Problemer med upload
Fra : Michael Jensen

Dato : 11-08-03 14:58

Hejsa

Jeg er lige kommet hjem fra ferie og pludselig virker mit upload af billeder
m.m ikke på min hjemmeside. Det syntes jeg virker meget underligt.

Jeg har lige prøvet at stykke et meget simpelt script sammen på
http://ogj.dk/vgf89/images/upload/upload.html hvor det skulle være muligt
at finde alle de oplysninger man skal bruge.

Webserveren kører SAFE_MODE men jeg har sat CHMOD til 777 på de biblioteker
som filerne skal placeres i.
Når jeg tjekker med $_FILES["file"]["erro"] får jeg 3. Ifg. manualen betyder
at kun noget af filen er blevet uploadet (se:
http://dk.php.net/manual/en/features.file-upload.errors.php)

Hvad går der galt???

Michael Jensen

Fra : Christian Joergensen

Dato : 11-08-03 17:37

On Mon, 11 Aug 2003 15:58:21 +0200, Michael Jensen wrote:

> [...]
> Når jeg tjekker med $_FILES["file"]["erro"] får jeg 3. Ifg. manualen betyder
> at kun noget af filen er blevet uploadet (se:

Jeg får ingen fejl når jeg prøver. Husk at ved store filer kan det godt
tage lang tid

--
Christian Jørgensen | He who can does.
http://www.razor.dk | He who can't teaches.

Fra : Michael Jensen

Dato : 11-08-03 18:10

"Christian Joergensen" <mail@phpguru.dk> skrev i en meddelelse
> On Mon, 11 Aug 2003 15:58:21 +0200, Michael Jensen wrote:
>
> Jeg får ingen fejl når jeg prøver. Husk at ved store filer kan det godt
> tage lang tid

Hvad mener du med at du ingen fejl får? Er det når du prøver på din lokale
maskine eller når du prøver at uploade en fil på mit demoscript.

Jeg har nemlig meget svært ved at se hvad jeg gør galt!

Michael Jensen

Fra : Michael Jensen

Dato : 13-08-03 13:58

Hejsa igen

Jeg har stadig ikke fået løst mit problem.

http://www.ogj.dk/test/upload2.php har jeg eksemplet fra
http://www.php-faq.dk/index.php?faq=21 liggende.

Jeg har ændret lidt, så man får fejlkoden med. (For fejlkoder se:
http://dk2.php.net/manual/en/features.file-upload.errors.php)

Se. http://www.ogj.dk/info.php for oplysninger om opsæning af webserver og
PHP

Jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvad der er galt.

Michael Jensen

Fra : Martin Sveegaard

Dato : 13-08-03 14:12

On Wed, 13 Aug 2003 14:58:15 +0200, "Michael Jensen" <michael@ogj.dk>
wrote:

> [...]
>PHP
>
>Jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvad der er galt.

En hurtig test af:
http://www.ogj.dk/test/upload2.php
giver ingen fejl herfra.
Er det kun ved upload af store filer den driller, eller?

MVH Martin S

Fra : Michael Jensen

Dato : 13-08-03 15:03

"Martin Sveegaard" <sveegaard@tdcadslFJERNDETTE.dk> skrev i en meddelelse
> En hurtig test af:
> http://www.ogj.dk/test/upload2.php
> giver ingen fejl herfra.
> Er det kun ved upload af store filer den driller, eller?

Hvor stor var den fil du prøvede at uploade?

Jeg har to billeder på 8,30 KB og et på 5,25 KB

Det "store" billede kan den ikke uploade, men det lille går fint nok.

Det er da meget små billeder og ifølge phpinfo() skulle grænsen da være 2MB.

Nogen ide om hvad der kunne være galt?

Michael Jensen

Fra : Benny Nissen

Dato : 14-08-03 02:19

Tja, det tyder ikke på fejl i scriptet.

Der ligger en nøjagtig kopi på :
http://bennynissen.dk/upload/upload2.php
og den virker fint for mig.
I må gerne teste.

--
Benny Nissen

Fra : Michael Jensen

Dato : 14-08-03 12:27

"Benny Nissen" <news@bennynissen.dk> skrev i en meddelelse

> Tja, det tyder ikke på fejl i scriptet.
>
> Der ligger en nøjagtig kopi på :
> http://bennynissen.dk/upload/upload2.php
> og den virker fint for mig.
> I må gerne teste.

Jeg har lige testet hos dig og får:
<Resultat start>
Behandler uploadet fil:
+ Filen er uploadet og lagt i temp-kataloget (under navnet /tmp/phpJD7Yoy)
+ Filens 121603 byte
+ Filen er blevet flyttet til webscope
+ Filens størrelse: 121603 byte
+ Sletter filen fra webscope
All done!
<Resultat slut>

Hvis jeg prøver med samme fil hos mig så går der 9 sekender:
<Resultat start>
Behandler uploadet fil:
- Filen er ikke uploadet. (Fejlkode: 3)
All done!
<Resultat slut>

Kan det være noget med opsætningen af webserveren eller PHP's opsætning

Michael Jensen

Fra : Martin Sveegaard

Dato : 14-08-03 12:43

On Thu, 14 Aug 2003 13:26:51 +0200, "Michael Jensen" <michael@ogj.dk>
wrote:

> [...]
>All done!
><Resultat slut>
>
>Kan det være noget med opsætningen af webserveren eller PHP's opsætning

Det kunne da muligvis være at: max_execution_time er sat meget lavt i
din php.ini.

MVH Martin S

Fra : Michael Jensen

Dato : 14-08-03 13:37

> Det kunne da muligvis være at: max_execution_time er sat meget lavt i
> din php.ini.

