Telmore sænker priserne
Fra : Brian Dixen (Mobil)

Dato : 05-04-01 08:32

Telmore sænker priserne på SMS

Med nedsættelsen af SMS-priserne fra 40 øre til 25 øre, er Telmore nu
suverænt Danmarks billigste mobiloperatør for "pre-paid" numre.

Læs hele historien på http://www.dk.mobil.nu/news/news.asp?ID=3031

/Brian

Fra : Jonas Christensen

Dato : 05-04-01 15:44

> Med nedsættelsen af SMS-priserne fra 40 øre til 25 øre, er Telmore nu
> suverænt Danmarks billigste mobiloperatør for "pre-paid" numre.

Yepper!!!

Mit smil nåede til op over begge ører, da jeg læste beskede i
engelsk-timen.. :)

- Jonas

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 05-04-01 15:46

Jonas> Yepper!!!

Jonas> Mit smil nåede til op over begge ører, da jeg læste beskede i
Jonas> engelsk-timen.. :)

Det kunne være spændende at se hvornår worldonline kommer med et
udspil... måske er vi inde i en lavine hvor sms'er kommer ned på den
pris de burde ligge på... gratis eller max et par øre...

/Thomas

--
"To alcohol! The cause of - and solution to - all of life's problems!"
-- Homer Simpson

Fra : Jonas Christensen

Dato : 05-04-01 15:58

> Det kunne være spændende at se hvornår worldonline kommer med et
> udspil... måske er vi inde i en lavine hvor sms'er kommer ned på den
> pris de burde ligge på... gratis eller max et par øre...

Det kunne være fedt... især fordi 80% af mit mobil-forbrug er SMS...
Jeg blev faktisk lidt negativ, da jeg læste at WO "kun" (!) tog 25 øre/stk.,
men det, at TelMore følger efter, viser jo, at det rent faktisk er muligt at
lave det billigere... modsat af, hvad bl.a. TDC og Sonofon tidligere
hårdnakket har påstået...

Leve den fri konkurrence!

- Jonas

Fra : Mickey

Dato : 05-04-01 16:34

"Thomas Rasmussen" <simpsons@kom.auc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> udspil... måske er vi inde i en lavine hvor sms'er kommer ned på den
> pris de burde ligge på... gratis eller max et par øre...

gratis blir de aldrig - tænk på hvor mange opkald der så ville blive droppet
til fordel for en gratis hygge-sms-chat over en eftermiddag ?

--
Mickey

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 05-04-01 16:51

Mickey> gratis blir de aldrig - tænk på hvor mange opkald der så
Mickey> ville blive droppet til fordel for en gratis hygge-sms-chat
Mickey> over en eftermiddag ?

Sikkert rigtigt... men hvis vi så bare får en reel pris på en
sms. Lige nu har de med garanti mange 100% fortjeneste på sms, hvor de
ikke har meget på tale. Men den rigtige vej går det da

/Thomas

Fra : Martin Holk Rasmusse~

Dato : 05-04-01 17:10

>Lige nu har de med garanti mange 100% fortjeneste på sms, hvor de
> ikke har meget på tale. Men den rigtige vej går det da

Afhænger af hvem "de" er. Både World Online og Telmore skal jo købe ind hos
TeleDanmark, så jeg har præcis to bud på, hvem der ikke har "mange 100%
fortjeneste på sms"

Martin Holk Rasmussen
der arbejder hos World Online men har fri og i øvrigt taler for sig selv.

Fra : Christian Hansen

Dato : 05-04-01 20:13

Martin Holk Rasmussen <mhr@worldonline.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:2N0z6.22698$o4.1213016@news010.worldonline.dk...

> [...]
ind hos
> TeleDanmark, så jeg har præcis to bud på, hvem der ikke har "mange

Nu mener jeg at kunne huske at TDC ikke må, ifølge tst, stille krav om,
i deres sametrafikaftaler, at deres samarbejdspartnere SKAL bruge deres
smsc-server, så hvis de selv investere i en, kan de jo selv tjene de
mange hundrede af procenter i taler om, men hvis jeg husker forkert, vil
det sige at både telmore og wol taber ca. 3 pr sms......

/Ballex

Fra : Mickey

Dato : 04-04-01 23:51

"Christian Hansen" <juhl@hansen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> mange hundrede af procenter i taler om, men hvis jeg husker forkert, vil
> det sige at både telmore og wol taber ca. 3 pr sms......

hvorfor taber de pr sms ? - hvis Lasse har ret at det kun koster Sono 3-6øre
at sende en SMS, så skal TDC altså opkræve 30øre for en SMS ??

