Need backup fra en fluefisker
Fra : enrico

Dato : 12-08-03 15:13

Jeg mangler lidt opbakning mht. fluefiskeri.

Jeg har bestemt mig for at fluefiske, men har endnu ikke haft det
store held.

Jeg har haft een gedde på i et minut.... i foråret - og det var sjovt.

Jeg lader spinnestangen blive hjemme for at koncentrere mig om
fluefiskeriet.

Fisker mest på Hald Sø, hvor der bl.a. er søørred, gedde og aborre.
Når jeg er træt af at kaste ( det går ikke helt godt endnu med at få
fluen ud, men rimeligt), så ror jeg rundt med fluen hængende 20 m.
efter båden.

Jeg har prøvet et væld af traditionelle fluer og flash streamers og
gedde fluer. Jeg ror meget langsomt og på meget forskellige dybder.
Jeg har også prøvet med et lille bitte stykke bly foran fluen på
linen. Og jeg har prøvet fra båd i Sverige på min ferie i en
gedde/aborre sø.

Ikke et hug efter mange timers fiskeri.

Det er her jeg skal have et skulderklap af een der siger: Fortsæt!!

Er det en forkert antagelse, at man kan fange alt på flue, alle
steder, året rundt?

Jeg er ikke til sinds at stoppe, men tager gerne imod råd fra de
erfarne. Hvordan kommer jeg videre?

Hilsen enrico

Fra : Hobi

Dato : 12-08-03 15:28

Hej Enrico,

Du har helt ret i, at man kan fange fisk på flue året rundt.
Men når du fisker på steder, hvor vandet er så dybt, som eks. Hald sø, så er
det bedst, at fiske om natten, da ørrederne opholder sig på dybt vand om
dagen pga. varmen.
Du skulle nok kunne fange nogle aborrer midt på dagen, men det er sikkert
primært i kanten af sivene - ligesom gedderne.

Du bør fiske med en hurtigt synkende flueline hvis du alligevel fisker om
dagen.

Men som sagt..... Det skal nok komme.... Så blive endelig ved.

--
MVH
Hobi

Fra : enrico

Dato : 12-08-03 15:58

On Tue, 12 Aug 2003 16:27:40 +0200, "Hobi" <hobi@NOSPAMpost8.tele.dk>
wrote:

>Men når du fisker på steder, hvor vandet er så dybt, som eks. Hald sø, så er
>det bedst, at fiske om natten, da ørrederne opholder sig på dybt vand om
>dagen pga. varmen.

Jeg har selvfølgelig også prøvet om natten,,, og med mørke fluer

>Men som sagt..... Det skal nok komme.... Så blive endelig ved.

Tak for det! Jeg fortsætter :)

-enrico

Fra : Peter Schrøder

Dato : 14-08-03 10:45

"enrico" skrev
> Jeg har selvfølgelig også prøvet om natten,,, og med mørke fluer

Prøv i kanten. Kast så tæt på kanten du kan. Gerne langs
sivbælter eller mellem åkanderne. Gedder holder af at stå i skyggen
under åkanderne.

Peter Schrøder
peterschATvip.cybercity.dk
replace AT with @ to reply