Dreng på 15 år!!
Fra : Tonny

Dato : 12-08-03 15:53

Hej
Hvad syntes i om flg.som moderen giver tilladelse til?
Han har fået en brugt knallert som han kører på ( har selv betalt noget
til den)
Han har ikke noget job, han blev fyret fra det han havde, han passede
ikke tiden
Han går i skole men laver ellers ikke noget
Moderen lader ham ikke lave noget derhjemme, trods det han får
lommepenge, benzinpenge, cigaretter
Han vil helst spise på sit værelse og får lov til det, så han kan se tv.
Til hverdag skal han være hjemme kl. 22.00 hvorefter han kommer i seng
ved 11 tiden og sover ind med fjernsyn tændt, så kl. er tit over
12 inden han sover. Han skal op kl. 7.00 om morgenen
Fredag og lørdag skal han være hjemme senest kl. 02.00
Han er for noget siden begyndt at ryge hash, er blevet opdaget, har
lovet at stoppe, men har røget igen, har lovet at stoppe igen
men?? Moderens læge siger...tal med drengen, bliv ved at tale med ham, ingen
restriktioner
Drengens far bor i nærheden, men gør ikke noget ved det
Jeg bor sammen med moderen, men må ikke blande mig, det vil moderen selv
klare

Mhv den tredie part

Fra : Anja Rosgaard Lyngga~

Dato : 12-08-03 16:52

Han har fået en brugt knallert som han kører på ( har selv betalt noget
> til den)

Hvis han ellers har kørekortet, synes jeg ikke der er noget galt i det, så
længe han kører forsvarligt.

> Han har ikke noget job, han blev fyret fra det han havde, han passede
> ikke tiden.

Total mangel på ansvarlighed, hvilket resten jo tyder på han har brug for at
lære. Jeg ville forlange han fik et ca.10 timer-per-uge-job.

> Han går i skole men laver ellers ikke noget
> Moderen lader ham ikke lave noget derhjemme, trods det han får
> lommepenge, benzinpenge, cigaretter

En 15-årig skal have indblik i hvad en hverdag kræver, og derved hjælpe til
med få rimelige ting i hjemmet. Hvordan skal han ellers blive forberedt på
voksenlivet?

Lommepenge kan diskuteres, benzinforbrug mener jeg han burde finansiere med
sit kommende fritidsjob (forudsat brugen af knallerten ikke er nødvendig for
hans daglige transport til skole, arbejde mv.) Tobakken....At give sin
15-årige dreng penge til cigaretter er forkasteligt (moderen ryger
selvfølgelig?), det er det samme som at opfordre ham til at blive ved.....

> Han vil helst spise på sit værelse og får lov til det, så han kan se
tv.

Det er typisk....

> [...]
over
> 12 inden han sover. Han skal op kl. 7.00 om morgenen.

Hvis ellers han er frisk og ikke skal "bankes" op om morgenen, er det vel
ok.

> Fredag og lørdag skal han være hjemme senest kl. 02.00

Hmm, Det er vel ok.

> [...]
> lovet at stoppe, men har røget igen, har lovet at stoppe igen
> men?? Moderens læge siger...tal med drengen, bliv ved at tale med ham,

Bestemt ikke i orden, det er SÅ svært at gøre noget ved det hos en på 15.
Bor I i et "ordentligt" område, eller i et belastet kvarter med nem adgang
til tingene og "alle vennerne gør det også" holdning? Hvis man bor i et
belastet område, og drengen (som i forvejen ikke har de rigtige normer)
ryger hash, ville jeg ikke tøve med at flytte til den anden ende af byen, og
få ham på en anden skole så han kommer væk fra miljøet. Har selv haft en
lillebror som begyndte da han var 10-11 år, og jeg fik ham først ud af det
ved at tvinge ham til at flytte ind hos mig da han var knap 17 år.....

Drengens far bor i nærheden, men gør ikke noget ved det.
> Jeg bor sammen med moderen, men må ikke blande mig, det vil moderen selv
> klare.

Dejlig skilsmissesag (!), uengageret far.

