Flaskebørn - Mængden af mad
Fra : Kim Larsen

Dato : 05-04-01 07:03

Hej alle sammen

Min 8 uger gamle datter, får flaske med ca 125 ml Allomin. Sådan en flaske
er hun ca. 1-1½ time om at fortære og vores oplevelse er at hun ganske kort
tid efter er sulten igen !

Undervejs i madningen, falder hun i søvn flere gange og vågner så op igen
for at "malke" videre...

Pigen vejer ca. 3400 g og drikker min. 1000-1100 ml Allomin om dagen.

Vi er usikre på om hun får nok at spise og om grunden til hendes lange
"malkning" kan skyldes at hullet i sutten er for lille.

Jeres råd søges !

Kim

Fra : Ukendt

Dato : 05-04-01 07:11

Kim Larsen wrote:

> Sådan en flaske
> er hun ca. 1-1½ time om at fortære og vores oplevelse er at hun ganske kort
> tid efter er sulten igen !

Det var længe! En almindelig tommelfingerregel siger vist, at al
spisning der varer længere end 20 minutter, er "for sjov" og ikke for
sultens skyld. Men det behøver naturligvis ikke at gælde for jeres
datter.

> Undervejs i madningen, falder hun i søvn flere gange og vågner så op igen
> for at "malke" videre...

Det gør vor datter også, men nu i mindre grad end tidligere (hun er
næsten tre måneder). Det burde være fuldstændig naturligt - det er hårdt
arbejde for sådan en størrelse selv at hente føden, uanset om hullet i
flasken er stort eller lille.

> Vi er usikre på om hun får nok at spise

Jeg er selv far for første gang, og har kun været det i kort tid
(ekspert er jeg altså ikke), men jeg synes da, at 1000-1100 ml. er en
uhyrlig mængde føde for en pige på 8 uger. Hvis min datter spiste så
meget ville jeg ikke være det mindste urolig.

Jacob

Fra : Helle

Dato : 05-04-01 07:20

Jeg har haft et lignende problem (det var dog med amning, men
problemstillingen var den samme).
Rådet fra sundhedsplejesken var, at vi skulle lade sønnen spise til han
faldt i søvn, derefter vente min. 1 time før han spiste igen. Det kan være
lidt hårdt, men man kommer hurtigt ud over, at barnet spiser alle vågne
timer. Efter meget kort tid spiser barnet større portioner, og ikke så tit.
Man siger at et flaskebarn skal spise ca. 1/6 af sin kropsvægt i døgnet,
fordelt over ca. 6 måltider.

Helle

Fra : P&B

Dato : 05-04-01 08:25

Hejsa...

Jeg har en lille gut på knap 8 uger og nu er hans spisning helt gået i
fisk..

Han vejer ca. 4 kg. og sundhedsplejesken siger at han vejer for lidt og han
SKAL have omkring 650 ml. om dagen,men drengen vil ikke spise så meget.

Efter vi har sat doseringen op til 170 ml. pr gang gylper han meget .

Vi er også ude for,at han falder i søvn og er sulten 1/2 time efter.
Jeg har besluttet,at han tager det han kan tage og så få igen når han er
sulten,også selv om der kun går 1 time.
( han er jo ikke ret gammel og vi skal da nok få styr på spisningen,når han
bliver lidt ældre )

MVH.

Bente

Fra : Bro

Dato : 06-04-01 01:23

Hej Kim...

Nu skal du ikke blive forskrækket, - men prøv at få jeres læge til
at kigge på datterens tungebånd. Det kunne muligvis være for stramt,
hvilket bevirker at "sutningen" er en vanskelig og tidkrævende opgave
for barnet.
Jeg nævner det bare fordi min veninde netop har oplevet problemet, og
jeg tænker på, hvorfor I mon giver modermælkserstatning i 8 ugers
alderen. Suttede datteren heller ikke så godt da hun fik bryst?...- hvis
ikke,
kunne noget tyde på at det handler om et for stramt tungebånd.

Blot en idé til en mulig årsag, for over en time om at drikke 125 ml., lyder
umiddelbart af meget.

V.H. Bro

Kim Larsen <webpoint@gmx.net> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9ah17s$1c48$1@news.cybercity.dk...

Fra : Tomas O.

Dato : 07-04-01 08:40

"Kim Larsen" <webpoint@gmx.net> skrev i en meddelelse news:9ah17s$1c48$1@news.cybercity.dk...

Da min søn fik flaske i den alder drak han 125 ml på under 10 min. Så
det er lidt længe jeres datter er om det. Snak med sundhedsplejersken
eller jeres læge. Der er er ikke meget sug i hende.

Nu sugede drengen ekstra hårdt, så hårdt at hans mor fik suget sine
vorter i stykker og fik sår på, derfor kom han på flasken allerede da
han var 4 uger.

Hilsen
Tomas O.

Fra : Bess

Dato : 07-04-01 11:15

"Tomas O." <tfo@gmx.net> wrote

> Da min søn fik flaske i den alder drak han 125 ml på under 10 min.

Typisk mænd

mvh
Bess

Fra : Tomas O.