Hvad bider ham?
Fra : Tina Susanne Johanss~

Dato : 12-08-03 18:45

Jeg kan altså ikke rigtigt hitte ud af hvad der går af Gizmo lige nu. Han
har den sidste uges tid med jævne mellemrum fået sådan nogle anfald af
ticks, hvor hele pelsen rykker sig, han fræser rundt som om der er noget der
bider ham hver gang han sidder stille og så går han helt amok med at bide
sig selv og slikke sig ved haleroden og på baglårene og det nederste af
ryggen. Når man forsøger at røre ham på stederne, hvæser han og kan endda
finde på at bide efter en. I dag gav jeg så lige bagenden en tur med
tættekammen og lagde de løse hår og hudskæl på køkkenrulle og fugtede dem -
jeg kan ikke se nogle spor efter lopper.

Her for nogle timer siden kom han flyvende ud af kattebakken tilsyneladende
uden at være blevet helt færdig og blev lidt pinligt berørt da han opdagede
at han lavede en fugtig plet i vindueskarmen. Han tog en hurtig bagendevask
under spisestuebordet og så forsvandt han ind under sengen (hvor han ellers
aldrig tilbringer nogen tid) og lå der og skulede efter mig en times tid. Nu
er han så kommet ud igen og jeg forsøgte at få lidt nærkontakt med ham oppe
på dynen. De første mange gange blev jeg bidt, kradset og knurret af - sådan
rigtigt knurret som hankatte gør imod andre hankatte. Tilsidst fik jeg dog
lov til at give ham nogle lange strøg fra hoved til hale, men da jeg
forsøgte at løfte halen for at se hans bagdel bed han efter mig igen og kom
med en lyd der var en mellemting mellem en knurren og en vrælen.

Han har ofte meget hård afføring og jeg synes at disse symptomer med ikke at
måtte røre bagperronen passer med disse dage med "hård mave". Tror I det er
det der er tilfældet her igen? Hvis det er, er der så noget jeg kan gøre for
ham? Zoolac virker jo kun på det modsatte.

Mvh Tina - og Gizmo der er meget gnaven lige nu - heldigvis har tøserne
opdaget det - og holder afstand.

--
Besøg Tina, Gizmo, Freya og Devi på:
www.gizzemissen.dk

Fra : Denise

Dato : 12-08-03 19:05

"Tina Susanne Johansson" <tina_johansson@NOSPAMyahoo.com> skrev i en
meddelelse news:3f3927a2$0$5170$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> [...]
for
> ham? Zoolac virker jo kun på det modsatte.

Hej Tina
Hvis det er hård mave kan du prøve med kattemalt. Er han ikke vant til
Whiskas, kan det også sætte gang i maven. Ellers er nok en tur til dyrlægen
for at få gang i maven, mener de giver olie i rumpen.
Hilsen Denise

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 12-08-03 19:16

In article <3f3927a2$0$5170$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Tina
Susanne Johansson <tina_johansson@NOSPAMyahoo.com> wrote:

> Hvis det er, er der så noget jeg kan gøre for
> ham? Zoolac virker jo kun på det modsatte.

Kan han lide kattemalt? Det indeholder paraffinolie, der virker
afførende.

Fra : Mette Schmidt

Dato : 12-08-03 19:58

> Jeg kan altså ikke rigtigt hitte ud af hvad der går af Gizmo lige nu. Han

Jeg syntes det lyder som om han er irriteret, sikkert omkring endetarmen
- hvis nu feks. det er forstoppelse eller andet dernede der generer..
Jeg har set det hos min ene hun-kat et par gange og hun har en temmelig
sart mave.. det plejer at forsvinde når hendes mave kommer i orden.

Det kan jo være der er nogen nerver rundt om enden, der gør at hele
ryg og haleparti bliver irritabelt

--
Mvh. Mette
ms@monkeyspecies.dk

Fra : Tina Susanne Johanss~

Dato : 12-08-03 20:38

Mette Schmidt skrev i en meddelelse...

[...]

Hej Mette

Det var lige præcis min tanke - det må jo også spænde hvis man ikke kan
komme af med "skidtet"

Og til Denise og Ann - tak for rådet med kattemalt - jeg farer fluks ud og
køber en tube first thing i morgen.

Og så har jeg lige improviseret med hvad jeg havde i huset for at forsøge at
give ham lidt lindring. Jeg kom til at snuppe resten af Devis
fødselsdagsragout (7 måneder i dag og frækkere end nogensinde ) og så
blandede jeg lidt olie i og serverede for staklen. Så må vi se om det
virker. Om ikke andet virker han ikke helt så galsindet længere og vi har da
lige haft en længere gnubbe-ører seance i vindueskarmen.

Mvh Tina (der som sædvanlig skal på kattetilbehørsindkøb i morgen - findes
der andre slags indkøb?)