Dværgkuglefisk (Carinotetraodon travancori~
Fra : thomas schreiber

Dato : 11-08-03 20:09

Hej,

Nogen der har erfaring med eller set dværgkuglefisk i handlen i DK for
nylig(eller overhovedet)?

mvh
Thomas

Fra : Esben Haabendal Soer~

Dato : 12-08-03 09:22

"thomas schreiber" <bla@bla.com> writes:

> Nogen der har erfaring med eller set dværgkuglefisk i handlen i DK for
> nylig(eller overhovedet)?

Jeg købte for noget tid siden 2 styks af ovennævnte i Berlin.
Den ene er i mellemtiden død, og er pt. på udkig efter en 4-5 mere.

Indtil videre har jeg kun fået dem til at spise snegle samt levende og
frosne klare myggelarver. Jeg har haft "dem" til at gå sammen med en
flok siam barber, og det er der ikke blevet nogen bidte finner ud af.
Barberne er dog noget glubske, og derfor ikke den bedste kombination
til de mere forsigtige kuglefisk.

/Esben
--
"Dreamt" is the only English word that ends in the letters "mt".

Fra : thomas schreiber

Dato : 12-08-03 18:33

> [...]
> flok siam barber, og det er der ikke blevet nogen bidte finner ud af.
> Barberne er dog noget glubske, og derfor ikke den bedste kombination

Hvis du søger på "dvarf puffer" på google kommer der masser af gode sider.
Bla. nogle om opdræt. Desværre ser det ud til at de er tæt på umulige at
skaffe i DK.

/ts

Fra : J.Pedersen

Dato : 12-08-03 19:48

"thomas schreiber" <bla@bla.com> skrev i en meddelelse
> Hej,
>

> Nogen der har erfaring med eller set dværgkuglefisk i handlen i DK for
> nylig(eller overhovedet)?
>

> mvh
> Thomas

Jeg købte en hos Tandkarpen (Amager) i fredags.
Min første kuglefisk forøvrigt. Såvidt jeg forstod gik
der et par enkelte i nogle forskellige akvarier. Efter at
ha kigget sig lidt om fandt ekspedienten da også en til
mig.
Som sagt jeg er helt grøn ang. kuglefisk, men fik at vide
at dværgkuglefisken er en del fredeligere end de større
former.(Jeg ville lige prøve med en enkelt, men kan
forstå at det kan blive svært at få flere?)
Den virker faktisk også meget stille og rolig, det er sjovt
at se den lure på en (lille) snegl eller rød myggelarve inden den går til
fadet.
Jeg har tjekket billeder på nettet og er rimlig sikker
på at det er den du efterlyser.
Ring og hør om der gemmer sig flere i akvarierne.
Hilsen Jesper

Fra : thomas schreiber

Dato : 13-08-03 07:35

> Jeg har tjekket billeder på nettet og er rimlig sikker
> på at det er den du efterlyser.
> Ring og hør om der gemmer sig flere i akvarierne.
> Hilsen Jesper

Det er måske lige en anelse langt at køre til amager fra Århus, for at købe
6 fisk. Men tak for tippet. Hvad koster de?

/ts

Fra : J.Pedersen

Dato : 13-08-03 17:09

> Det er måske lige en anelse langt at køre til amager fra Århus, for at
købe
> 6 fisk. Men tak for tippet. Hvad koster de?

Jooeh.... du skal i hvertfald have en god cykel !
Jeg gav 39 kr for fisken. Ved ikke hvad dværgkuglefisk
normalt står i? Men ved til gengæld at Tandkarpen ikke
hører til de billigste (tværtimod). Har set andre kuglefisk
hos Bonnier til 25 kr. Så trods alt en billig fornøjelse.
Med den fart min har på, vil jeg tro at 6 stk. vil kunne
holde en 500 l. balje sneglefri. Heldigvis ser det ud til at
den udover snegle, myggelarver også går på mallepillerne.
Mine 2 småakvarier ville nok ikke kunne holde den mæt
med kun snegle i længere tid.

Hilsen Jesper

Fra : Esben Haabendal Soer~

Dato : 13-08-03 08:16

"J.Pedersen" <Jesperpedersen@ofir.dk> writes:

> Som sagt jeg er helt grøn ang. kuglefisk, men fik at vide
> at dværgkuglefisken er en del fredeligere end de større
> former.

Jeg har ikke haft andre kuglefisk, men kan bekræfte at dværgkuglefisk
faktisk er en rimelig fredelig fisk. Men jeg _tror_ det er vigtigt
med mange skjulesteder.

/Esben
--
Despite the cost of living, have you noticed how it remains so popular?