SCSI spørgsmål
Fra : Lars Jacobsen

Dato : 05-04-01 00:40

Jeg synes jeg oplever min HD som en flaskehals i mit system:

Jeg har en Adaptec 2940UW ctrl. med en Quantum QM39100TD-S Atlas 9,1 GB SCSI
disk + en ældre 4,3 GB disk der også er en Quantum (XP34300).

Så er det jeg kommer til at tænke på om den ældre disk nedbryder performance
for den nyere i SCSI-kæden?

- og: hvilke HD benchmark programmer vil I anbefale?

Lars
(øvrigt systemt K7V + 700 Athlon classic, W2K, 256 CL2 RAM, 12xDVD på
IDE-ctrl etc.)

Fra : Peter Schrøder

Dato : 05-04-01 07:53

Lars Jacobsen skrev...
> [...]
>
> Lars
> (øvrigt systemt K7V + 700 Athlon classic, W2K, 256 CL2 RAM, 12xDVD på

Hej Lars
Hvis jeg læser dit indlæg rigtigt, er dette dine to eneste diske?
I givet fald er det naturligvis vigtigt at den hurtigste disk er
systemdisk og at du holder den defragmenteret og har
god plads til swap-filen.
Tjek evt dine diskes ydelse med HdTach fra
http://www.utilitygeek.com/software/harddrive/benchmarking/hdtach.html
din gamle disk burde ikke ha' nogen indflydelse
på den anden, så længe du bare bruger den til lager.
Peter
pschATmail.dk
Replace AT with @ to reply.

Fra : Lars Jacobsen

Dato : 05-04-01 13:18

Hej,

Det var lige det. Den er systemdisk, defragmenteret og med 5Gb fri mens
"føles" langsom. Nu vil jeg teste og se hvordan den klarer sig...ellers er
det vist på tide at komme over til et ATA66 el. 100 system

Lars

Fra : DWM

Dato : 05-04-01 17:42

"Lars Jacobsen" <lj@gunbak.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> disk + en ældre 4,3 GB disk der også er en Quantum (XP34300).
>
> Så er det jeg kommer til at tænke på om den ældre disk nedbryder performance

Hvis begge diske er 68pins diske og sidder på wide kanalen vil der ikke
være problemer med det. Derimod hvis den ene sidder på 68, og den anden på
50, vil hastigheden være de max 20mb/s når de begge bliver brugt på samme tid.

Jeg bruger hdtack. Det kan hentes på http://www.lanandhardware.8m.com/
--
Med Venlig Hilsen / Best Regards
Kenneth Iversen