Hvis jeg skulle være en del af den familie (nu ved jeg selvfølgelig ikke
hvor lang tid du har været inde i billedet), ville jeg forlange at pladsen i
mit forhold skulle respekteres. Dermed mener jeg at du også burde kunne
deltage i at "redde" denne dreng, hvis ellers du vil. Understreg for moderen
at du ikke gør det for at blande dig på en negativ måde, men kan se hvor
dette bærer hen og gerne vil hjælpe hende med at få det på rette køl. Hvis
ikke hun vi lade dig deltage i sit liv - Hvad vil hun så med dig???

Anja

www.anjarosgaard.dk

Fra : Insideout

Dato : 12-08-03 17:02

"Anja Rosgaard Lynggaard" <anja_rosgaard@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Hej Anja

Du klipper meget hårdt og jeg tror du svare på et indlæg der er lidt gammelt
og hvor jeg ikke har tråden.
Kan du ikke give mig denne (kan ikke huske hvad det hedder
Eks. news:3f390c31$0$13155$edfadb0f@dread15.news.tele.dk

Eller dato og tid så finder jeg indlægget på google.

På forhånd tak

Mvh
Henrik

Fra : John Sahl

Dato : 12-08-03 17:59

Insideout wrote:
> Du klipper meget hårdt og jeg tror du svare på et indlæg der er lidt
> gammelt og hvor jeg ikke har tråden.

Jeg er helt enig i at Anja klipper lidt hårdt, men det er set værre.
Det er dog et helt nyt indlæg hun besvarer.

> Kan du ikke give mig denne (kan ikke huske hvad det hedder

Det er dette indlæg og det er i al fald på Tiscalis newsserver,
findes det ikke på TDC's?

--
John Sahl, Projektleder på MandeZonen.dk
Når du er træt af /Tidens Kvinder/

Fra : Insideout

Dato : 12-08-03 18:01

> Det er dette indlæg og det er i al fald på Tiscalis newsserver,
> findes det ikke på TDC's?

Tak for det John, jeg har ikke indlægget så måske det er TDC der fucker
eller Tonny der har slette det inden jeg har hentet indlægget hjem?

Mvh
Henrik

Fra : John Sahl

Dato : 12-08-03 18:52

Du kan formentligt hente det på http://news.ter.dk

Fra : Anja Rosgaard Lyngga~

Dato : 12-08-03 20:48

Øhh, jeg har faktisk slet ikke klippet i det.....Men hvad der menes med det
begreb er jeg måske ikke klar over...

Jeg har blot svaret under det skrvne afsnit, som jeg fandt relevant for
svaret...Er det ikke ok?

Anja

--
www.anjarosgaard.dk

Fra : Insideout

Dato : 12-08-03 20:57

"Anja Rosgaard Lynggaard" <anja_rosgaard@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Alt det der står herover har du ikke med i dit første indlæg derfor kunne
jeg ikke se det indlæg du svarede på og det var den linje jeg fik fra John.
Hvorfor jeg ikke har det første indlæg er mig stadig en gåde.

> Øhh, jeg har faktisk slet ikke klippet i det.....Men hvad der menes med
det
> begreb er jeg måske ikke klar over...

Joo selve hoved som beskrevet ovenfor.

> Jeg har blot svaret under det skrvne afsnit, som jeg fandt relevant for
> svaret...Er det ikke ok?

Den er helt gal med din citatteknik du kan læse om den på

Henrik

Fra : Anja Rosgaard Lyngga~

Dato : 12-08-03 21:12

"Insideout" <insideout@chicks.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> det
>
> Joo selve hoved som beskrevet ovenfor.

> Den er helt gal med din citatteknik du kan læse om den på

Ok, det forstår jeg. Men jeg skriver ikke herinde for at udvikle god
citat-teknik, men fordi jeg mener jeg har noget at bidrage med. Såfremt mine
bidrag ikke er ønskelige grundet dårlig citat-teknik, vil jeg da trække mig
tilbage. Jeg har ikke noget ønske om at bruge tid på at sætte mig ind i
citat-teknikker.

