Netværk
Fra : Viggo Johansen

Dato : 12-08-03 21:44

Jeg har i øjeblikket 4 PC'er på netværk igennem en ADSL-router. Nu ønsker
jeg at koble yderligere en, måske 2 PC'er på netværket. Kan man indsætte en
hub/switch mellem en af portene på routeren, og umiddelbart f.eks. tilkoble
3 af PC'erne gennem denne hub/switch. De tre PC'er står i et andet lokale
end Routeren, og det ville være en stor fordel, kun at skulle trække et
netkabel fra dette lokale.
På forhånd tak for input.....
mvh
Viggo

Fra : Christian Mygind

Dato : 12-08-03 21:51

Viggo Johansen wrote:
>[...] Kan
> man indsætte en hub/switch mellem en af portene på routeren, og
> umiddelbart f.eks. tilkoble 3 af PC'erne gennem denne hub/switch.

Ja.
Husk at bruge uplinkporten i din hub/switch eller brug et krydset kabel
mellem de 2 enheder - så virker det fint.

[Spørgsmålet hører iøvrigt hjemme i .netvaerk-gruppen]

/Chr

Fra : complex@pc.dk

Dato : 13-08-03 05:47

ja