--
Mickey

Fra : Michael Haahr

Dato : 06-04-01 06:36

> [...]
> mange hundrede af procenter i taler om, men hvis jeg husker forkert, vil
> det sige at både telmore og wol taber ca. 3 pr sms......

Tja... det kommer jo an på hvordan hver enkelt aftale er strikket sammen,
det kan jo være at Telmore har forhandlet sig frem til et billigere tilbud.
Desuden så mener jeg også at de får mængderabat på de minutter og de SMSér
de køber. Derfor bliver det billigere jo flere kunder Telmore får.

Mvh.

Michale H.

Fra : Christian Hansen

Dato : 06-04-01 13:55

Michael Haahr <michael-h@email.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9ajkg5$22eg$1@news.cybercity.dk...

> [...]
SMSér
> de køber. Derfor bliver det billigere jo flere kunder Telmore får.

Nu er det sådan at TST har Bestemt at smatrafik-aftalerne skal være ens,
så alle handler på samme vilkår.. Og i aftalerne fra TDK står der at der
skal betales 22 øre eks.moms hvilket giver 27,5 øre. Hvilket er et tab
på ca 3 øre, pr besked der sendes....
Jeg var blevet fejl-informeret omkring WOL, jeg mente også at de brugte
TDK's net..

/Christian

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 06-04-01 14:10

Christian Hansen skrev:

>Jeg var blevet fejl-informeret omkring WOL, jeg mente også at de brugte
>TDK's net..

Det gør de da også.
--
venligst
/Lasse

Send gratis SMS med bekræftelse: http://sms.fergusons.dk/

Fra : Christian Hansen

Dato : 06-04-01 14:17

Lasse Hedegaard <laxxe@nospam.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:hvfrctgmjd23gknfdfa5mhnf8q21e6irc1@tnews.inet.tele.dk..
..

> Det gør de da også.

Bruger de så både sono og TDK's??

/Christian

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 06-04-01 14:15

Christian Hansen skrev:

>Bruger de så både sono og TDK's??

Kun TDKs.

Klip fra deres FAQ:

Q: Hvordan er World Onlines dækning i forhold til de andre
mobiloperatører i Danmark?

A: Vi gør brug af Tele Danmarks GSM900 og GSM1800 net, så vi har den
samme dækning som Tele Danmark.

Fra : Christian Hansen

Dato : 06-04-01 14:21

Lasse Hedegaard <laxxe@nospam.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:iagrct8gsgus6eif9hl8qp2llsm4pejfma@tnews.inet.tele.dk..
..

> Kun TDKs.
>
> Klip fra deres FAQ:
>
> Q: Hvordan er World Onlines dækning i forhold til de andre
> mobiloperatører i Danmark?
>
> A: Vi gør brug af Tele Danmarks GSM900 og GSM1800 net, så vi har den
> samme dækning som Tele Danmark.
Ok en lille misforståelse.. :)

/Christian

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 05-04-01 21:14

Thomas Rasmussen skrev:

>Lige nu har de med garanti mange 100% fortjeneste på sms

Uden at være sikker, så mener jeg at have hørt, at Sonofon
medarbejdere betaler en 'intern' pris på 3 eller 6 øre pr. SMS, det er
vist det Sonofon mener de har af udgifter.

Fra : Christian Hansen

Dato : 06-04-01 14:02

Lasse Hedegaard <laxxe@nospam.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:0fkpct0fetsm96u6ang9nll3dhn0en6elm@tnews.inet.tele.dk..
..

> Uden at være sikker, så mener jeg at have hørt, at Sonofon
> medarbejdere betaler en 'intern' pris på 3 eller 6 øre pr. SMS, det er
> vist det Sonofon mener de har af udgifter.

Et er hvad medarbejderne skal betale noget andet er hvad de tager i
deres sametrafikaftaler......

/Christian

Fra : Martin Asmussen

Dato : 07-04-01 08:18

Det koster dem 0,0001 øre pr, sms ! Det er sandheden

Fra : Christian Hansen

Dato : 07-04-01 10:05

Martin Asmussen <sms@indbakken.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9amevn$8hm$1@news.cybercity.dk...
> Det koster dem 0,0001 øre pr, sms ! Det er sandheden

Nu ved jeg ikke lige hvordan du er kommet frem til det, men jeg har
følgende oplysninger:
Det tager 1/8 sek. at sende en besked, hvilket vil sige at deres smsc
server bruger 1/8 sek, på telefonlinien at sende en besked. Hvilket vil
sige at de på et minut kan nå at sende det der svare til 480 beskeder
pr. minut. Hvis vi nu ser bort for udgiften til en smsc-server , koster
det dem 1/480 af den pris de giver for et minut. De billigste steder der
umiddelbart findes skal du betale ca. 10 Øre per min. men det er jo nok
ikke deres udgift, den er måske, uden at vide det, på skal vi sige 2
øre, hvilket giver os en pris på ca 0,004 øre pr. besked.

