Siemens M55?
Fra : Bo Larsen

Dato : 13-08-03 07:05

Hej Alle!

Min 2 mdr. gamle SE T310 kunne ikke tåle at komme i toilettet (Der var
skyllet ud!!!)
- Så nu skal jeg have ny mobil. Jeg er blever lidt lun på Siemens M55, efter
at have læst om den på Mobile-rewiev.com.
Grunden til at jeg er blevet lun på den, er Telefonbogen og kalenderen (som
er et must)

- Er det noget jeg skal være opmærksom på, eller er det en godt mob.fon til
prisen (kr. 299,-)?

--
Med Venlig Hilsen

Bo Larsen

Fra : Thorolv Valentinsen

Dato : 13-08-03 09:40

"Bo Larsen" <Larsen_bsc@hotmail.com> skrev i melding
> [...]
(som
> er et must)
>
> - Er det noget jeg skal være opmærksom på, eller er det en godt mob.fon

Det er ikke så mye å være oppmerksom på. Telefonen er et meget godt kjøp.
Den er fullspekket med finesser, og man har det meste man trenger.

PLUSS
Liten og lett - stilig design (?) - JAVA - kjempegod kalender - kjempegod
adressebok - adr.bok og kalender kan synkes med Outlook - fargetemaer -
"ringetonegenerator" - lett å få tak i gratis ringetoner, logoer og bilder -
innnebygget filbehandler - mye minne i forhold til de fleste konkurrenter -
brukertilpasning av hurtigmeny - god radiofølsomhet i forhold til flere
andre siemenstelefoner jeg har hatt - kan tilkobles Siemens' meget gode
blitzkamera - displaylyset blir stående på en stund (nedtonet) når man er
inne i menyene

Det finnes mange flere små eller større ting som kan regnes på pluss-siden.
Når det gjelder telefonbok og kalender, har du her en av de beste
telefonene, i allfall når vi snakker om rene mobiltelefoner, og ikke
hybrider mellom telefon og PDA.

MINUS
Ikke IrDA - Tastaturet litt hardt og upresist - PC Suite (hadde litt
problemer med den, men ikke sikkert andre trenger å ha det) - ikke Bluetooth
(men ikke direkte vanlig i dette prissegmentet) - batterikapasiteten kunne
vært bedre, den er midt-på-treet - rødt tastaturlys - displayet kunne vært
større, og det har litt lav oppløsning

Mvh

Thorolv Valentinsen

Fra : Bo Larsen

Dato : 13-08-03 11:36

Thorolv Valentinsen wrote:

> [...]
> batterikapasiteten kunne vært bedre, den er midt-på-treet - rødt
> tastaturlys - displayet kunne vært større, og det har litt lav

Tak for de meget fine oplysninger! Så venter jeg bare på at posten kommer
med den.
--
Med Venlig Hilsen

Bo Larsen

Fra : Kent

Dato : 13-08-03 11:54

"Bo Larsen" <Larsen_bsc@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
(som
> er et must)
>
> - Er det noget jeg skal være opmærksom på, eller er det en godt mob.fon

Hej Bo

Jeg har også meget kig på den telefon. Jeg synes, den er en af de lækreste
mobiltelefoner, jeg har set . Lidt ærgeligt at man ikke kan udskifte
covers,
hvis nu den skulle blive ridset.

Du siger 299,00 - så regner jeg med, at det er med Telia Express abb??
Hvad gør du så, hvis jeg må spørge om det. Bruger du det abb., eller får du
den låst op, og hvor meget koster det. Jeg har i øjeblikket abb. hos
Telmore,
som jeg er meget tilfreds med og gerne vil beholde, så jeg skulle jo nok
købe en uden abb. Men til 299,00 kunne det nok betale sig at købe
M55'eren.... Hvad gør du?

Andre må også MEGET gerne kommentere på dette

Vh
Kent

Fra : Per Thomsen

Dato : 13-08-03 12:36

> [...]
> M55'eren.... Hvad gør du?
>
> Andre må også MEGET gerne kommentere på dette

Kan du ikke finde telefonen uden abbonement til omkring 1k?
Det er jo hvad du må af med hos Telia.

Per

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 13-08-03 13:11

Kent wrote:
> Hvad gør du så, hvis jeg må spørge om det. Bruger du det
> abb., eller får du den låst op, og hvor meget koster det.

Tja, priserne er meget svingende, men fra gratis til 200kr...
www.dkunlock.dk, men M55 er vist for ny for dette site...

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen

Mail adressen virker.

Fra : Bo Larsen

Dato : 13-08-03 13:42

Kent wrote:
> [...]
> M55'eren.... Hvad gør du?
>
> Andre må også MEGET gerne kommentere på dette

De kr. 299,- er telemobilia.dk med et Telia Express abonnement.
- Jeg ringede til Telia's KS og forelagde dem problemet med min "lettere"
våde SE T310, og fik den besked, at når jeg får det nye Telia
Express-abonnement, skal jeg blot ringe til KS, give dem nummeret, og de vil
sørge for at abonnemetet bliver opsagt og lukket med det samme! Samt,
selvfølgelig, at telefonen kan blive låst op.
- Jeg har, forøvrigt, fået samme behandling før. Kanon Service.

- Skal lige siges, at jeg har Telia ADSL, Fastnet og 3 stk.Telia
mobilabonnementer i forvejen. _Og jer er godt tilfreds med Telia_ - så tag
den, alle i Telia-negative nyhedsgruppe-skribenter
--
Med Venlig Hilsen

Bo Larsen

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 13-08-03 14:12

Bo Larsen wrote:
> [...]
> Samt, selvfølgelig, at telefonen kan blive låst op.
> - Jeg har, forøvrigt, fået samme behandling før. Kanon Service.

Det må man sige, det er flot.

> - Skal lige siges, at jeg har Telia ADSL, Fastnet og 3 stk.Telia
> mobilabonnementer i forvejen.

Måske det har noget med sagen at gøre :)

> _Og jer er godt tilfreds med Telia_ - så tag den, alle i
> Telia-negative nyhedsgruppe-skribenter

Jaja, det gik også nemt for mig at få lukket abbonnementerne
samt få låst telefonerne op, men jeg blev ved med at få regninger.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen

Mail adressen virker.

Fra : Per Thomsen

Dato : 14-08-03 10:05

> Det må man sige, det er flot.

Jeg syntes også det er flot.
Da jeg havde haft min telefon i et 1/2 år bad jeg om SIM-lock koden, 2 dage
efter kom den med posten. Med komplet vejlledning om hvilke taster osv.

> Måske det har noget med sagen at gøre :)

Det er jo heldigvis ikke alle kunder som har problemer med Telia, så ville
de jo lukke ret hurtigt. På trods af deres masive tilskud til nye mobiler.
Det er jo ikke helt uden grund at man bliver 'Telia-negative
nyhedsgruppe-skribenter'. Det bunder i nogle grimme oplevelser med deres
regnskabsafdeling.
Desuden er det det selskab med flest klager. Ikke engang %-vis men i reelle
tal.
Se f.eks: http://www.fi.dk/presse/nyhedsbrev/13032003/1/

> Jaja, det gik også nemt for mig at få lukket abbonnementerne
> samt få låst telefonerne op, men jeg blev ved med at få regninger.

De fleste problemer opstår åbenbart først når man opsiger sine aftaler med
Telia.

Per