Anja

www.anjarosgaard.dk

Fra : Insideout

Dato : 12-08-03 21:40

> [...]
mig
> tilbage. Jeg har ikke noget ønske om at bruge tid på at sætte mig ind i

LOL

Det var dog en sjov udlægning, hvis jeg havde været dig ville jeg da have
været glad for sådan en fin og sober vejledning som gør at det fremover er
meget nemmere at læse dine fine og udemærkede indlæg. At du skulle føle dig
uønsket fordi du får en fin vejledning (som jeg iøvrigt selv har fået for
mange mange år siden er en total overreaktion og uforståelig.

Jeg har sat fut til dk.admin.netikette da svar på dette indlæg høre hjemme
der.

Mvh
Henrik

Fra : John Sahl

Dato : 12-08-03 22:38

Anja Rosgaard Lynggaard wrote:
> [...]
> vil jeg da trække mig tilbage. Jeg har ikke noget ønske om at bruge
> tid på at sætte mig ind i citat-teknikker.

Hvis du mener at have noget at bidrage med er det jo netop med
at få det gjort på den bedst mulige måde og så læsevenligt som muligt.

Brug gerne mit indlæg som model. Eventuelt kan du installere
OE-Quotefix, det hjælper gevaldigt så det er lettere at lave gode
letlæselige indlæg.

OE-Quotefix kan hentes her:
http://home.in.tum.de/~jain/software/oe-quotefix/

Jeg sætter Follow Up To (FUT) til dk.admin.netikette da svar
på dette indlæg bør havne i den gruppe.

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 12-08-03 21:56

Insideout wrote:
> Hvorfor jeg ikke har det første indlæg er mig stadig en
> gåde.

hvis du har OE så prøv engang at futte op i Funktioner og hent den næste
indlæg ( om den er sat til 300 eller mere er afhængig af hvordan du har sat
din nyhedsreader op...
jeg oplever tit samme problem i andre grupper, og afhjælper det ved lige at
hente de næste indlæg et par gange eller tre, indtil den ikke henter
flere.....
så sent som i dag præsterede jeg at hente ikke mindre end 77 indlæg ekstra i
en gruppe..... nogle af dem flere dage gammelt ;)
--
Knus Sabina

www.MandeZonen.dk
Danmarks førende mandeportal.

Fra : Insideout

Dato : 12-08-03 22:17

"Sabina Hertzum" <sabina@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> så sent som i dag præsterede jeg at hente ikke mindre end 77 indlæg ekstra
> en gruppe..... nogle af dem flere dage gammelt ;)

Det var dog irriterende, OE var sat til 300 indlæg men i dette tilfælde
burde det jo ikke have noget at sige da der jo ikke er skrevet over 300 nye
indlæg, jeg bruger "Synkroniser Konto" når jeg henter nye brevhoveder. Jeg
har nu nulstillet gruppen og hentet alle indlæg ind igen og nu er indlægget
fra Tonny med.

Jeg fiser over i OE gruppen da jeg er totalt OT her i gruppen.

Mvh
Henrik

Fra : Søren Mors

Dato : 13-08-03 13:07

Insideout wrote:
> [...]
>
> Hej Anja
>
> Du klipper meget hårdt og jeg tror du svare på et indlæg der er lidt gammelt

Jeg syntes da ellers Anjas indlæg var et stjerneeksempel på hvordan man
svarer på en serie af spørgsmål. Spørgsmålene står der, med svaret
nedenunder så man kan se hvad der diskutteres selvom man ikke lige kan
huske det oprindelige indlæg (eller ikke har fået det).

Søren Mors

Fra : John Sahl

Dato : 13-08-03 13:18

Søren Mors wrote:
> [...]
> nedenunder så man kan se hvad der diskutteres selvom man ikke lige kan
> huske det oprindelige indlæg (eller ikke har fået det).

Eneste problem var at hun havde klippet så kraftigt at man
ikke kunne se hvem hun svarede. Ellers har du da ret.

Fra : Insideout

Dato : 13-08-03 13:24

> Ellers har du da ret.

Hvilket jeg er uenig i.

Mvh
Henrik

Fra : JSM

Dato : 14-08-03 12:00

> "John Sahl" <spamtrap6@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse

> Hvilket jeg er uenig i.
>
> Mvh
> Henrik

Så du mener ikke selv at du har ret ?

mvh
Jesper

Fra : Insideout

Dato : 14-08-03 14:18

"JSM" <1@2.dk> skrev i en meddelelse news:bhfq2o$il$1@sunsite.dk...
> Så du mener ikke selv at du har ret ?