Men måske vil du fortælle mig hvordan du er kommet frem til det du
kalder sandheden??

/Christian

Fra : [UC]Rapperand =\)

Dato : 05-04-01 17:39

> Yepper!!!
>
> Mit smil nåede til op over begge ører, da jeg læste beskede i
> engelsk-timen.. :)

Hehe, jetg havde dansk =]
Det er bare PISSEFEDT! :)
85% af mit forbrug er vel SMS!
Havde faktisk overvejet at skifte til WOL når man kunne gøre det uden at
skifte nummer, men det er ret ligemeget nu :)

Telmore styrer!

--
Merry easter from [UC]Rapperand =)
ICQ# 54047619

Proud member of United Cows
http://unitedcows.com

"Mange mennesker bliver angst når de hører at Heinz tomatketchup er en tyk
ketchup. Folk tror at de bliver tykke af det. Sansynligheden for at det sker
er det samme som hvis man spiste en hotdog med løg og der groede løg på
ryggen af en. Heinz tomatketchup - Verdens bedste ketchup!"

Fra : Devast8or

Dato : 05-04-01 17:55

Yup. Det kører denne måned ud. (har sat min telefon til at bippe to dage før
det stopper så jeg kan nå at tanke billig taletid :)
Temmelig lang tid de har kørt med det tilbud så vidt jeg husker, men det er
jo kun godt for os Telmore kunder.

Devast8or

Fra : Vezzel

Dato : 05-04-01 18:00

On Thu, 5 Apr 2001 18:55:06 +0200, "Devast8or" <devast8or@systembl.dk>
wrote:

> [...]
>det stopper så jeg kan nå at tanke billig taletid :)
>Temmelig lang tid de har kørt med det tilbud så vidt jeg husker, men det er

Hvornår stopper tilbudet ?

--
Hilsen Vezzel
www.vezzel.com

Fra : Devast8or

Dato : 05-04-01 18:45

Taget fra Telmore's hjemmeside:

"Frem til den 30. april 2001 får alle vores kunder 20 % ekstra taletid/SMS
når der tankes op.
Det betyder eksempelvis, at hvis du indbetaler 100 kr. får du for i alt 120
kr. taletid/SMS."

Devast8or

Fra : [UC]Rapperand =\)

Dato : 06-04-01 19:52

"Vezzel" <vezzel@mailme.dk> wrote in message

> Hvornår stopper tilbudet ?

*Fnis* =]
Han skrev "Yup. Det kører denne måned ud" :)
Så det kører nok ca. resten af måneden =P

Fra : [UC]Rapperand =\)

Dato : 05-04-01 19:24

> [...]
> det stopper så jeg kan nå at tanke billig taletid :)
> Temmelig lang tid de har kørt med det tilbud så vidt jeg husker, men det

Yeah!
Jeg skal også monstertanke snarest

Fra : [UC]Rapperand =\)

Dato : 06-04-01 20:46

LOL, der er en lille bøf på siden =):
"Siden er det gået anderledes. Og fra og med i dag, har Telmore sat priserne
på SMS-beskeder ned til 25 øre i minuttet. "

Har skrevet til forfatteren om hans bøf =)

Fra : Devast8or

Dato : 06-04-01 21:50

25 øre i minuttet for SMS? I betragtning af at det ikke tager mere end 5-10
sekunder at sende en SMS må det siges at være en meget god pris :)

Devast8or

Fra : Lars Christensen

Dato : 06-04-01 23:19

On Fri, 6 Apr 2001 21:45:42 +0200, "[UC]Rapperand =\)" <no@email.dk>
wrote:

>LOL, der er en lille bøf på siden =):
>"Siden er det gået anderledes. Og fra og med i dag, har Telmore sat priserne
>på SMS-beskeder ned til 25 øre i minuttet. "

Uhh det kan blive dyrt - især hvis man er laaaaaaaang tid om at skrive
en sms .-)

>Har skrevet til forfatteren om hans bøf =)

Det er vidst blevet rettet allerede

Lars

Fra : [UC]Rapperand =\)

Dato : 07-04-01 01:17

"Lars Christensen" <hawk@nospamgrin.dk> wrote in message

> Uhh det kan blive dyrt - især hvis man er laaaaaaaang tid om at skrive
> en sms .-)

Yep =P

> Det er vidst blevet rettet allerede

Nhøøø... Hvor ser du det?