Indfangning af kat
Fra : Helle Frederiksen

Dato : 12-08-03 09:06

Hej!

Som nævnt i en tidligere tråd ("Besøgskat"), får jeg hver aften besøg af en
lille kat. Jeg er nu blevet mere og mere overbevist om, at den er herreløs.
I aftes fik jeg lov til at sidde ca. 1 meter fra den mens den spiste, så der
sker bestemt fremskridt .

Jeg har også fundet ud af, at det er en hankat, og den er vældig fertil! Og
den føler sig åbenbart så meget hjemme, at den er begyndt at afmærke trappen
og afsatsen . Så nu er jeg lidt nervøs for, om det kan skabe problemer i
forhold til mine egne katte (2 hankatte - begge kastererede)? Og det er
heller ikke sikkert naboerne synes det er så lækkert, hvis den begynder at
afmærke alle vegne.

Så det gjorde ikke noget, hvis det kunne gå lidt hurtigt med at få den
indfanget. Er der evt. nogen steder man kan få hjælp til det? Bruger man
ikke fælder til at fange katte i sommerhusområder og lign.? Måske man kunne
låne sådan en?

Hvis der er nogen der har gode ideer eller erfaringer med ovenstående, vil
jeg meget gerne høre nærmere .

M.v.h.

Helle Frederiksen.

Fra : maz

Dato : 12-08-03 09:11

"Helle Frederiksen" wrote in message
> [...]
herreløs.
> I aftes fik jeg lov til at sidde ca. 1 meter fra den mens den spiste, så
Dejligt at høre...

> [...]
> indfanget. Er der evt. nogen steder man kan få hjælp til det? Bruger man
> ikke fælder til at fange katte i sommerhusområder og lign.? Måske man
Ring til nærmeste afdeling af Kattens Værn. De har fælder til indfangning af
katte. De hjælper også med neutralisering og evt. videreformidling....