LOL, ja nu var det vist mig der klippede for meget .

Mvh
Henrik

Fra : Insideout

Dato : 13-08-03 13:21

"Søren Mors" <rsmors@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> nedenunder så man kan se hvad der diskutteres selvom man ikke lige kan
> huske det oprindelige indlæg (eller ikke har fået det).

Læs tråden igen, ingen problem i Anjas svar til Tonny bortset fra at hoved
er væk.
Anjas indlæg som svar til John var det jeg regeret på med hensyn til
Citatteknik.

Men hvorfor blive ved med at gnave i det når tingene er løst på bedste vis.

Jeg har igen sat fut til dk.admin.netikette da svar på dette indlæg høre
hjemme
der.

Mvh
Henrik

Fra : Charlotte D. Jensen

Dato : 12-08-03 22:41

On 12/08/03 16:52, in article Tb7_a.1450$bM3.599@news.get2net.dk, "Tonny"
wrote:

> Hej
> Hvad syntes i om flg.som moderen giver tilladelse til?
> Han har fået en brugt knallert som han kører på ( har selv betalt noget
> til den)

Forkasteligt at han må køre uden kørekort...

> [...]
> ikke tiden
> Han går i skole men laver ellers ikke noget
> Moderen lader ham ikke lave noget derhjemme, trods det han får

Jeg ville give ham 100.- om måneden, og sige "find et job" hvis det ikke var
nok.

> Han vil helst spise på sit værelse og får lov til det, så han kan se tv.

Ville jeg aldrig tillade, man kan vel bruge et kvarter på at spise sammen..

> Til hverdag skal han være hjemme kl. 22.00 hvorefter han kommer i seng
> ved 11 tiden og sover ind med fjernsyn tændt, så kl. er tit over
> 12 inden han sover. Han skal op kl. 7.00 om morgenen

Det ville jeg ikke blande mig I, men kræve at han selv kom op.

> Fredag og lørdag skal han være hjemme senest kl. 02.00

Jeg ville sige kl. 24, medmindre jeg vidste nøjagtig hvor han var.

> [...]
> lovet at stoppe, men har røget igen, har lovet at stoppe igen
> men?? Moderens læge siger...tal med drengen, bliv ved at tale med ham, ingen

Jeg ville tage dette meget alvorligt, tale meget med ham om det, involvere
mig meget I hans liv; venner mv. - røde øjne ved hjemkomst ville hos mig
være = ingen weekend udgang før jeg igen kunne stole på ham.
Jeg tror han keder sig, og mangler seriøs interesse for hans liv

> Drengens far bor i nærheden, men gør ikke noget ved det
> Jeg bor sammen med moderen, men må ikke blande mig, det vil moderen selv
> klare

Spørg hende om hun synes det er iorden at han ryger hash, om det også er
iorden at han senere prøver hårdere stoffer ?
Om hun måske bare ikke magter at gøre noget ved det?
Om hun har forslag til hvordan du kan hjælpe hende ?
Forklar hende, at du ikke ønsker at blande dig, for at kritisere hende, men
fordi du oprigtig er interesseret I drengens ve og vel.
Min lillesøsters hash karriere startede på nogenlunde samme måde.
10 år efter røg hun 8 gram om dagen, nu ryger hun mindre - men gerne hver
dag.
Hun har en datter på fire år...
Du kender din kæreste bedst, vis hende denne mail hvis du synes..
Held og lykke
Jeg krydser fingre for drengen...
Jeg håber hun vil insistere på at han starter enten job eller uddannelse
efter endt skolegang - det er meget vigtigt...

Venlige tanker - og tak til dig fordi du ikke er ligeglad...

Charlotte
--
Kattepasning: http://miver-service.siamis.com
Bøger & børnetøj: http://www.petit.onlinesalg.dk

Fra : Tonny

Dato : 14-08-03 19:17

Hej
Jeg takker for for dem der svarede, så er jeg ikke helt galt på den

Tonny