Debian install
Fra : IzNoGoUd

Dato : 11-08-03 15:44

Er der en venlig sjæl som vil give den rigtige url til debian
download.

1. link til Debian netinstallation til windows iso brænding.
2. link til Debian kompletcd download til windows iso brænding, hvor
mange cd er der?

Evt. et e2d link til eMule

Jeg har været inde på debian.org og kan altså ikke finde ud af at
downloade fra deres sted det er fulstændigt ulogisk opbygget, og jeg
er bange for jeg har valgt noget forkert.

jeg har lavet net install og kom til der hvor den skulle kontakte
http://ftp.dk.debian.org/debian
men den kom med denne fejl som jeg har svært ved at tyde:
"release-fil fejlede"
hvad er der galt forkert URL?

--
best regards IzNoGoUd a.k.a. Claes Nielsen, DK-5700 Svendborg, Denmark.
*

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 11-08-03 16:25

http://ftp.se.debian.org/debian/dists/woody/main/disks-i386/
http://debianguiden.dk/dists/stable/html/installation.html#INSTALLATION-INTERNET

> 2. link til Debian kompletcd download til windows iso brænding, hvor
> mange cd er der?

http://ftp.se.debian.org/debian-iso/images/3.0_r1/

mvh
Johan

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 11-08-03 16:55

On Mon, 11 Aug 2003 16:44:05 +0200, IzNoGoUd wrote:

> 1. link til Debian netinstallation til windows iso brænding.

a) Gå ind på www.debian.org
b) Klik på "CD ISO images" i menuen.
c) Klik på "net_install"
d) Hent en af de forskellige uofficielle cd-images.

> 2. link til Debian kompletcd download til windows iso brænding, hvor
> mange cd er der?

a) Gå ind på www.debian.org
b) Klik på "CD ISO images" i menuen.
c) Klik på "Fetch full CD images".
d) Find et mirror i listen der (netmæssigt) er i nærheden af hvor du er.
e) Klik dig ind på den version du vil hente og den arkitektur du har.
f) Download.

> Jeg har været inde på debian.org og kan altså ikke finde ud af at
> downloade fra deres sted det er fulstændigt ulogisk opbygget, og jeg
> er bange for jeg har valgt noget forkert.

I hvilket trin af de ovenstående gik du i stå?

Mvh.

--
"Why does the sky turn red as the sun sets?" "That's Adam Sjøgren
all the oxygen in the atmosphere catching fire." asjo@koldfront.dk

Fra : IzNoGoUd

Dato : 11-08-03 17:46

On Mon, 11 Aug 2003 17:55:04 +0200, spamtrap@koldfront.dk (Adam
Sjøgren) wrote:

>a) Gå ind på www.debian.org
>b) Klik på "CD ISO images" i menuen.
>c) Klik på "net_install"
>d) Hent en af de forskellige uofficielle cd-images.
Det er her jeg går i stå, hvad skal jeg vælge.

http://www.debian.org/distrib/netinst
sålangt så godt!

så klikker jeg på > minimal_cd

går til Unofficial net install images for the "stable" release
så ved jeg ikke hvad for et link jeg skal trykke på

http://www.phy.olemiss.edu/debian-cd/
virker åbentbart ikke

http://people.debian.org/~ieure/netinst/
fatter ikke et pluk vil ikke downloade noget derfra.

http://people.debian.org/~dwhedon/boot-floppies/
hvilken af disse 4 iso skal jeg vælge???
Jeg har forsøgt med:
http://people.debian.org/~dwhedon/boot-floppies/bootcompact.iso
men det giver en fejl ved netinstallationen: "Release-tjek fejlede"
linket som iso filen har er til:
http://ftp.dk.debian.org/debian
er det et korekt installations link?

Bu henter jeg
http://people.debian.org/~dwhedon/boot-floppies/bootbf2.4.iso
og ser om linket er bedre deri.

http://people.debian.org/~blade/boot-floppies/cvs/
heller ikke fattet noget af dette site.

Nå jeg må nok opgive at få Debian ind på min computer, sidst jeg
prøvede var i 98, men der kostede det også kun 60 kroner i et
billighæfte, jeg troede bare det var skide smart med et lille cd
aftryk og så installering over nettet, eller har jeg misforstået
noget?

nu prøver jeg også at downloade:
http://ftp.se.debian.org/debian-iso/images/3.0_r1/i386/debian-30r1-i386-binary-1_NONUS.iso
Så håber jeg at det er ok at lave en netinstall fra denne iso, anyone?

takker til alle som hjælper mig

Fra : Claus Larsen

Dato : 11-08-03 18:00

IzNoGoUd skrev:

Du kan evt brænde en dappix. Dappix er også en debian, men med
autodetektion af hardware. Den er meget let at installere.

http://tyge.sslug.dk/knoppix/

Der er masser af vejledning med.

Den er lidt underlig at downloade, når den er færdig skal du gemme
filen og så er den klar til at brænde.

Men øhh www.linuxpusher.dk sælger den for 15 kr.......

Jeg vil anbefale dig at få din debian på den måde, det får du ikke knas med.

Ellers kan du downloade rescue.bin og root.bin på 2 disketter og lave en
netinstall.

Dem kan du hente på www.debian.org

Hilsen Claus

Fra : IzNoGoUd

Dato : 11-08-03 23:16

On Mon, 11 Aug 2003 19:00:05 +0200, Claus Larsen
<komplet@linuxwaves.com> wrote:

>Du kan evt brænde en dappix. Dappix er også en debian, men med
>autodetektion af hardware. Den er meget let at installere.
>
>http://tyge.sslug.dk/knoppix/
>
>Der er masser af vejledning med.

Mange tak mester, det var lige det jeg havde brug for denne dappix,
downloader nu og er meget spændt på resultatet

Fra : aa

Dato : 12-08-03 16:13

http://www.linuxiso.org/ er nok det leteste sted og der er mande andre iso
af næsten alle linux udgaver.