Unlink i forbindelse med slet post i MySQL~
Fra : Thomas Jensen

Dato : 11-08-03 15:55

Hej,

Har efterhånden et lille fotogalleri klar, men har nu problemer med at
slette de uploadede filer.
Nedenstående sletter godt nok data i databasen, men jeg ville egentlig godt
have slettet den fil der hører til ID jeg sletter.
Filerne ligger i et seperat dir og i databasen lagerer jeg filnavnet.
Stien til dette dir ligger i ABSOLUT_PATH

Lidt hjælp, plz
Thomas

Jeg får flg:
Warning: Wrong parameter count for mysql_result() in
/net/users/a19/t/www/deletephoto.php on line 17

<?php
if (isset($_REQUEST['photoID']))
{
include "album_config.inc.php";
foreach($_REQUEST['photoID'] AS $photoID)
{
//$sql = "DELETE from photo where photoID='$photoID'";
echo "<b>Billedet med id= $photoID er nu slettet</b>";
echo "<br>";
$del_file = mysql_result("SELECT photoFileName from photo where
photoID='$photoID'") or die(mysql_error());//linie 17
echo $del_file;
unlink (ABSOLUTE_PATH.$del_file);
$sletquery = mysql_query("DELETE from photo where
photoID='$photoID'") or die(mysql_error());

}
}
?>

Fra : Mikkel Andreasen

Dato : 11-08-03 16:18

"Thomas Jensen" <tgsj@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> $del_file = mysql_result("SELECT photoFileName from photo where
> photoID='$photoID'") or die(mysql_error());//linie 17

Bør denne linie 17 ikke hedde noget med:
$del_file = mysql_result(mysql_query("SELECT photoFileName from photo where
photoID='$photoID'"),0) or die(mysql_error());

Mikkel

Fra : Thomas Jensen

Dato : 11-08-03 16:42

"Mikkel Andreasen" <news@mikkel-andreasen.com> skrev i en meddelelse
> [...]
where
> photoID='$photoID'"),0) or die(mysql_error());

Dohhhhh!!
Selvfølgelig :)
Takker mange gange.

Thomas (som nu er på vej ud at købe cola :)