Porblemer
Fra : Kolle

Dato : 11-08-03 19:16

hej NG

jeg vil høre om i kunne hjælpe med et problem.
Jeg har fået hjælp ( er meget grøn i php) til at lave starten på et
kampsynstm som jeg kalder det, men der er problemer med at den ikke smider
ting op i databasen.
http://www.respawn.dk/download/kampsystem.rar = filerne

her kan det testes : http://www.respawn.dk/k/skriv.php

nogle der kan se hvor det går galt ??

kolle

Fra : Martin Koch Andersen

Dato : 11-08-03 19:36

Kolle wrote:

> nogle der kan se hvor det går galt ??

Tilføj or die(mysql_error()) efter alle dine mysql kald, for at
se, hvad der går galt. Så udskrives der en fejlbesked, hvis
noget går galt.

Eksempelvis:

mysql_query(...) or die(mysql_error());

mysql_connect(...) or die(mysql_error());

osv.

--
Martin

Fra : Martin Sveegaard

Dato : 11-08-03 19:54

On Mon, 11 Aug 2003 20:16:19 +0200, "Kolle" <rags@respawn.dk> wrote:

> [...]
>Jeg har fået hjælp ( er meget grøn i php) til at lave starten på et
>kampsynstm som jeg kalder det, men der er problemer med at den ikke smider

Er spørgsmålet ikke identisk med:
Det er ikke god tone at krydsposte, slet ikke uden at sætte FUT
MVH Martin S

Fra : Kolle

Dato : 11-08-03 20:43

det er det faktisk , men jeg vidste ikke at de 2 havde forbindelse til
hinanden :(

det ene postede jeg på Google og det andet igennem outlook express.
Så min fejl , sorry.

Kolle

Fra : Kolle

Dato : 11-08-03 20:47

Når jeg har tilføjet det så skriver den :
Parse error: parse error, unexpected T_LOGICAL_OR in
/STORE/respawn_dk/public_html/k/skriv.php on line 16

Kolle

Fra : Martin Koch Andersen

Dato : 11-08-03 21:25

Kolle wrote:

> Når jeg har tilføjet det så skriver den :
> Parse error: parse error, unexpected T_LOGICAL_OR in
> /STORE/respawn_dk/public_html/k/skriv.php on line 16

Så har du skrevet det forkert.

Linje 16:

mysql_query("INSERT INTO kampsystem (navn, email) values ('$navn',
'$email')") or die(mysql_error());

--
Martin

Fra : Kolle

Dato : 11-08-03 22:07

ok så skriver den :
No Database Selected

og ja jeg kan jo godt se at den ikke får besked på at vælge en database for
den hedder : respawn_dk og så kampsystem som tabel .

men hvordan tilføjer man det ?

kolle

"Martin Koch Andersen" <function_remove_this@tiscali.dk> skrev i en
meddelelse news:4ZSZa.49425$Kb2.2178649@news010.worldonline.dk...

Fra : Martin Koch Andersen

Dato : 11-08-03 22:09

Kolle wrote:

> og ja jeg kan jo godt se at den ikke får besked på at vælge en
> database for den hedder : respawn_dk og så kampsystem som tabel .
>
> men hvordan tilføjer man det ?

Nu det vist på tide at yde en minimal indsats selv.

Læs:
http://dk.php.net/manual/en/function.mysql-select-db.php
http://dk.php.net/manual/en/function.mysql-connect.php

--
Martin

Fra : Kolle

Dato : 11-08-03 22:14

ja så faldt tiøren endelig

skal jo huske at kalde databasens navn og ikk tabellens.

tx for hjælp

meddelelse news:LBTZa.49448$Kb2.2181217@news010.worldonline.dk...