du skal
køre.

Hvis det er angivelsen af om dit BIOS-ur kører UTC eller ej, så er det
/etc/default/rcS du skal ændre i.

Mvh.

--
"Why does the sky turn red as the sun sets?" "That's Adam Sjøgren
all the oxygen in the atmosphere catching fire." asjo@koldfront.dk