P&T ....Øv ingen fisk
Fra : Michael, Fyn

Dato : 12-08-03 22:01

Jeg skulle lige prøve lykken i Aalsbogaard P&T på Fyn - ved godt, det er for
varmt, men om ikke andet, kunne vi da nyde vejret.

Hvis det da så bare havde været helt dødt, men nej......sgu frustrerende,
når fiskene springer så tæt på én, at man får våde tæer :(

Men bide ville de ikke.

Er det overhovedet muligt at fange fisk i P&T med disse temperaturer, eller
har jeg bare været uheldig?

Jeg prøvede ikke flue men alt andet - orm, power bait, spinner, wobler osv.

Michael, Fyn
Ved svar....ret min mailadresse

Fra : [9000] thorkild niel~

Dato : 13-08-03 06:51

"Michael, Fyn" wrote:

> [...]
> har jeg bare været uheldig?
>
> Jeg prøvede ikke flue men alt andet - orm, power bait, spinner, wobler osv.

Hej!

Jeg kiggede indenfor for nyligt ved en P&T i Hvorupgaard nord for Aalborg. Jeg
gik en runde og snakkede med folk, de havde ikke fanget noget, men ørrederne
hoppede som gale - tilsyneladende jagtede de skalleyngel.

--
------
Venlig hilsen

Teksten "bort" og "fjernes"
skal slettes fra min afsender-e-mailadresse.

Fra : Leif

Dato : 13-08-03 07:22

Ellers også har de karpelus og springer fortvivlet for at slippe for bid.

Oplevet i Givskud sidste sommer.

Mvh, Leif
"[9000] thorkild nielsen" <bortthorkild.j.nfjernes@stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:3F39D1A9.87EA5C91@stofanet.dk...

Fra : spam

Dato : 13-08-03 09:41

Eller også er der simpelthen iltmangel i vandet hvilket også kan være en
årsag til at de bevæger sig i det øverste vandlag og bla springer.

Fra : Jake

Dato : 13-08-03 07:51

> [...]
eller
> har jeg bare været uheldig?
>
> Jeg prøvede ikke flue men alt andet - orm, power bait, spinner, wobler

Jeg prøvede noget tilsvarende for et par uger siden. Det var kun skallerne
der ville tage ormene, og på powerbait skete der intet. Til gengæld gik
fiskene helt amok da jeg satte min neongrønne blue fox spinner på, hvilket
resulterede i tre pæne regnbueørreder på ca 20 minutter.

/Jake

Fra : Peter Schrøder

Dato : 14-08-03 20:33

"Jake" skrev
> [...]
hvilket
> resulterede i tre pæne regnbueørreder på ca 20 minutter.

Jeg er et par gange om året i P&T med ungerne på den
campingplads, hvor vi ferierer.
En flue, taget lynhurtigt ind, plejer at være "effektiv"
hvis man fisker til en fisk man har set i overfladen.

Peter Schrøder
peterschATvip.cybercity.dk
Replace AT with @ to reply