DDR RAM - Skal man købe det ?
Fra : Kim Kristianson

Dato : 05-04-01 08:45

Hej NG

Jeg står for at skulle købe en ny PC. Maskinen skal af og til også bruges
til spil, så OP-systemet skal være W98/ME. Desuden skal jeg fra Word hente
data i Access og flette E-mail til Outlook. Det sidste skal gå hurtigt, da
der skal flettes ca. 1000 mails ad gangen (ikke listmail, men individuelle
mails). Processoren bliver en Athlon C 1200 MHz.

Sælgeren siger der er bedre med 128 MB af den dyre (og hurtige) DDR ram i
stedet for 256 MB SDRAM. Hvad er rigtigt ?

Venlig Hilsen

Kim Kristianson

Fra : Peter Brandt Jørgens~

Dato : 05-04-01 09:56

Hej

De tests jeg har set, synes jeg ikke retfærdiggør den højrere pris. Jo, det
er hurtigere, men i praksis vil Du nok ikke bemærke forskellen.
Når prisen falder, hvad den gør når DDR bliver standard som SD er det nu, så
skal man selvfølgelig vælge det. Indtil da ville jeg prioritere mængden af
ram højest, og tage 256.

Mvh. Peter
www.peterbj.dk (Nu over 650 vitser!!!)

Fra : Troels Aa. Sørensen

Dato : 05-04-01 14:03

tilgengæld skal han så BÅDE købe nyt bundkort OG nye ddr-ram når disse
bliver billigere. Jeg villle så absolut købe ddr-ram og et bundkort der
understøtter dette.!

--
Med Venlig Hilsen
Troels Aa. Sørensen

Fra : Peter Brandt Jørgens~

Dato : 05-04-01 15:03

Hej Troels

Jeg vil nu stadig fastholde, at med det beskrevne behov, har han mere ud af
256 mb 'gammel' ram, end 128 Mb 'nye' (Hvad nytter det at ram'en er hurtig,
hvis Windows swapper på harddisken hele tiden?). HVIS Kim kan finde
finanserne til 256 Mb DDR, vil dette naturligvis være at foretrække.

Fra : Peter Pan

Dato : 05-04-01 18:24

"Kim Kristianson" <mail@logen.dk> wrote in message
> [...]
>
> Sælgeren siger der er bedre med 128 MB af den dyre (og hurtige) DDR ram i
> stedet for 256 MB SDRAM. Hvad er rigtigt ?

Tag et kig på flg. artikkel:
http://www.anandtech.com/showdoc.html?i=1448

Den beskriver rimeligt godt forskellen på DDR vs SDRAM i performance. Og
specielt hvilke kombinationer man skal undgå.

Mvh
Anders

Fra : Jakob Bakke

Dato : 06-04-01 10:05

On Thu, 5 Apr 2001 19:24:06 +0200, "Peter Pan" <.@anders.dk> wrote:

>Tag et kig på flg. artikkel:
>http://www.anandtech.com/showdoc.html?i=1448
>
>Den beskriver rimeligt godt forskellen på DDR vs SDRAM i performance. Og
>specielt hvilke kombinationer man skal undgå.

Et citat fra konklusionen, hvis folk er for dovne til at læse det
hele:

It is our opinion that upgrading to the AMD 760 doesn't make sense at
this point in time, but if you do want the longest lasting Athlon
platform it is going to have to be a DDR solution.

Now that we know the secret behind why the KT133A performed so well in
our tests we can truly say that today's applications and games aren't
stressing the memory bandwidth portion of the equation enough to
demand a higher bandwidth solution such as PC2100 DDR SDRAM. However,
as applications and games become more demanding and as the CPU clock
to memory clock ratio increases, the need for a higher bandwidth
memory solution will definitely be present. That time however, is not
yet upon us.