Den skulle nu være meget normal. Her er oplysningerne.

max_execution_time: 30
max_input_time: 60
memory_limit: 8M
upload_max_filesize: 2M

En supporter fra Freepaq har lige prøvet scriptet og han oplever ingen
problemer (test med 1661828 bytes fil)

Gider du ikke lige prøve mit script og se om du får fejl.

Michael Jensen

Fra : Benny Nissen

Dato : 14-08-03 14:34

> Gider du ikke lige prøve mit script og se om du får fejl.

Jeg prøver på: http://www.ogj.dk/test/upload2.php

Med et .jpg-billede på 9,7kb får jeg:

Fra : Martin Sveegaard

Dato : 14-08-03 14:39

On Thu, 14 Aug 2003 14:37:13 +0200, "Michael Jensen" <michael@ogj.dk>
wrote:

>En supporter fra Freepaq har lige prøvet scriptet og han oplever ingen
>problemer (test med 1661828 bytes fil)
>
>Gider du ikke lige prøve mit script og se om du får fejl.

Scriptet er ok. Det kunne tilgengæld se ud som om du mangler
'multiViews' i Direktivet for din rodmappe. Når jeg ser på din
phpinfo(), står der ud for HTTP_ACCEPT kun */*.
Prøv at rette i din httpd.conf:

# This may also be "None", "All", or any combination of "Indexes",
# "Includes", "FollowSymLinks", "ExecCGI", or "MultiViews".
#
# Note that "MultiViews" must be named *explicitly* --- "Options All"
# doesn't give it to you.
#
Options indexes followSymLinks multiViews execCGI
          ^^^^^^^^^
#
# This controls which options the .htaccess files in directories can
# override. Can also be "All", or any combination of "Options",
"FileInfo",
# "AuthConfig", and "Limit"

Tilføj multiViews, hvis den mangler (ca. linie 300).

MVH Martin S

Fra : Michael Jensen

Dato : 15-08-03 19:16

> [...]
> "FileInfo",
> # "AuthConfig", and "Limit"
>
> Tilføj multiViews, hvis den mangler (ca. linie 300).

Hvad betyder det helt præcist ? Hvilken indflydelse har det på upload.

Michael Jensen
Michael[SNABEL]ogj[PRIK].DK

Fra : Martin Sveegaard

Dato : 15-08-03 20:52

On Fri, 15 Aug 2003 20:15:39 +0200, "Michael Jensen"
<michael@ogjFJERN.dk> wrote:

>Hvad betyder det helt præcist ? Hvilken indflydelse har det på upload.

Tja, jeg er egentlig ikke sikker. Det var bare et forslag. Når jeg
sammenligenede din phpinfo med min egen, var det den der sprang i
øjnene.
MVH Martin S

Fra : Peter Sepstrup

Dato : 13-08-03 15:06

Michael Jensen skrev:

> Jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvad der er galt.

Hver opmærksom på at der er en standard grænse for filstørrelsen, jeg mene
denne står til 2mb som standard!
--
Mvh. Peter.
___________________________________

Fra : Michael Jensen

Dato : 13-08-03 16:53

"Peter Sepstrup" <peter@_REMOVE_sepstrupnet.dk> skrev i en meddelelse

> Hver opmærksom på at der er en standard grænse for filstørrelsen, jeg mene
> denne står til 2mb som standard!

Jeps jeg ved det. Se mit andet indlæg.

>Jeg har to billeder på 8,30 KB og et på 5,25 KB
>
>Det "store" billede kan den ikke uploade, men det lille går fint nok.

Grænsen ligger på ca. 8 KB og det er sku da for lidt.

Michael Jensen

Fra : Peter Sepstrup

Dato : 13-08-03 17:09

Michael Jensen skrev:

> Jeps jeg ved det. Se mit andet indlæg.

Den var ikke liget nået til min news-server da jeg svarede

> Grænsen ligger på ca. 8 KB og det er sku da for lidt.

Det er meget for lidt... og samtidigt meget mystisk... jeg har desværre ikke
lige noget bud på hvad der går galt...

Men en ide til noget fejlsøgning kunne være at prøve, i stedet for at gemme
filen, så prøve at sende content-type og parse den ud se om den bliver vist
rigtigt, sådan for ligesom og bekræfte at det ik er fordi php af en eller
anden underlig grund kløjs i filen!
--
Mvh. Peter.
___________________________________

Fra : Michael Jensen

Dato : 13-08-03 17:14

> [...]
vist
> rigtigt, sådan for ligesom og bekræfte at det ik er fordi php af en eller

Det vil jeg lige prøve at kigge på, men som du måske så på uploadsiden da du
prøvede så skriver den at den uploadede fil har en størrelse på 0 bytes.
Dvs. der er der vist også noget galt.

Har du et lille eksempel eller en henvisning til det med content-type m.m.

Michael Jensen

Fra : Peter Sepstrup

Dato : 13-08-03 19:31

Michael Jensen skrev:

> Har du et lille eksempel eller en henvisning til det med content-type m.m.

Hvis du som action til din upload form tager et nyt php dokument og så
smider data over i en variabel og type i en anden, så kan du få browseren
til at tro at dit php dokument er et billede (eller hvad type den nu måtte
være), følgende skulle kunne gøre tricket vil jeg tro

<?
$data = addslashes(fread(fopen($upload, "r"), filesize($upload)));
$type = upload_type;
Header("Content-type: $type");
echo $data;
?>

det er ikke testet men burde fungere (tager ikke hensyn til register_globals
= off hvis det er tilfældet) prøv den og se om den viser billedet... Den
bygger på at feltet til filen hedder upload
--
Mvh. Peter.